36 Reacties
8 maanden geleden
Hey, ik zou het persoonlijk heel fijn vinden als mijn ex eens in de week langs zou komen voor mn kindje, dat gebeurd helaas niet. Voor jou is t ook fijn want zo heb je ook de tijd om tot jezelf te komen en om ook eventueel later open te staan voor iets nieuws. Het is echt al heel goed dat je kindje straks weet wie zijn vader is en gewoon contact heeft met zijn vader. Dat is echt het belangrijkst!
8 maanden geleden
Erg vreemd is dat niet. Kun je wel eem beetje verwachten als je je zwanger laat maken na 3 dates.
8 maanden geleden
Erg vreemd is dat niet. Kun je wel eem beetje verwachten als je je zwanger ...
Al vind ik deze reactie helemaal niet vriendekijk verwoord, ze heeft wel gelijk. Daarnaast is je kindje pas een paar maanden oud en valt er nog niet veel leuks te doen samen. Maar of je kan verwachten dat hij zij hele leven laat draaien om het ongelukje op de 3e date... (sorry). Ik vind dat je al heel hard in je handen mag wrijven dat je een man hebt gevonden die het niet op een lopen heeft gezet en zijn hele zaterdagnamiddagen bij je zit.
Ik zou mijn verwachtingen bijstellen. Uiteindelijk kreeg je een kind met een vreemde man (en hebben jullie geen relatie?).
Ben jij verliefd op hem?
8 maanden geleden
Dit klinkt heel veroordelend. Ik denk niet dat ze dit express heeft "laten"' doen en daarnaast heb je twee mensen nodig om een kind te maken en ligt niet alle verantwoordelijkheid bij 1 persoon.
Ik snap je heel goed, het lijkt me een lastige situatie. Helaas vinden we het in deze maatschappij al een hele prestratie dat een man uberhaupt betrokken blijft in zo n geval en moet hij hiervoor "geprezen" worden maar neemt niet weg dat je er de overige dagen alleen voor staat en hij zijn beloftes niet nakomt. Ik zou sowieso hier het gesprek wel over aangaan dat hij andere dingen heeft beloofd en wat maakt dat hij deze belofte niet na komt en of hier nog iets in te veranderen is/hoe kun je hem hierin ondersteunen.
Maar vooral ook benoemen dat je wel heel erg waardeerd wat jij wel doet..
En daarnaast klopt het wat de rest zegt iedere week zo lang is beter dan niets en probeer hiervan te genieten. Als hij tjjdens deze uren echt aandachtig met jullie kindje is denk ik denk dat er misschien nog wel meer quality time is met de vader dan bij sommige stellen.
8 maanden geleden
Pittig! Wat naar voor je dat hij zijn beloftes niet nakomt op zoets groots. Ik denk dat het moeilijk is om daarop aan te kunnen momenteel. Misschien is het vooral in de baby fase en vind hij het 'leuker ' als jullie kindje ouder is. Maar daar heb je nu niks aan natuurlijk en dat is geen gegeven.
Is jullie afspraak 'samen leuke dingen doen'? Want hierin is de frequentie niet duidelijk. Misschien hebben jullie een ander beeld bij die afspraken? Op die manier zou je het gesprek aan kunnen gaan: kijken of jullie nog op 1 lijn liggen. Probeer daarbij nog niet te oordelen. Dat kan altijd daarna nog, adhv zijn antwoorden.
Succes!
8 maanden geleden
Ik zit een een soortgelijke situatie en ik zou graag met een lotgenoot contact over hebben
8 maanden geleden
Wat een bijzondere en veroordelende reactie. Dit is niet ok!
Dit zijn dingen die kunnen gebeuren tussen volwassen mensen. TS en verwekker hebben dit zo te lezen ook op een volwassen manier besproken met elkaar.
Even on topic, naar TStoe: wat vervelend dat het zo loopt :-( Zegt hij ook waarom hij zich niet meer aan de afspraken houdt? Heeft hij jullie kindje wel erkend?
8 maanden geleden
Reactie op Ikigai
Al vind ik deze reactie helemaal niet vriendekijk verwoord, ze heeft wel g ...
Hele zaterdag middag bij ons zit? Het is ook zijn kind toch. En er is genoeg leuks te doen en dat doen we dan ook op zaterdag. Alleen we hadden andere afspraken dus ik had ook andere verwachtingen. Dat is niet heel gek lijkt mij? Zoals ik aangaf wou hij er ook voor gaan. Daarnaast geef ik ook aan dat ik het waardeer dat hij er is. En helemaal vreemd was hij zeker niet. We kennen elkaar 4 jaar en hebben in het verleden ook gedate. En altijd contact gehad.
