60 Reacties

22 dagen geleden

Alles nieuw vind ik zonde van mijn geld. Voor mij voelt het alsof je niet terug kan eenmaal je de tweedehandsweg gevonden hebt 😅 Een kinderwagen, matrasje, hydrofieldoeken, ... koop ik wel bewust nieuw. Ook wil ik graag de basis ikea meubels (die hele simpele houten) en ze schilderen. Als ik ze tweedehands kan vinden is het mooi meegenomen. Voor kleine spulletjes hangt het er echt van af waar ik iets moois zie. Vind vinted en kringloopwinkels afsnuisteren net zo leuk, bijna leuker, als naar een gewone winkel gaan.

22 dagen geleden

Reactie op Ikigai

Alles nieuw vind ik zonde van mijn geld. Voor mij voelt het alsof je niet t ...
Hier hetzelfde, Marktplaats en Vinted, topplekken. Morgen gaan we de box en het babybedje op 2 plekken halen van Kidsmill, mooie kwaliteit maar nieuw wel echt duur, via marktplaats goed te doen. Nieuw kopen wij ook kinderwagen, matrasje, hydrofiele doeken, flesjes, wollen dekentje, omdat we dat fijner vinden. Maar wat tweedehands kan en er goed uitziet wordt hier gewoon aangeschaft. Kleding, maxicosi, voetenzak, noem maar op.

22 dagen geleden

Hier bijna alles bij de eerste tweedehands (tot vijfdehands) gekocht. Alleen eerste pakje, spenen, matras en babyfoon zo ongeveer nieuw gekocht. Bij tweede kindje hetzelfde. Ze hebben het vaak maar zo kort nodig! Beter voor de portemonnee en beter voor het milieu.

22 dagen geleden

Reactie op Ikigai

Alles nieuw vind ik zonde van mijn geld. Voor mij voelt het alsof je niet t ...
Uit nieuwsgierigheid, waarom vinden jullie het fijner om de kinderwagen nieuw te kopen?

22 dagen geleden

Reactie op Lauravdv123

Uit nieuwsgierigheid, waarom vinden jullie het fijner om de kinderwagen nie ...
Ja, snap ik ook niet helemaal. Als je ergens flink op kunt besparen, is dat het wel! Maxicosi of autostoeltje begrijp ik wel beter ivm veiligheid, zeker als je deze niet van bekenden overneemt.

22 dagen geleden

Hier vrijwel alles tweedehands gekocht/gekregen/geregeld, ook de kinderwagen, matrasje, maxicosi en een deel van de hydrofieldoeken. Voor de tweede heb ik nu wat glazen flessen gekregen waarvoor ik nieuwe speentjes koop (ben van plan om weer borstvoeding te geven). Bij de eerste hebben we toen wel een babyfoon nieuw gekocht ivm de levensduur van de batterij, en een fijn wollen dekentje.

22 dagen geleden

Ik heb eigenlijk alles nog van mijn dochtertje en in goede staat. Ik koop dus eigenlijk niets opnieuw, op kleren na, een kolfapparaat (die had ik weggeven), speentje, flesje, hoeslakens, dekens & hydrofiele doeken. Alle grote zaken liggen er al.. en ik ben eigenlijk ook nu zo goed als klaar met mijn lijstje afvinken wat allemaal nodig is voor de baby. Bij mijn vorige zwangerschap had ik het ook allemaal geregeld na de 20 weken echo. Geeft mij rust gezien ik een zware zwangerschap heb..

22 dagen geleden

Omdat het onze eerste is toch wel veel nieuw gekocht. Kinderwagen en autostoel sowieso, je hebt geen idee hoe een ander er mee omgegaan is 😅 Kleding ed wel veel tweedehands via vinted, veel mooie dingen voor een klein prijsje. Ook de commode hier 2e hands gekocht en zelf geverfd. De rest qua meubels wel allemaal nieuw omdat degene die wij wilde niet 2e hands te vinden was 😅 Denk dat veel dingen wel 2e hands kunnen, maar niet alles is even makkelijk te vinden als je een bepaalde stijl zoekt 😂

22 dagen geleden

Alles nieuw.. Ik vind tweedehands gewoon..nee 😅. Er zit een gedachte van 'vies en gebruikt' in mijn hoofd. En ja, je kan spullen wassen, maar alsnog zit het vol met gebruikerssporen oid. Daarnaast ook deels omdat ik nieuw makkelijk kan betalen, en een ander de tweedehands spullen beter kan gebruiken. Vervolgens doneer ik mijn eigen spul wel graag. (Verder ben ik heel milieuvriendelijk hoor. Alleen tweedehands spul komt er bij mij niet in.)

22 dagen geleden

Wij hebben de kinderwagen nieuw gekregen van mijn ouders echt super lief! De rest ook zelf nieuw gekocht wel wat kleertjes 2e hands voor een meisje omdat wij het geslacht niet willen weten.

22 dagen geleden

Wij hebben best veel tweede hands! Zolang het er nog goed uitziet, kan het prima!

22 dagen geleden

Zoals hierboven ook al gezegd: ik ben ook benieuwd waarom jullie juist een nieuwe kinderwagen kopen 😁 Het frame is zo weer schoon met een sopje en de stoffen delen kan je wassen. En er is uiteraard heel veel verschil tussen hoe “gebruikt” wagens zijn. Ik zou er ook niet een kopen die intensief voor twee kinderen gebruikt is, maar er zijn er genoeg die uiteindelijk maar weinig gebruikt zijn. En als je bijvoorbeeld een Joolz wil dan scheelt je dat al snel 1000 euro 😅 Ik koop ook echt geen vieze tweedehands spullen hoor! Het matrasje had ik toevallig gekregen bij het bedje en was echt zo goed als nieuw. Had bij een oma thuis gestaan waar heel af en toe een kindje logeerde. Ik zou zeker geen matrasje kopen waar 3 jaar lang dagelijks op geslapen is, maar je kunt selectief zijn. Mensen kopen zo veel spullen dat er vaak echt nog vrijwel nieuwe items op Marktplaats/Vinted/kinderbeurzen te vinden zijn.

