60 Reacties

20 dagen geleden

Reactie op LV00

Omdat iets wat ik zo intensief gebruik, ik volledig naar mijn smaak wil, en ...
Dit geld voor mij dus ook, met name de garantie op iets dat moet blijven rollen omdat wij nog een tweede kindje willen en de optie van duowagen niet altijd aanwezig is op oudere wagens. Ook zijn de nieuwere vaak iets compacter in opvouwen en wij reizen veel met de auto, dus hoe minder ruimte hoe beter. Met de rest is garantie toch iets minder belangrijk, omdat bijv. Een box, bed, commode, wipstoel ed op een plek staan en weinig lijden, kleertjes maar zo kort gedragen worden. Tripp trapp koop ik wel nieuw omdat ik vind dat die tweedehands erg duur blijven en vaak overgeverfd zijn (ziet mooi uit, maar slijt sneller) of gewoon afgeleefd uitzien.

20 dagen geleden

Ik heb bij de 2 oudste echt amper nieuw gedaan. Ook omdat ik met m'n ex destijds t geld niet had. Nu ben ik met nieuwe partner en zwanger van een tweeling. Dat maakt 2e hands ook een stuk lastiger. Ik wil sowieso de matrasjes nieuw. Qua wandelwagen kijken we 2e hands mits we een nette tegenkomen onder de prijs van een nieuwe die we hebben gezien. Kleertjes enzo veel vinted en via vrienden.

20 dagen geleden

Alles is tweedehands (of zeg maar liever, derde of vierdehands). Met vriendinnen heb ik bijv een set baby kleding die iedereen gebruikt, dat rouleren we. Net als draagdoeken etc. Maar heb ook veel bewaard van mijn vorige 3 kinderen. Ik wil perse geen nieuwe dingen gebruiken. Ik maak daar een sport van, vind het heel belangrijk dat mijn kinderen leren dat de consumptiemaatschappij verwerpelijk is. Onze behoefte aan nieuwe spullen (waarvan er dus al genoeg op de wereld zijn) is een van de oorzaken dat de wereld naar de knoppen gaat. Kindje krijgt wel een paar vers voor haar gebreide kleertjes, maar ik verwacht dat ze sowieso de eerste dagen/weken alleen maar lekker bloot op me ligt.

20 dagen geleden

Reactie op KimMiKli

Dit geld voor mij dus ook, met name de garantie op iets dat moet blijven ro ...
Eens ook met de rest ja! Wij hebben dan wel een tweedehands Stokke stoel omdat ik het weer belachelijk veel geld vind voor wat stukjes hout🤭 Dan verf ik het liever zelf nog een keer over En het ledikantje was bij ons nieuw omdat die in de aanbieding even goedkoop was als 2e hands onderhand (of er was niets in de buurt naar mijn smaak). De commode juist nieuw ondat we de witte Hemnes kast wilde, daar kon ik nergens 1 van vinden zonder beschadegingen, wetende dat we die ook voor de (nu) 2e gaan gebruiken, dus wel voor nieuw gekozen. En eerlijk snap ik de beschadegingen van mensen nooit, ding staat hier al ander half jaar in gebruik en van beschadegingen is nog geen sprake! En wij gaan er echt niet extra zuinig mee om ofzo. Nu ook op zoek naar een enkele via marktplaats voor mij zoon (omdat de dubbele dus voor de baby gebruikt gaat worden), maar niet te vinden🤷🏼‍♀️

20 dagen geleden

Bijna alles tweedehands of gekregen maar dan was tweedehands ook goed geweest, autostoeltje/matrassen/speentjes en fiep wel allemaal nieuw gehaald ivm veiligheid en hygiëne

20 dagen geleden

Spulletjes die ik al had van ons vorig kind. Park en dergelijke. De rest kopen we nieuw.

20 dagen geleden

Wij gebruiken alles van ons eerste kind ook voor ons tweede kind. Voor ons eerste kind hadden we een combi van nieuw, tweedehands en bruikleen. Dat laatste is vooral handig voor aankopen waarvan je vooraf niet weet of je het wel gebruikt. Zo hadden wij een Puckababy Piep geleend van een vriendin. Ik ben blij dat we deze niet hadden gekocht, want onze zoon vond het helemaal niks en daardoor is de Puckababy amper gebruikt.