8 maanden geleden
Reactie op CD89
Hele zaterdag middag bij ons zit? Het is ook zijn kind toch. En er is genoe ...
Wat je niet in je openingsbericht schrijft kan je niet kwaad om worden...
Ja het is zijn kind, alsnog is het heel wat dat hij elke zaterdag een hele namiddag bij een vrouw thuis is omdat jullie een kind hebben samen. Sowieso lijkt me dat niet langdurig als hij ooit een relatie krijgt. Want jullie hebben geen relatie samen?
Ik zou nog eens goed praten en een realistisch plan opstellen die op de lange duur haalbaar blijft en waar beide achter staan.
8 maanden geleden
Hii, wat een nare situatie. Helaas herkenbaar voor mij. Ik kan je alleen maar zeggen dat het enorm helpt om geen verwachtingen te hebben, lekker je eigen ding te gaan doen en plan te gaan trekken.
Bij mij heeft het enorm geholpen om zelf op een dating app te gaan. Niet met een intentie voor een vaste relatie maar wel lekker flirten en afleiding.
Mijn ex en ik waren 12 jaar samen en hebben een zoontje van 3, die ziet hij wel 2x 7 uur per week maar onze jongste ziet hij alleen even met halen/ brengen van de oudste. Heel teleurstellend en lelijk gedrag vind ik zelf maar goed hij is hartstikke druk met zn nieuwe vlam waar hij mij zwanger en wel voor aan de kant heeft gezet.
Je mag me altijd een berichtje sturen als je even wilt kletsen of zeuren!
7 maanden geleden
Reactie op Louise1982
Wat een bijzondere en veroordelende reactie. Dit is niet ok!
Dit zijn ding ...
Dankjewel voor je reactie. Hij heeft de kleine erkend. En geeft aan door werk etc druk te zijn. En daar heb ik alle begrip voor. Alleen eerst zouden we langer in het weekend afspreken. Maar hij is dus serieus met iemand anders waardoor de tijd beperkter is. En dat stoort mij het meeste. Ik snap dat hij wil daten alleen ik vind dat hij meer tijd moet besteden aan zijn zoontje.
7 maanden geleden
Reactie op eveylili
Hey, ik zou het persoonlijk heel fijn vinden als mijn ex eens in de week la ...
Ik waardeer het ook dat geef ik ook aan in mijn bericht. Ik vind het alleen jammer omdat ik andere verwachtingen had door de dingen die we hebben besproken. Vervelend dat jouw ex niet langs komt voor jullie kindje!
7 maanden geleden
Reactie op Ikigai
Wat je niet in je openingsbericht schrijft kan je niet kwaad om worden...
...
Ik word niet kwaad. Alleen de manier hoe jij het typte vond ik gewoon niet oké.
Ik ga indd nog eens zitten om een plan op te stellen. En betreft dat hij hele zaterdag bij mij zit. Was ook zijn idee. We zouden eigenlijk ook gaan daten als ik bevallen was en kijken of er meer in zou zitten. Maar goed dat veranderd natuurlijk aangezien hij iemand anders heeft ontmoet.
7 maanden geleden
Hee, wat een nare situatie. Ik denk dat je er goed aan hebt gedaan om zo duidelijk mogelijke afspraken te maken toen je zwanger was. Ontzettend rot dat hij zich daar nu niet aan houdt, zeker als dat komt omdat hij aan het daten is. Ik zou het inderdaad proberen bespreekbaar te maken en dan echt te communiceren als ouders en niet als ex-partners. Als hij de afspraken niet na blijft komen zou ik m’n eigen plan meer te trekken om frustraties te voorkomen.
Knap dat je het (grotendeels) alleen doet. Goed bezig!💪🏼
7 maanden geleden
Reactie op Mm2025
Dit klinkt heel veroordelend. Ik denk niet dat ze dit express heeft "laten" ...
Bedankt voor je berichtje. Ik zeg indd vaak tegen hem dat ik het en hem waardeer. Hij is een liefdevolle vader. En daar ben ik dan dankbaar voor ondanks onze situatie. Maar het maakt het soms wel lastig. Maar ik ga nogmaals het gesprek aan en de afspraken op papier te zetten.
7 maanden geleden
Reactie op MMW24
Hee, wat een nare situatie. Ik denk dat je er goed aan hebt gedaan om zo du ...
Je hebt helemaal gelijk. Dankjewel voor je reactie! Ik ga nogmaals met hem rond de tafel en de afspraken samen met hem op papier zetten. Ik waardeer hem enorm en dat zeg ik ook vaak. Ik hoopte alleen ook op bepaalde waardering terug. Maar goed ik moet mijn verwachtingen bij gaan stellen.