36 Reacties

15 dagen geleden

jeetje meis, wat heftig... wat zegt je gevoel?

15 dagen geleden

Doordat ik zo in angst heb geleefd, ben ik mijn gevoel volledig kwijt... Mijn gevoel volgen is voor nu onmogelijk, de afgelopen weken durfde ik niet te hopen... en was ik heel negatief. Ik weet niet wat ik moet doen.. Ik zou alles doen om die 5%, 0% te maken. Om mijn zwangerschap om 5% kans af te breken, kan ik gewoonweg niet. Ik ben zo bang voor wat ons te wachten staat.

15 dagen geleden

Dit moet echt slopend zijn voor jullie. Dan doe je al die onderzoeken en heb je nog steeds geen zekerheid. Ik weet wel dat het zo is dat trimosie 13 meestal wel gezien wordt op echo’s uiteindelijk. Dat vertelde de gynaecoloog mij omdat wijzelf geen nipt testen doen. Dus als deze allemaal goed lijken, kan je je misschien (voor nu) proberen vasthouden aan wat de geneticus vertelde? Ik volg je helemaal dat je de zwangerschap niet afbreekt voor 5% kans, maar nog 20 weken zoveel onzekerheid is ook niet niks. Dus probeer misschien vast te houden aan dat kleine stukje hoop/positiviteit? Ik duim voor jullie ♥️🍀

15 dagen geleden

Reactie op Iris_x

Dit moet echt slopend zijn voor jullie. Dan doe je al die onderzoeken en he ...
Dankjewel ❤️ Het is heel slopend, voor ons en onze families.... De gedachte. Wat als we tóch weer de 5% zijn en ons baby'tje gehandicapt is. Ik vind het zó zielig en wou dat ik iets kon doen. Deze "keuze", al zie ik geen keuze mogelijkheid en zal ik dit lieve baby'tje zolang als mogelijk dragen. Maar ook dat is een keuze, met kans op een mogelijk ongezond baby'tje. 💔 Keuzes zijn in vele gevallen nooit makkelijk. Maar dat ik deze keuze na mijn lieve Downie (waar ik geen testen op heb losgelaten) voor de kiezen zou krijgen had ik nooit verwacht.

15 dagen geleden

Wat een vreselijk verhaal! Ons zoontje had trisomie 13 en we hadden meer dan genoeg kunnen zien op echo,s er was een hele lijdt met opvallende symptomen! Ik hoop dat dit je een beetje hoop geeft voor deze lange en zware tijd :,(

15 dagen geleden

Wat ontzettend moeilijk. Een percentage mozaïek trisomie zegt sowieso zo weinig over de uitkomst.. Opzich positief dat de echo's er goed uitzien. Bij ons is er een trisomie 12 gevonden, maar precies om deze reden durf ik geen punctie. Ik weet namelijk niet wat ik met een uitkomt doe zolang de echo's er goed uit zien. (Wat tot nu toe het geval is) Volg je gevoel.. Liefs

15 dagen geleden

Reactie op MamaBB

Wat ontzettend moeilijk. Een percentage mozaïek trisomie zegt sowieso zo we ...
Jeetje, jullie zitten ook in een zeer moeilijke periode. Ik heb trisomie 12 even moeten opzoeken. Wat erg dat ook jullie in zo'n lastige situatie zitten. Hoeveel weken ben je nu in verwachting? Veel liefs

15 dagen geleden

Reactie op Boy or Girl

Wat een vreselijk verhaal! Ons zoontje had trisomie 13 en we hadden meer da ...
Dankjewel voor je berichtje. Wat erg dat jullie dit hebben moeten meemaken, en dat jullie dit op de echo hebben kunnen zien. Jullie wisten wel, dat het écht zo was waar jullie een beslissing op hebben kunnen baseren. Maar tóch lijkt me dat, net zo hartverscheurend.

