9 Reacties

vorig jaar

Met googpen vind ik niet zo heel veel, wel dit: "Staphylococcus epidermidis is een permanent lid van de normale menselijke microbiota, die vaak op de huid en slijmvliezen" Ik denk niet dat het erg is tot overmorgen te wachten voor meer uitleg. Als het echt dringend is hadden ze je meteen gebeld.

vorig jaar

Reactie op Ikigai

Met googpen vind ik niet zo heel veel, wel dit: "Staphylococcus epidermidis ...
Misschien kan je verloskundige bellen voor wat uitleg?

vorig jaar

Reactie op Ikigai

Met googpen vind ik niet zo heel veel, wel dit: "Staphylococcus epidermidis ...
Als ik wat verder lees kan deze bacterie wel voor infecties zorgen, dus dan waarschijnlijk blaasontsteking? Er staat ook dat deze antibiotica resistent is. Zou nu even maandag afwachten of je verloskundig bellen, met googlen weten we nog steeds niet hoe het te vertalen naar jou situatie en ik denk echt wel dat ze in nood meteen zouden bellen.

vorig jaar

Ik zou je ook je VK even navragen!

vorig jaar

(Ik heb hier een diploma voor) De staph. Epidermidis is een bacterie die van nature ook in je normale huidflora zit. Het kiemgetal is belangrijk. We spreken over een blaasontsteking bij 10x5 k/ul. (100000 bacterie kolonies per onderzochte micro liter urine). Daarnaast zijn er meerdere Staph. epidemidis waar ze in geval van een blaasontsteking de juiste antibiotica voor geven. Blaasontsteking komt vaker voor bij zwangere vrouwen, vaak is het de E.coli (een poep bacterie) . Een blaasontsteking kan (nogmaals KAN hoeft niet) schadelijk zijn voor de baby, en kan in het derde trimester voor meer oefenweeen zorgen. Als er zorgen waren vanuit het ziekenhuis over de uitslag hadden ze je gelijk gebeld. (Ik zelf werd eerste kerstdag om 8:30 gebeld i.v.m. een mijn blaasontsteking en of ik even antibiotica wilde ophalen.) Ik denk dat jij je opzich geen zorgen hoeft te maken. En als jij je toch zorgen maakt toch het weekend spoed nr. van de verloskundige afdeling bellen. Ze zijn begripvol en begrijpen ook dat zwangere vrouwen geen stress moeten hebben.

vorig jaar

Reactie op Ninia

(Ik heb hier een diploma voor) De staph. Epidermidis is een bacterie die v ...
Bedankt voor je uitgebreide reactie! Ik heb inderdaad wel meer last van oefenweeen/ harde buiken en vaker kleine plasjes. Verder gelukkig geen klachten nog. Ik wacht het dan gewoon even rustig af tot aanstaande maandag. Als ik eerder toch meer klachten krijg dan zal ik aan de bel trekken.

vorig jaar

Reactie op Ninia

(Ik heb hier een diploma voor) De staph. Epidermidis is een bacterie die v ...
Er staat trouwens ook in het dossier bij 10E3-10E4 mo./ml Maar dat zegt mij natuurlijk helemaal niks

vorig jaar

Dit is de uitslag

vorig jaar

Ik hoop je wat gerust te kunnen stellen: ik heb deze week een antibioticakuur voor een blaasontsteking. Wanneer je klachten hebt en urineonderzoek krijgt tijdens je zwangerschap, dan wordt er ook altijd meteen een kweek gedaan voor streptokokken B. 1 op de 5 vrouwen heeft deze bacterie en dat is prima. Alleen wil je deze bacterie niet doorgeven aan je kind tijdens de bevalling. Hoe het mij is uitgelegd, is dat als je strep B hebt, ze het liefst willen dat je in het ziekenhuis bevalt, zodat je tijdens de bevalling een antibioticakuur krijgt via infuus.