13 Reacties

4 maanden geleden

Je zou eventueel ook een pret echo tussendoor kunnen plannen.

4 maanden geleden

Ik zou bellen. Zo lang kunnen ze je toch niet laten wachten 😯

4 maanden geleden

Reactie op Ikigai

Ik zou bellen. Zo lang kunnen ze je toch niet laten wachten 😯
Helaas hoor ik iedereen hier over. Wellicht bezuinigingen ofzo? Ik heb mijn 2e ook pas de 24e.

4 maanden geleden

Reactie op 89dnielle

Helaas hoor ik iedereen hier over. Wellicht bezuinigingen ofzo? Ik heb mijn ...
Dan zeker die pretecho plannen ja! Bij een eerder miskramen en/ of een extra vroege echo vind ik toch wel dat je er eentje tussendoor zou moeten krijgen. Bezuiniging of niet, zou daar ook niet zo goed mee omgaan 😅

4 maanden geleden

Reactie op Ikigai

Dan zeker die pretecho plannen ja! Bij een eerder miskramen en/ of een ext ...
Nee, is ook zo hoor. Ik heb hetzelfde namelijk en ga pretecho plannen. Want ook ik vind het te lang en mega spannend allemaal.

4 maanden geleden

Ik heb gisteren de eerste echo gehad met 8+1 en ik heb 15 juli weer 🙏🏻

4 maanden geleden

Ik heb dit ook gehad, zou 3 weken moeten wachten maar heb gebeld. Mag nu een week eerder waardoor er maar 2 weken tussen zit. Bellen kan altijd !

4 maanden geleden

Heb je bij jouw praktijk ook een hartjes spreekuur? Bij ons heb je de mogelijkheid om je hiervoor aan te melden mocht je in de tussen tijd voor de volgende echo toch nog een keer naar jouw baby willen kijken.

4 maanden geleden

Reactie op 89dnielle

Helaas hoor ik iedereen hier over. Wellicht bezuinigingen ofzo? Ik heb mijn ...
Jeetje wat lang! Ik mag vandaag, 3 juli en 18 juli ook weer. Ook miskramen gehad en de verloskundige bood dit uit zichzelf al meteen aan, omdat het anders wel een lange periode zou zijn om te overbruggen.

4 maanden geleden

Ik had gisteren vroege echo wegens veel bloedverlies vlak na positieve test. Volgens de meting was ik gisteren 5+5 en volgens berekeningen van ovulatie was ik 5+6, dus kwam mooi overeen. Gynaecoloog stelde zelf voor om bij 8w nog een echo te doen omdat ze het ook lang vond tot de 12w echo dan. Ik zou dus zeker bellen en vragen of je nog een echo tussendoor kan hebben!

4 maanden geleden

Pfoe pittig idd! Wij hadden met 6 weken 3 dagen in het ziekenhuis echo. Daar was ook alles goed met kloppend hartje. Die zeiden toen ook van dan is de volgende je termijn echo. Die mag je bij de verloskundige praktijk doen. Onze verloskundige praktijk kent ook ons verhaal en zei we doen lekker met 8 weken ook een echo. Geeft jullie veel meer rust. Lijkt mij altijd goed om even te bellen om te horen of het eventueel eerder kan en/of wat de kosten dan worden.

4 maanden geleden

Hi, herkenbaar! Ik had met 6+5 een eerste echo, alles zag er goed uit. De echoscopiste zei dat ik kon terugkomen met 11 weken. Maar ivm een eerdere vroege miskraam bekruipt me nu ook alweer de angst en wil ik het liefst ook tussendoor nog een echo. Ik probeer me eraan vast te houden dat 1 eerdere miskraam geen grotere kans geeft op een volgende, en zolang ik symptomen heb geeft dat me ook vertrouwen dat het goed zit. Maar mocht je bellen, dan ben ik wel heel benieuwd naar het antwoord! Je mag natuurlijk op eigen initiatief ook pretecho’s tussendoor doen. Wel zelf betalen dan, maar als dat zekerheid geeft kun je dat wel overwegen, het is dacht ik maar €40. Ik lees met je mee :)

4 maanden geleden

Reactie op bobbie3000

Hi, herkenbaar! Ik had met 6+5 een eerste echo, alles zag er goed uit. De e ...
Hey! Ik woon zelf in België en hier is dat blijkbaar anders (wordt geen pretecho genoemd) denk dat ze alle echo’s gewoon vergoeden grotendeels. Ik heb gebeld en de reden dat ik pas later kan is omdat de gynaecoloog met vakantie is! Dit wist ik niet haha. Ik ben voorlopig niet van plan om me door iemand anders verder te laten helpen zolang ik me goed voel. De assistent gaf aan dat ik sowieso terecht kan bij de eerste hulp als ik vermoed dat er iets niet klopt. Ik heb ook gewoon nog symptomen en gelukkig geen bloedverlies (bij mijn miskraam was dat de eerste teken). Als jij wel de mogelijkheid hebt zou ik wel eerder gaan! Voor mij blijft het afwachten voorlopig🙂‍↕️