15 dagen geleden

Reactie op DappereSequoia153854

Jeetje, jullie zitten ook in een zeer moeilijke periode. Ik heb trisomie 12 ...
Ja het is heel lastig. Dus ik snap wel hoe je je voelt. Ik heb alleen geen ervaring met nog een kindje met een beperking. Ik ben nu 19 + 3. Als we met de 20 weken echo geen afwijkingen zien, dan doen we geen punctie, alleen extra groei echo's. Ik kan me voorstellen dat je voor 5% trisomie de zwangerschap niet gaat afbreken. Maar de onzekerheid blijft. Wij gaan wel navelstrengbloed af laten nemen.

15 dagen geleden

Reactie op MamaBB

Ja het is heel lastig. Dus ik snap wel hoe je je voelt. Ik heb alleen geen ...
Navelstreng bloed afnemen, ik wist niet dat dit ook een mogelijkheid was. Ik wens jullie enorm veel sterkte en ik zal voor jullie duimen dat dit bij de schrik blijft en dat het resultaat boven verwachting fantastisch goed zal zijn 🙏❤️

15 dagen geleden

Wat een vervelende, onzekere situatie.😔 Zagen de echo’s bij je eerste kindje ook gezond uit? Want dan zou ik misschien wel ervan uit gaan dat dit kindje het ook heeft. Ik weet dat er ook testen bestaan dat ze kunnen zien of trisomie 13 aan de combinatie van moeder/vader is of dat het een foutje van de natuur is, wellicht zou je dat kunnen laten doen? Lastige situatie hoor 🥹🩷🩵

15 dagen geleden

Reactie op Opgoedgeluk

Wat een vervelende, onzekere situatie.😔 Zagen de echo’s bij je eerste kind ...
De echo's bij mijn zoontje met down zagen de echo's er ook goed uit, Buiten het kleine gaatje tussen de kamers van zijn hartje. We hebben zojuist weer met de geneticus gebeld en ze gaf aan dat er de 5% verkeerd begrepen hebben en dat het nog altijd 50/50 is of het baby'tje de mozaïek variant heeft, of niet. Wij zitten nu in zak en as.

15 dagen geleden

Reactie op Opgoedgeluk

Wat een vervelende, onzekere situatie.😔 Zagen de echo’s bij je eerste kind ...
Ik had er geen idee van dat deze testen bestaan om erachter te komen of het aan de combinatie van vader en moeder kan liggen. Dit ga ik navragen aan de geneticus en dit zou ik ook graag willen testen. Dankjewel!

15 dagen geleden

Reactie op DappereSequoia153854

Ik had er geen idee van dat deze testen bestaan om erachter te komen of het ...
Succes 🍀

15 dagen geleden

Reactie op DappereSequoia153854

Ik had er geen idee van dat deze testen bestaan om erachter te komen of het ...
Sorry, ik bedoelde dat dit kan bij trisomie 21, bij 13 weet ik het niet 😪😘

15 dagen geleden

Reactie op Opgoedgeluk

Sorry, ik bedoelde dat dit kan bij trisomie 21, bij 13 weet ik het niet 😪� ...
Bij 13 kan het ook! Hebben wij gedaan

15 dagen geleden

Reactie op Boy or Girl

Bij 13 kan het ook! Hebben wij gedaan
Maar wij hebben het naderhand gedaan het duurt ook best lang voor we een uitslag hadden

15 dagen geleden

Reactie op Opgoedgeluk

Sorry, ik bedoelde dat dit kan bij trisomie 21, bij 13 weet ik het niet 😪� ...
Geeft niet ❤️

15 dagen geleden

Reactie op DappereSequoia153854

Geeft niet ❤️
Bij onze zoon met down is na onderzoek gebleken dat het "pech hebben" was en het niet genetisch was.

15 dagen geleden

Reactie op Boy or Girl

Maar wij hebben het naderhand gedaan het duurt ook best lang voor we een ui ...
Ow ik weet weer dat ik zelf.niet kon testen tot al het bloed van ons zoontje uit mijn lichaam was