12 Reacties
één maand geleden
Alles tweedehands gekocht qua grote spullen. Ga alleen flesjes, doeken en dergelijke nieuw kopen. Ook nieuw matrasje.
één maand geleden
Ik vind de autostoel nieuw wel belangrijk. Tenzij je 100% zeker weet dat er geen ongeluk mee is gebeurd (eentje die je van vrienden kan overnemen bijvoorbeeld).
Spenen, tutjes en flessen nieuw. Matrasje nieuw.
En voor de rest heb ik bij mijn vorige alles tweedehands gekocht :)
één maand geleden
Qua grote items is het enige wat ik nieuw heb is de kinderwagen.
Ik wil graag een co-sleeper en trip Trapp tweedehands op de kop tikken.
Ledikant ga ik nieuw bestellen, maar zonder matrasje. Mijn moeder heeft er nog eentje op zolder liggen die mijn oma had gekocht toen ze oma werd. Ik en mijn zus hebben er amper op gelegen vroeger, dus qua hygiëne is die nog helemaal prima.
één maand geleden
Autostoel (en eventuele base) zou ik altijd nieuw doen. Je weet nooit wat er mee is gebeurd plus ieder jaar als er nieuwe uitkomen worden die weer op de strengste dingen gecontroleerd. Geeft ons toch een soort veilig gevoel 🙈
Verder matrasje, flesjes, spenen enzo altijd nieuw, maar verder kan je denk ik bijna alles wel tweedehands doen als je dat zou willen.
Wij hebben ook een nieuwe kinderwagen, maar dat is meer omdat we een deel van het bedrag krijgen en we een redelijk specifieke wagen wilden/moesten vanwege de lengte van mijn vriend 😂
één maand geleden
Nieuw:
-Kinderwagen: omdat dit een zo intensief gebruikt product is wil ik dit 100% naar mijn smaak en met volle garantie hebben
-Autostoel: zelfde als bovenstaande + veiligheid
-Flesjes en spenen: hygiëne
-Matrasje: hygiëne
2e hands kan:
-Bedje
-Box
-Commode
-Kast
-Wipstoel
-Stokke Tripp Trapp
-Kleding
-Speelgoed (behalve knuffels en stoffen dingen, die wil ik nieuw)
één maand geleden
Denk dat het heel erg persoonlijk is. Mijn vriend en ik hebben bijvoorbeeld het liefst alles nieuw.
Tweedehands kijk ik vooral na leuke kleertjes.
Wij weten dat we in de toekomst ook voor een tweede willen gaan, mocht het ons weer gegund zijn. Dus dan gaan we alles wat we nu hebben gekocht hergebruiken 😊.
één maand geleden
Reactie op LV00
Nieuw:
-Kinderwagen: omdat dit een zo intensief gebruikt product is wil ik ...
Ps. Bij 2e hands kan, wil niet zeggen dat wij dat zelf ook allemaal 2e hands hebben, maar ik vind dat prima kunnen. Wij willen namelijk wel alles naar onze smaak, en is het er netjes/schoon 2e hands is dat voor ons prima, kunnen we het 2e hands niet vinden dan kopen we het nieuw.
Voorbeeld: box, tripp trapp, commode, bepaalde kleding, bepaald speelgoed hebben we 2e hands
Bedje (voor zoon) kon ik niet nog mooi/naar smaak vinden evenals de wipstoel dus die nieuw. Voor ons zoontje hadden we de commode ook nieuw, die verschuift nu naar de 2e en mijn zoontje heeft een 2e hands commode omdat ik toevallig precies die ik wilde kon vinden op marktplaats! En netjes. Scheelde me €145,- met nieuw!
één maand geleden
Wij kunnen eigenlijk alles krijgen van een vriendin/collega van mijn man, waarvan haar kind momenteel 1,5 jaar is (denk aan co-sleeper, kinderwagen, autostoel + base, box, badje + standaard, stomer/blender, wipper, kleertjes, speelgoed etc). Dit was dan ook alweer van anderen geweest, dus sommige spullen zijn toch wel meer dan 5 jaar oud.
Verder hebben we een Kinderkraft meegroeistoel meegekregen van schoonouders, die daar gebruikt is voor nichtje en neefje.
Heb wat compromissen moeten sluiten met mijn man, want aangezien dit onze 1e is, zou ik eigenlijk alles nieuw willen hebben 🤭😇.
Vanwege veiligheid wel nieuwe maxicosi, autostoel + base gekocht en daarnaast zijn ledikant (inclusief matras) + commode nieuw qua grote spullen (waardoor ik dus het moet doen met een oude kinderwagen, we gaan zien wie hoe dat uitpakt 😅).
Box word ook nieuw, omdat we iets anders willen dan voorzien was en 2e hands hier net zo duur is als nieuw in Nederland 🙈.
Verder alles wat verder met hygiëne te maken heeft (flesjes etc) ook alles nieuw.
Zal vast wel wat vergeten, maar dit is de 'score' tot nu toe voor ons 🤭
22 dagen geleden
Alles wat ik 2e hands kan krijgen, haal ik 2e hands. Scheelt ook wel dat dit de 4e wordt. Bij de eerste wel veel dingen nieuw gekocht/gekregen. Dat gebruiken we nu gewoon weer. Autostoel is al wel 15 jaar oud, maar voldoet nog aan de eisen. Dus voor deze laatste baby gaan we geen andere meer halen.