11 Reacties

vorige week

Ja wij zijn in oktober gegaan. Het is pittig, maar het is daar heerlijk dus wij vonden het helemaal waard. De heen vlucht is een dagvlucht dus dan ben je inderdaad veel bezig met de kleine. Maar de terugvlucht is altijd een nachtvlucht, als je geluk hebt slaapt de kleine dan de grootste deel van de vlucht. Tip: boek de stoelen waar je ook een baby bassinet kan reserveren. Dan kan de kleine voor je op de grond op een dekentje slapen. En ook spelen etc.

vorige week

Geen ervaring naar Curaçao, wel andere verre bestemmingen. Met kind van 13 maanden o.a. naar Azië gevlogen en komende zomer met ander kind van dan 18 maanden ook weer die kant op. Ja, lange vlucht, maar probeer nachtvlucht zodat de kans op zoveel mogelijk slaap het grootst is. En anders is het vooral entertainen, eten, flesje drinken, rondje lopen.. Ze vermaken zich ook vaak met iets simpels als een plastic bekertje of iets anders uit het vliegtuig. De vlucht kan zeker even pittig zijn maar als je er eenmaal bent is het zo fijn! Die vlucht overleef je wel 😊 Kinderen zijn flexibeler dan je denkt, laat je daar niet door tegenhouden.

vorige week

Reactie op Vale04

Ja wij zijn in oktober gegaan. Het is pittig, maar het is daar heerlijk dus ...
Thanks goeie tip. Ik ga eens even kijken of dat lukt

vorige week

Reactie op Viajera

Geen ervaring naar Curaçao, wel andere verre bestemmingen. Met kind van 13 ...
Had je kindje last van het tijdsverschil?

vorige week

Hi! Ik heb dit gedaan met mijn baby van 6 maanden destijds. We hadden wel business class geboekt, zodat we wat meer ruimte hadden. Wel inderdaad nachtvluchten, in de hoop dat hij moe zou zijn. Nou dat was helaas niet het geval. Hij heeft wel veel geslapen tijdens de heenvlucht. Terugvlucht was een regelrechte ramp. Veel huilen/overstuur. Raad het niet aan. Jetlag duurde ook vrij lang. Maar hey, ieder kindje is anders. Wellicht dat het met 1 jaar ook wel beter te doen is. Iedereen zegt daar ook weer wat anders over, dus zal ook afhankelijk zijn van je eigen baby/dreumes. De vakantie zelf was wel erg leuk! Al moet ik zeggen dat mijn baby erg snel moe was door de hitte.

vorige week

Reactie op Vale04

Ja wij zijn in oktober gegaan. Het is pittig, maar het is daar heerlijk dus ...
Dat spelen op de grond op die zitplekken mochten wij een maand geleden niet met onze dochter. Andere Airline, maar vanuit veiligheid mocht ze daar ook niet spelen. Wij hadden onze dochter ein-de-lijk in slaap daar op de grond nadat de stewardess er al eens langs was gelopen, kwam ze net toen ze 3 minuten sliep vertellen dat dit niet mocht... zucht En die slaapplek mocht tot 70cm, dus dit was ook grensgevalletje bij ons of ze er nog in mocht haha

vorige week

Ooh dat is vervelend! We vlogen met KLM

vorige week

Niet zover als Curacao, maar met 8 maanden naar Dubai (we hadden overstap in Doha, dus duurde wel ongeveer even lang als vliegen naar Curacao). Wij hadden business class geboekt vanwege de ruimte en dat ging goed. Gespeeld en geslapen aan boord. Wij hebben overigens bewust voor een dagvlucht gekozen. Als je onze kleine wakker maakt dan gaat hij ook niet meer slapen. En met het gedoe bij de douane wilden wij dat risico niet nemen. Doe geen moeite om ligbedje in het vliegtuig te reserveren. Ze zijn tot een bepaalde lengte en gewicht en tegen de 1 jaar past je baby er al niet meer in (bij ons met 8 maanden paste het net). Met de warmte moet je wel echt rekening houden. Kinderen zijn over het algemeen wat vermoeider en iets meer prikkelbaar als je veel buiten bent. Wij wachten bewust met opnieuw op vakantie gaan tot hij kan lopen. Maakt het wel wat makkelijker denk ik🫣

vorige week

Wij zitten nu op Bonaire. Heenvlucht ging verrassend goed (dagvlucht met tussenlanding op Aruba). Ze heeft heel weinig geslapen (was de dagen daarna wat vermoeider dan normaal), maar nauwelijks gehuild en gespeeld met een ander kindje van een maandje jonger en op de grond gespeeld (de hele tijd alle boekjes/bekertjes/plastics uit de netjes halen). Ik kan aanraden om een draagzak mee te nemen en een deryan air traveler en bij opstijgen/landen een flesje/de borst geven. Qua temperatuur is het goed te doen, we hebben airco op de slaapkamer en een zwembad. Daarnaast gewoon een grote bak water op het terras gezet waar ze in kan spelen in de schaduw. Eerste dagen rustig geacclimatiseerd en onze activiteiten passen we aan haar slaapritme aan. Wij zijn 3 weken geweest, dus zelfs als de terugvlucht morgen drama wordt dan vind ik het nog steeds waard (ik zou zelf niet voor maar een weekje gaan). Ik zou zeggen, probeer het gewoon. Misschien valt het heel erg mee en durf je het daarna vaker aan. Als het tegenvalt dan weet je dat ook weer voor de toekomst.

5 dagen geleden

Ben december met me zoontje van 11 maanden naar cura gegaan, gewoon doen!! Vliegen goed voorbereiden veel speeltjes meenemen die hij/zij nog niet kent en in het vliegtuig pas geven. Ik had filmpjes gedownload op YouTube en daar heeft hij zich ook mee vermaakt. Daar was het even wennen qua slapen met het tijdsverschil maar heb er niet om gestresst eerste nacht was hij erg onrustig wennen aan nieuw plek maar daarna heeft hij de tijd van zijn leven gehad lekker zwemmen en spelen. Gewoon doen!

6 uur geleden

Nou wij hebben geboekt. Heerlijk vooruitzicht. 3 weken naar Curacao. Hopelijk valt de vlucht mee