22 dagen geleden

Overigens wil ik niet zeggen dat jullie tweedehands moeten kopen hoor, doe waar je je goed bij voelt! 😁 Als je het geld hebt en veel plezier hebt in alles lekker uitzoeken bij de babywinkels dan begrijp ik dat ook! 😁

22 dagen geleden

Reactie op Lauravdv123

Uit nieuwsgierigheid, waarom vinden jullie het fijner om de kinderwagen nie ...
Voor mij persoonlijk ook veiligheid en ik wil het zo lang mogelijk kunnen gebruiken zonder problemen. Ik heb geen auto dus die zal intens gebruikt worden. Ik wil ook graag vaak in het bos kunnen wandelen en er mijn boodschappen mee doen. Heb liever niet het risico dat een stuk afbreekt onder weg ofzo omdat het verouderd is. Daarnaast kan je het moeilijker schoonmaken en ligt/ zit je kindje er toch wel vaak in.

22 dagen geleden

Ik koop alles tweedehands: misschien alleen autozitje niet. Heb kleding via vinted en via familie, badje via familie, wagen via marktplaats, commode via Marktplaats. Ik vind het geen vies idee oid en koop voor mezelf en ons huis ook veel dingen (kleding voor mezelf en interieur voor het huis dus) ook vaak tweedehands☺️

22 dagen geleden

Ik heb alles 2e hands, maar wel van familie en vrienden dus niet van vreemden. Ik weet hoe ermee is omgegaan en hoe schoon het is. Matras heb ik zeker wel nieuw gekocht, dat vind ik gewoon hygiënischer

22 dagen geleden

Reactie op Ikigai

Voor mij persoonlijk ook veiligheid en ik wil het zo lang mogelijk kunnen g ...
Ik wil je totaal niet overtuigen hoor, ik begrijp heel goed dat als je hem dagelijks intensief gaat gebruiken je een nieuwe koopt. Ik denk alleen dat het ook weer niet zo is dat er zomaar een stuk afbreekt hoor 😅 Zeker niet bij een degelijke wagen zoals een Joolz van een paar jaar oud die niet intensief gebruikt is. Ik denk dat er veel wagens nieuw gekocht worden of gegeven worden door ouders die uiteindelijk af en toe voor een wandelingetje gaan, vooral met de auto meegaan of gebruikt worden voor kleine eindjes (van en naar de opvang, maar niet voor lange wandelingen of om alle boodschappen in mee te nemen). Zo’n wagen zou ik prima tweedehands durven kopen (en heb ik bij mijn eerste kind ook gekocht) 😁

22 dagen geleden

2de hands! Zijn al zo veel spullen, en goedkoper en ja dat het beter is voor de wereld natuurlijk 😅

22 dagen geleden

Oh ik heb trouwens nog een argument dat ik niet tweedehands koop 😅. Die éne keer dat ik het wél wil, laat Marktplaats me zo hard in de steek. Zo waren we op zoek naar een simpel grijs zonnescherm (aalllllemachtig wat zijn die dingen duur voor wat het is?!), en als ik dit intyp op Marktplaats krijg ik eerst tien 'outlets' met 'stuntprijzen', yeah right, dan 1 particulier met een prachtig oranje versleten scherm in de verkeerde maat (waar je dan ook niet goed op kunt filteren), en dan weer drie gesponsorde bedrijven met nieuwprijzen 🥴... Echt, Marktplaats vind ik een afschuwelijk slechte website. Ik snap dat ze geld moeten verdienen met die reclame rommel maar het is voor mij een reden om de zoektocht te stoppen. Andere websites heb ik geen ervaring mee (en al helemaal geen Vinted, sorry als ik je nu beledig maar ik vind tweedehands kleding ook echt.. gewoon nee 😅. Wel goed voor het milieu though, in deze wereld van mega overproductie.)

22 dagen geleden

Ik heb uiteindelijk best veel tweedehands denk ik. Alles wat we kúnnen lenen van familie / vrienden is mooi meegenomen, en sommige dingen zijn gewoon heel erg duur. We hebben een tweedehands kinderwagen gekocht. Voor 50€ geloof ik en alles zat er op en eraan. Dus dikke prima, mocht hij niet bevallen, kunnen we altijd nog een andere kopen natuurlijk. Babykleertjes zal ik een deel lenen van mijn zus verwacht ik, maar ook wel nieuw kopen, gewoon omdat ik het leuk vind om zelf ook iets uit te kunnen kiezen :) en Vinted en ik zijn geen vrienden, dus weet niet of ik daar aan durf te beginnen. Maxicosi/autostoel zou ik normaal liever niet tweedehands doen, maar kunnen deze ook van zus en zwager gebruiken, daarvan weten we dat er niets geks mee gebeurd is. Tripp trapp hebben we wel nieuw gekocht, omdat ik zeker wilde weten dat we de versie hadden waar het newbornstuk op past (deze kunnen we dan weer lenen dus scheelt weer) Verder zouden we voor de babykamer veel nieuw kopen, maar kunnen waarschijnlijk weer een bedje krijgen/lenen. Co-sleeper hoop ik ook en anders kopen we die wel nieuw. De box weten we nog niet. We kunnen er een krijgen, maar die past eigenlijk niet mooi in onze woonkamer, dus wellicht daar toch een nieuwe voor kopen.