27 Reacties

één maand geleden

Hii, ik ben momenteel ook op vakantie in Turkije. Ik let goed op of alles goed doorgebakken is, dit ook met omelet of menemen (turkse roerei). Zachte kazen, tiramisu, alle soorten worst, cigköfte met en zonder gehakt vermijd ik ook. Turkse thee per dag maximaal 3 glazen als je geen koffie drinkt. Met kip ben ik ook extra voorzichtig. Lahmacun kan je veilig eten :) Dit is het eerste wat in me opkomt! Als je daar nog vragen hebt kan je me altijd berichten! 🥰

één maand geleden

Ik volg deze topic graag wij willen straks ±9 september ook naar Turkije all inclusief. Ik ben dan ±19 weken. Eten daar is 1 van de redenen dat het mij het tegenhoudt om daar heen te gaan

één maand geleden

Meeste kazen zijn van gepasteuriseerde melk gemaakt dus kan gewoon, geen çigköfte want dat is rauw. Verder kan je prima rauwkost en fruit eten als het net vers is neergelegd bijv. Hygiëne zit in Turkije, zeker op de betere resorts, meestal wel goed. Dus zou vooral op de versheid letten/hoe lang staat iets al buiten.

één maand geleden

Reactie op saraak

Hii, ik ben momenteel ook op vakantie in Turkije. Ik let goed op of alles ...
Hi Dus het beleg bij het ontbijt kan niet zoals die kipfilet, ronde plakjes worst? Wat zijn de zachte kazen? Want ik vind die kaasjes bij het ontbijt buffet altijd heerlijk! Ik drink geen koffie, maar is het veilig dan Turkse thee?

één maand geleden

Reactie op Anoeska91

Hi Dus het beleg bij het ontbijt kan niet zoals die kipfilet, ronde plakje ...
Ja meer omdat ze soms ook van de dagen ervoor ook op bord kunnen zetten. Ik hoor veel over voedselvergiftiging in hotels. Beter het zekere dan het onzekere :) zo denk ik er dan over. Feta, brie etc. Voor de rest zijn de kazen meestal wel gepasteuriseerd, maar als je er niet zeker van bent zal ik t navragen. Turkse thee is veilig idd!

één maand geleden

Misschien gekke vraag hoor maar ik ga zelf over 1,5 week naar Griekenland maar nou lees ik bij jou over de watermeloen en het geschild fruit etc. Geld dit voor Griekenland ook en waarom is dit eigenlijk😅

één maand geleden

Reactie op Kirsten.:)

Misschien gekke vraag hoor maar ik ga zelf over 1,5 week naar Griekenland m ...
Mijn verloskundige zei dat het dan te lang open heeft gelegen zeg maar en dan kunnen er bacteriën in komen en dat is niet goed

één maand geleden

Reactie op saraak

Ja meer omdat ze soms ook van de dagen ervoor ook op bord kunnen zetten. Ik ...
Super dankjewel! Ik ga kijken met het beleg hoe t eruit ziet. En inderdaad als ik het niet weet vraag ik het! Nou moet ik zeggen dat k wel naar n heel goed resort ga Altijd alles vers

één maand geleden

Reactie op Anoeska91

Super dankjewel! Ik ga kijken met het beleg hoe t eruit ziet. En inderdaad ...
Super! Geniet er vooral van!! 💗💗

één maand geleden

Reactie op saraak

Super! Geniet er vooral van!! 💗💗
Ga ik zeker doen!❤️ Had nog een vraagje Qua frisdranken in Turkije Ik drink op het strand en in het hotel altijd frisdrank. Mag ik dat in Turkije ook gewoon zoals Fanta, Sprite, Ice tea, & de Uludag limonata citroen? Cola drink ik sowieso niet ivm Caffeine

één maand geleden

Reactie op Anoeska91

Ga ik zeker doen!❤️ Had nog een vraagje Qua frisdranken in Turkije Ik d ...
Ik denk dat frisdrank qua inhoud niet veel verschilt met in Nederland, maar te veel frisdrank zou ik sws niet nemen ivm suikerwaarde 🌻

één maand geleden

Reactie op saraak

Ik denk dat frisdrank qua inhoud niet veel verschilt met in Nederland, maar ...
En hoe zit het met toetjes? Wat mag er bijvoorbeeld wel?

één maand geleden

Wie weet hoe het met die “poortjes” zit bij bv. winkelcentra? In Turkije heb je dit veel i.v.m. veiligheidsmaatregelen. Ik zag er vandaag 1 waar boven stond “X-RAY”, dit is toch hetzelfde als een röntgenfoto? Kan het kwaad om er door heen te hebben gelopen? Ik neem aan dat iedereen die hier woont en zwanger is er doorheen gaat/moet 🤔

één maand geleden

Reactie op saraak

Hii, ik ben momenteel ook op vakantie in Turkije. Ik let goed op of alles ...
Mag ik vragen waarom jij cigkofte vermijd zonder gehakt? Er zit verder niets in wat schadelijk kan zijn toch? En nog een vraagje, is 3 Turkse thee niet alsnog veel i.v.m. cafeïne in zwarte thee? 🤭

één maand geleden

Reactie op Sena🤍

Wie weet hoe het met die “poortjes” zit bij bv. winkelcentra? In Turkije he ...
Ik heb elke keer aangegeven dat ik zwanger ben mocht er omheen lopen. Een keer op het vliegveld zei een keer de beveiliging dat de straling echt heel laag is, maar dat ik om goed te voelen er toch omheen mocht lopen. Verder vonden ze het overal prima.

één maand geleden

Reactie op z123z

Ik heb elke keer aangegeven dat ik zwanger ben mocht er omheen lopen. Een k ...
Ooh oké bedankt voor je antwoord 💕

één maand geleden

Ik heb vanavond Manti gegeten met die witte yoghurtsaus mag dit eigenlijk?

één maand geleden

Reactie op Anoeska91

Ik heb vanavond Manti gegeten met die witte yoghurtsaus mag dit eigenlijk?
Lekker! Jahoor. Is gewoon gegaard gehakt in deeg met tomatensaus en yoghurt.

één maand geleden

Reactie op Ina33

Lekker! Jahoor. Is gewoon gegaard gehakt in deeg met tomatensaus en yoghurt ...
Super dankjewel ben ik weer gerust gesteld

één maand geleden

Reactie op Sena🤍

Mag ik vragen waarom jij cigkofte vermijd zonder gehakt? Er zit verder niet ...
Ik probeer buiten geen cigkofte te eten ivm de hygiëne en versheid. Als het de zelfde dag nog gemaakt is en een bekende keten is dan zou ik het wel eten als je er echt trek in hebt. Ik heb begrepen dat turkse thee tot 3/4 kopjes per dag wel mag (turkse theeglazen). Zelf drink ik alleen iedere ochtend met ontbijt een kopje en meer niet.