13 Reacties

2 maanden geleden

Van harte gefeliciteerd met deze zwangerschap! Ik heb zelf geen ervaring met een meerling zwangerschap maar het lijkt mij enorm mooi. Ik kan me heel goed voorstellen dat er een hoop emoties door je heen gaan maar ik denk dat je met de tijd hier van zelf in groeit.

2 maanden geleden

Begrijpelijk hoor, ik ben nu iets meer dan 10 weken zwanger van een tweeling, het idee begint steeds meer te landen en nu begin ik het heel leuk te vinden. Ik kwam er bij 7+ nog wat achter en wist toen ook echt niet wat ik er van moest vinden, het is gewoon een schok en even anders dan je had voor je gezien. Maar dat komt echt goed het is normaal om deze gevoelens mogen te hebben! Als je wilt kletsen mag je me altijd berichten :)

2 maanden geleden

Deze gevoelens zijn heel normaal, zelfs als je maar een ‘eenling’ verwacht. Een kind krijgen is super spannend, laat staan twee! Laat je gevoel er zijn, dan raak je er ook sneller aan gewend. Gefeliciteerd!

2 maanden geleden

Heel normaal! Hier hoef je je echt niet schuldig om te voelen. Voor je het weet ben je enthousiast voor de geboorte van je tweeling. Nu moet je eerst even het nieuws verwerken en alles uitvogelen.

2 maanden geleden

Reactie op Ikigai

Heel normaal! Hier hoef je je echt niet schuldig om te voelen. Voor je het ...
Begrijp ik het goed dat er bij de 1e echo maar 1 vruchtje te zien was?

2 maanden geleden

Hier hetzelfde gevoel. Ik denk dat het even tijd nodig heeft om te verwerken. Gun jezelf die tijd. 🫶🏻

2 maanden geleden

Hier hetzelfde! Ik wist het bij 6 weken en was ook echt in shock. Inmiddels begint het een klein beetje te landen, maar ik vind het nog steeds heel spannend en heftig allemaal!

2 maanden geleden

Reactie op Ikigai

Begrijp ik het goed dat er bij de 1e echo maar 1 vruchtje te zien was?
Klopt op de eerste echo was er maar 1 vruchtje te zien💗

2 maanden geleden

Reactie op Fem_k.e

Klopt op de eerste echo was er maar 1 vruchtje te zien💗
Dat is even extra schrikken zo! Is wel iets grappig om hen later te vertellen. Eentje speelde al vroeg verstoppertje 😄

2 maanden geleden

Ik heb hier totaal geen ervaring mee, maar ik denk dat als ik zelf zou horen een tweeling te krijgen ik he-le-maal in shock zou zijn en echt niet perse blij zou zijn op het begin😬 Dus kan me dit helemaal voorstellen en denk zeker niet dat je je aanstelt en dat het een hele normale reactie is. Het is niet niks, ineens 2 kindjes! Als het een beetje geland is/je er beetje aan gewend raakt komt dat blije gevoel vast vanzelf! Ik reageerde eigenlijk ook vooral om te zeggen: wauw! Wat een onwijs mooie echo zeg!!

2 maanden geleden

Hallo lieve jij! Heel erg begrijpelijk dat je dit voelt. Dit hebben wij 1 mnd geleden ook meegemaakt. Wij totaal niet blij. Ik zei zelfs….. ‘ik hoop dat er eentje het niet red’. Ik heb dat onzekere angstige gevoel helemaal doorleefd. En uiteindelijk kwam er ruimte voor liefde en perspectief. Natuurlijk vind ik het spannend, en lijkt mij het praktischer om 1 kindje te krijgen, heb ik niet veel zin in de babytijd… maar zijn wij nu ontzettend trots en blij! En ja, ik vertel mijn kindjes straks gewoon dat mama en papa enorm schrokken en twijfelen of we het wel aankonden. Ik denk voor kinderen ook een les, wij zijn ook mens met angsten, zetten door en weten het met liefde en positiviteit te volbrengen. Dingen waar kinderen nog veel tegenaan kunnen lopen in hun leventje. En dan denken ze, maar papa en mama waren ook bang en konden het ook 🥰!!

2 maanden geleden

Ik voelde me precies zo. Sinds we te horen kregen van de tweeling had ik iedere dag een zenuwinzinking. Inderdaad gedachten als: ‘waarom wilden we zo graag kinderen’ en ‘ik hoop dat het er toch 1 wordt’ heb ik in die tijd erg vaak gehad. Uiteindelijk ging het toch wennen en kwam er meer liefde. Helaas is er bij onze laatste echo geconstateerd dat één van de tweeling het niet heeft gered. Ik heb me vaak ontzettend schuldig gevoeld dat ik één wenste in plaats van twee, en dat nu eentje het niet had gered. Maar dit soort dingen heb je toch niet in de hand. Ik kan me helemaal voorstellen hoe je je voelt. Het ís ook heftig! Ik denk dat je je niet schuldig moet voelen en dat de liefde wel groeit. Het is een proces 😘

15 dagen geleden

Iedereen nog super bedankt voor alle reacties, het heeft mij enorm geholpen. Wij zijn nu 1,5 maand verder en alles heeft een plekje gekregen. Wij worden papa en mama van 2 meisjes! En nu ben ik eigenlijk erg blij. Jullie hadden gelijk dat het in het begin even schrikken is en vooral erg wennen is. En dat je ook de liefde voor een tweede kindje "moet opbouwen" En dat is inmiddels gebeurd. Wij kunnen absoluut niet wachten om onze 2 meisjes in onze armen te sluiten🩷 Nogmaals bedankt voor alle reacties iedereen!