60 Reacties

21 dagen geleden

Wij hebben de box en wiegje tweedehands gekocht. Autostoel kinderwagen bedje etc nieuw

21 dagen geleden

Nieuw: kinderwagen, maxicosi, autostoelen Tweedehands: kleding en speelgoed. natuurlijk van beide ook nieuw, maar dit kan ook primaaa tweedehands, ik heb een mix van beide waarin ik oprecht veel speelgoed met geluid tweedehands heb, ziet er vaak nog bijna als nieuw uit maar scheelt zoveel geld! Heb bijvoorbeeld zo’n speeltafeltje met geluid van Vtech tweedehands, nieuw €65,- en heb hem voor €12,- via marktplaats opgehaald, helemaal opgepoetst, en ding lijkt nieuw! Ook veel van die vtech muziekboekjes en dat soort dingen. Dingen als blokken en duplo en nu smartmax ook tweedehands gekocht, dat leid bijna niks en scheelt zoveel geld. Kleding, zeker de kleinere maten idem. Wat ook tweedehands kan naar mijn mening: kinderkamer meubels enzo En dan zit er ook nog onderscheid vind ik, stel een goede vriendin van je heeft een kinderwagen te koop die jij helemaal mooi vind, zou ik dat wél doen, maar van een vreemde zou ik zelf niet snel doen

21 dagen geleden

Reactie op LV00

Nieuw: kinderwagen, maxicosi, autostoelen Tweedehands: kleding en speelgoe ...
En onder kindermeubels tel ik dus een babybox en een stokkestoel! Die heb ik zelf ook 2e hands

21 dagen geleden

Hier ook heel veel tweedehands: geleend/gekregen van vrienden en familie, kleren via Vinted en veel spullen via onze geboortelijst bij mic mac miniscule (je geeft op een afspraak je lijst en stijl door en iemand koopt de spullen dan tweedehands aan, wij waren heel tevreden, is wel enkel in België denk ik). Maxi cosy, matras, flesjes/speentjes enz hebben we wel nieuw gekocht. Ook heel tevreden van onze tweedehands Bugaboo, heel veel gebruikt bij ons dochtertje en staat nu klaar voor de tweede! Veeeeel goedkoper dan een nieuwe en die deftige merken van buggy's gaan echt heel lang mee hoor.

21 dagen geleden

Reactie op Lauravdv123

Uit nieuwsgierigheid, waarom vinden jullie het fijner om de kinderwagen nie ...
Omdat iets wat ik zo intensief gebruik, ik volledig naar mijn smaak wil, en ik het ook erg prettig vind dat er nog garantie op zit! Laatst was er iets met de wielen, door garantie opgelost. Dat is niet bij tweedehands.

21 dagen geleden

Wij hebben voor ons zoontje bijna alles nieuw gekocht, behalve zijn kamertje, omdat we graag massief hout wilden ipv het mdf wat je bij de meeste babywinkels vind. Nu voor de tweede schuiven we bijna alles door, op een paar dingen na die de oudste nog gebruikt (ledikant, kledingkast).

21 dagen geleden

We hebben een tweedehands commode gekocht omdat we het erg leuk vonden (en massief hout ipv mdf) en een tweedehands ledikant omdat het nieuw erg duur is (Sebra). Daarnaast kleertjes van merken die we anders veel te duur vinden maar wel voorkeur voor minimaal 'als nieuw'. Ik vind het zelf leuk om goeie tweedehands spullen te zoeken. Je kan unieke en mooie spullen vinden voor een lage prijs. Voor ons heeft het vooral te maken metl het idee van als het nog mooi is en gebruikt kan worden waarom nieuwe kopen. We kunnen de geld die we besparen in de spaarrekening van ons kindje doen.

21 dagen geleden

Reactie op EvaTess

We hebben een tweedehands commode gekocht omdat we het erg leuk vonden (en ...
Ook kinderwagens, autostoeltjes, wieg etc. van vrienden tweedehands omdat ze nog prima zijn (ook wel een beetje te maken met onze wens om duurzamer te leven).

21 dagen geleden

Eigenlijk 50/50 net als bij de eerste ledikant en kleding kast marktplaats. Matras dan weer nieuw. Kleren en beddengoed nieuw en straks op vinted als de baby gaat spelen. 😂 commode van onze zoon gaat naar de babykamer en die was ook 2e hands kinderwagen en auto stoel en maxicosi wel gewoon nieuw. Dus gaat beetje gelijk op hier.

