9 Reacties

2 maanden geleden

Drink je voldoende?

2 maanden geleden

Reactie op Ikigai

Drink je voldoende?
Valt wel mee denk ik

2 maanden geleden

Reactie op laissa

Valt wel mee denk ik
Probeer eens wat meer te drinken. Zeker als het warm is heb je meer vocht nodig. Donkere urine wijst vaak op uitdroging, dus zou dit eerst uitsluiten.

2 maanden geleden

Ik sluit me aan bij Ikigai! Donkere urine is in 99% van de gevallen vochttekort. Plas je ook weinig, toevallig? Let ook op dat je niet teveel vochtafdrijvende dranken neemt, zoals...brandnetelthee geloof ik? En koffie doet dat ook, volgens mij (Google to be sure). 'S ochtend is het normaal als het wat donkerder is overigens.

2 maanden geleden

Oh en overigens: het kan ook zijn dat je urine vermengd is met bloed, maar dan gaan we de serieuzere/medische kant op... Laten we daar maar niet vanuit gaan! Maar als je ook andere klachten hebt en je urine blijft donker nadat je veel hebt gedronken, zou ik pas de huisarts bellen.

2 maanden geleden

Dat is vochttekort. En gek genoeg heb ik dit altijd tijdens mijn zwangerschappen. Altijd hele donkere urine. Deze zwangerschap kwam ik o.a achter mijn zwangerschap door mijn urine.. 😂😂🫣🫣. Ik weet niet of je als zwangere vrouw meer moet drinken? Vind t heel bijzonder dat het normaal altijd heel lichtgeel tot bijna wit is en nu altijd donker.

2 maanden geleden

Reactie op februari2022mama

Dat is vochttekort. En gek genoeg heb ik dit altijd tijdens mijn zwangersch ...
Als zwangere vrouw moet je zeker meer drinken en als je urine donker is ook echt want je wil niet uitdrogen. Ik geloof dat de richtlijn 3 tot 4 liter vocht uit eten en drinken is (dus soep of ijsthee is ook vocht).

2 maanden geleden

Reactie op februari2022mama

Dat is vochttekort. En gek genoeg heb ik dit altijd tijdens mijn zwangersch ...
Trouwens wel bijzonder dat dit je eerste teken was 😂😂