25 Reacties

4 maanden geleden

Reactie op Dag biefstuk

Hier ook, ik ben zelfs behandeld voor PTSS door een huilbaby. Na het lezen ...
Helemaal mee eens! Ik overweeg zelf nog emdr therapie, omdat ik snachts best triggered kan raken als mijn zoontje wakker wordt.. gelukkig weet me man dat en geef ik t gewoon aan als ik even niet de rust heb. T gaat steeds beter gelukkig, maar merk gewoon dat mn hartslag instant stijgt bij de eerste kreet. Een soort: ohh neee, direct op mn hoede. Gelukkig is Mex tegenwoordig makkelijk te troosten als het een x gebeurt. Hij heeft ook nachtangsten gehad waarbij hij totaal onbereikbaar was snachts, dat gaf bij mij zo een onmacht gevoel waar ik uiteindelijk zelf ook wel eens van in paniek raakte...

4 maanden geleden

Reactie op Noja

Helemaal mee eens! Ik overweeg zelf nog emdr therapie, omdat ik snachts bes ...
Emdr doen! Sowieso kan je het een kans geven. Bij mij heeft het in elk geval de scherpe randjes eraf gehaald... Baat het niet dan schaadt het niet... Ook die onmacht, zo herkenbaar 😬 er niet kunnen zijn voor je kind terwijl je hemel en aarde beweegt, voelt dan als falen, althans hier. Ik moet de eerste echo nog hebben maar ik kreeg al een vragenlijst waarbij o.a. de pop poli werd benoemd, wie weet kunnen ze nog wat voor mij (en jou) betekenen tijdens de zwangerschap

4 maanden geleden

Reactie op Dag biefstuk

Emdr doen! Sowieso kan je het een kans geven. Bij mij heeft het in elk geva ...
Fijn dat het voor jou t wel wat dragelijker heeft gemaakt! Ik herken je gevoel zeker, dat had ik ook. Wat is de pop poli??

4 maanden geleden

Reactie op Zjanies

En tegelijkertijd heb ik juist zo ongeveer alles tweede of derdehands gekre ...
Ja dat herken ik ook. Wij hebben bij de eerste zoveel gekregen, wat al door 2 kindjes gedragen was. (en ja daar was ik toen heel blij mee). Nu zijn die spullen toch echt wel afgeleefd maar ik ga er toch wat van bijhouden voor buiten te spelen en als reserve setjes enzo

4 maanden geleden

Reactie op Noja

Fijn dat het voor jou t wel wat dragelijker heeft gemaakt! Ik herken je gev ...
https://www.24baby.nl/zwanger/gezondheid/pop-poli/. Ik heb nog geen eerste gesprek gehad bij de verloskundige maar hier dus al wel een vragenlijst over ontvangen. Ook als je een nare bevalling hebt gehad kan je hier terecht. Geen idee hoe dit in de praktijk wordt ervaren of mensen hier echt wat aan hebben.