19 dagen geleden

Hier zoveel mogelijk tweedehands! We hebben al een badje gekocht via Marktplaats en vanmiddag heb ik gratis een co-sleeper op kunnen halen, heel fijn! Ook via Vinted al diverse kleertjes en een wikkeldeken van Jollein gekocht. Ook mijn zwangerschaps winterjas komt van Vinted voor een paar euro. Wel heb ik mijn handsfree kolf nieuw gekocht omdat ik op deze manier van mijn verzekering €80 terug kreeg

19 dagen geleden

Wij kopen in principe alles nieuw 😬 alleen als mensen in onze omgeving nog goede kwaliteit spullen hebben zoals een cosleeper en een newborn set voor de stokke dan nemen we die wel over

19 dagen geleden

Wij zijn wel de eerste in onze omgeving die een baby krijgen dus kleertjes kunnen we niet overnemen van vrienden bijv, en wat ik verder qua textiel aangeboden heb gekregen van kennissen was verwassen of er zaten vlekken in dus dat ga ik niet gebruiken

19 dagen geleden

Reactie op chant28

Hier zoveel mogelijk tweedehands! We hebben al een badje gekocht via Marktp ...
Hoe werkt dat dan met de verzekering?

19 dagen geleden

Reactie op Thomas1989

Hoe werkt dat dan met de verzekering?
Ligt er volgens mij wel aan hoe je verzekerd bent, ik zit bij vgz en via de app kon ik precies zien waar ik recht op heb. Vervolgens heb ik de kolf besteld en de factuur in de app geüpload. Binnen 3 werkdagen werd het goed gekeurd en kreeg ik €80 gestort op mijn rekening

19 dagen geleden

Reactie op chant28

Ligt er volgens mij wel aan hoe je verzekerd bent, ik zit bij vgz en via de ...
Ik zie inderdaad bij Achmea en VGZ staan dat ze €75/€80 voor nieuwe borstkolf(onderdelen) vergoeden. Doe moet ik even onthouden voor 2025...

19 dagen geleden

Reactie op Thomas1989

Ik zie inderdaad bij Achmea en VGZ staan dat ze €75/€80 voor nieuwe borstko ...
Oh echt alleen bij die 2? Dat is stom zeg. Ik wist het trouwens ook niet, het is dat mijn tante me erop wees die kraamverzorgster is

19 dagen geleden

Reactie op chant28

Hier zoveel mogelijk tweedehands! We hebben al een badje gekocht via Marktp ...
Zit je bij Menzis qwa verzekering en waarom krijg je deze vergoed ?

19 dagen geleden

Reactie op chant28

Oh echt alleen bij die 2? Dat is stom zeg. Ik wist het trouwens ook niet, h ...
Bij Zilveren kruis krijg je het ook vergoed als je aanvullend verzekerd ben! Hetzelfde als kraampakket, deze kon ik via zilveren kruis gratis bestellen.

19 dagen geleden

Reactie op Jesssz

Bij Zilveren kruis krijg je het ook vergoed als je aanvullend verzekerd ben ...
Dat is Achmea 🤣

19 dagen geleden

Ik neem veel over van vrienden en heb veel kleertjes via Vinted gekocht. De kleertjes zien er vaak als nieuw uit in die kleine maatjes. Dus helemaal prima. Even lekker zelf wassen en de kast in. Ik heb wel wat nieuws gekocht, was shoppen met mijn moeder. Maar dat waren 5 stuks. De rest (maat 50 t/m 62) is allemaal 2e hands. Lekker duurzaam en betaalbaar. Voor de kinderwagen gaan wij vanmiddag kijken bij refurbished-kinderwagens dit bedrijf verkoopt Joolz en Bugaboo showroommodellen en 2e hands modellen met een enorme korting. De 2e hands modellen worden helemaal nagekeken gereinigd. Helemaal top! Scheelt zo 500 euro.

19 dagen geleden

Reactie op chant28

Oh echt alleen bij die 2? Dat is stom zeg. Ik wist het trouwens ook niet, h ...
Nee hoor, bij dsw ook, en vast nog wel meer verzekeraars. Altijd even goed nakijken in de voorwaarden! 🙂

19 dagen geleden

Reactie op Thomas1989

Dat is Achmea 🤣
Oh geen idee haha🤣