21 dagen geleden

Reactie op Kiimi

Alles nieuw.. Ik vind tweedehands gewoon..nee 😅. Er zit een gedachte van ' ...
Ik heb preciés hetzelfde. Word er altijd een beetje scheef op aangekeken van Hoezo geen 2ehands 🥴?! Maar het voelt voor mij gwn niet goed.. Onze 2e dochter krijgt nu overigens wel veel van onze oudste dochter, maarja dat is eigen. En ik doneer m'n spullen verder aan stichting babyspullen en mensen die het minder breed hebben. Niks op tegen als mensen wel 2e hands kopen natuurlijk. Let wel met een maxicosi/autostoel op dat er nooit een ongeluk mee is geweest. Dan zijn ze nl niet zo veilig meer.

21 dagen geleden

Vanwege de toekomst van de kleintjes (klimaatverandering) zoveel mogelijk tweedehands. Alleen flesjes had ik bij de eerste nieuw, die gebruik ik nu wel weer. Oh ja en een deel vd wasbare luiers was nieuw bij de eerste. Maar wiegje, maxi cosi, ledikant, commode (van toen ik baby was) allemaal 2e hands

21 dagen geleden

Wij hebben bij de eerste nog wel redelijk wat nieuw gekocht. Maar dat was vooral omdat we tweedehands niet konden vinden wat we wilden. Wel een 2e hands cosleeper gekocht, maar later een ledikant formaat cosleeper nieuw moeten kopen omdat die gewoon niet 2e hands te vinden was. Nu voor de 2e bijna alles 2e hands (grote dingen zoals kinderwagen, cosleeper enz hebben we nog) Maar een nuna leaf wipstoel en vooral bijna alle kleertjes 2e hands gekocht. Zo'n onzin om die allemaal nieuw te kopen, ze hebben het zo kort aan of het is binnen 5 minuten weer vies. Onze zoon heeft voor zijn verjaardag vandaag ook meer 2e hands cadeaus gehad dan nieuwe, maakt hem echt niet uit. En voor hem koop ik nu ook voornamelijk kleding op vinted.

21 dagen geleden

Bijna alles tweedehands. Beter voor de wereld en onze bankrekening. En veel spullen zijn amper gebruikt…

21 dagen geleden

Wij hebben een tweedehands kinderwagen gekocht. Precies die we wilden, en hij was alleen gebruikt als oma oppaste; het was dus een ‘extra’ kinderwagen. Nauwelijks gebruikssporen, alles wasbaar en vervangbaar. Dus dat was een no brainer.

21 dagen geleden

Ik koop alle kleren en de babykamer nieuw. Ik vind het niet prettig als mijn kleintje in tweedehands kleding zit voelt als afgedankt maar bedoel dit niet verkeerd en kan goed begrijpen als je weinig budget hebt dat je wel die keuze maakt. De kinderkamer kopen we nieuw ook het matrasje en kinderwagen ook.

21 dagen geleden

Reactie op RPT92

Bijna alles tweedehands. Beter voor de wereld en onze bankrekening. En veel ...
Wij ook! Heel veel is nog zo goed als nieuw, omdat die kleintjes er toch snel uitgroeien

20 dagen geleden

Bijna àlles tweedehands alleen de maxi cosi, wandelwagen en matras wiegje nieuw. Verder krijg ik heel veel spullen van vrienden!

20 dagen geleden

Eigenlijk zo wat alles. We hebben al een meisje van 2,5. Nu krijgen we een jongetje dus kleding van vrienden ect, flessen kopen we wel via Vinted of kruitvat. Enigste wat nieuw nieuw is zijn fles spenen/ speen / matras en beddengoed. Onze dochter spuugde veel dus dat matras weggegooid😅

20 dagen geleden

Naast dat ik zelf kleding maak, geven we binnen de familie veel kleding door er zijn veel neefjes of n nichtjes die elkaar opvolgen in leeftijd. Ronpers, maillot , sokken hebben we bijvoorbeeld tweede hands of nieuw. Driekwart van de overige kleding is zelfgemaakte een gedeelte nieuw gekregen. Ik vind naast dat het duurzaam is, zonde om goede kleding zomaar weg te doen als ze eruit gegroeid zijn.

20 dagen geleden

We hebben de babykamer nieuw maar dat was een cadeau. Hiernaast is het verschoonkussen, klamboe, wasbare luiers, matras en een deel vd kleding/lakens enz nieuw. Kinderwagen, box, boxmatras, badje enz tweedehands. Ik heb echt heeeeel veel van Vinted af weten te plukken qua kleertjes, voetenzakken, dekens (wieg en ledikant), boxkleden, boxbumpers. Weet nog niet meer wat ik allemaal gekocht heb 😂😅