14 Reacties

14 dagen geleden

Ik heb geen tips qua zitten. Wel tijdens mijn vorige zwangerschap rond week 33 ook van de trap gevallen (ongeveer 10 treden naar beneden gestuiterd). Toen niet zelf naar de dokter geweest, alleen naar de verloskundige om de kleine te checken. Ondanks dat ik bont en blauw was op dat moment. En vanaf het moment dat ik het hartje van de kleine hoorde zelf ook behoorlijk veel pijn had (tot die tijd alleen bang voor de zwangerschap) heb ik er bij mijn bevalling geen last van gehad. Hopelijk is dat bij jou ook het geval!!

14 dagen geleden

Reactie op Zef98

Ik heb geen tips qua zitten. Wel tijdens mijn vorige zwangerschap rond wee ...
Ahhhh wat mega naar zeg! 😮‍💨 Wel heel fijn om te horen dat alles goed was met de kleine en dat je er verder geen last van had! Thanks! Toch wel fijn een positief verhaal lezen 🥰🥰

14 dagen geleden

Ikben 2 weken geleden van het paard gevallen en hier hoogstwaarschijnlijk ook mijn stuitje bij gebroken. Ik kan helaas nog steeds niet goed zitten en ook niet meer op mijn rug liggen. Wanneer ik op mijn zij lig gaat het goed, maar naar verloop van tijd voel ik een soort druk rond m’n stuit en moet ik wisselen. Ik ben er niet mee naar het ziekenhuis geweest omdat ik weet dat een gebroken stuit weinig tot niet te behandelen is, plus er kunnen nu toch geen foto’s worden gemaakt want zwanger, dus ik laat het zo, hoe vervelend ook. Ikben zelf trouwens verpleegkundige. Of het invloed heeft bij de bevalling verschilt A per vrouw en B per bevallingspositie. Sommige vrouwen breken hun stuit juist van het bevallen zelf. Overigens ga ik wel volgende week even naar de fysio om te checken in hoeverre het mijn bekken heeft scheefgezet.

14 dagen geleden

Hooi ik ben voor mijn vorige zwangerschap ook hard op mijn stuitje op de trap gevallen en had daar nog wel een hele tijd last van. Toen ik zwanger werd (4 maanden na val ofzo) ben ik naar de bekkenfysio geweest hiervoor en die heeft toen mijn stuitje recht gezet wat heel goed heeft geholpen. Ik heb nu nooit meer last. Misschien goed om te weten dat die je dus eventueel zou kunnen helpen als je last blijft houden.

14 dagen geleden

Reactie op IreneEmma

Ikben 2 weken geleden van het paard gevallen en hier hoogstwaarschijnlijk o ...
Ahh wat naar voor je zeg! 😮‍💨 oh ja dat het mijn bekken scheef heeft kunnen zetten heb ik nog niet eens over nagedacht eigenlijk.. goeie om in de gaten te houden ! Dank je wel voor je reactie!

14 dagen geleden

Reactie op Keetjev

Hooi ik ben voor mijn vorige zwangerschap ook hard op mijn stuitje op de tr ...
Mega naar zo’n val 😮‍💨😮‍💨 wel fijn dat je er geen last meer van hebt! Dankjewel voor je ervaring en tip!

14 dagen geleden

Ik had een zwaar gekneusd stuitje opgelopen tijdens mijn bevalling ik heb een hele week op een zwembad gezeten en op mijn knieen

14 dagen geleden

Hii! Ik ben ook van de trap gevallen toen ik 7 weken zwanger was, helaas ook het stuitje gebroken. Inmiddels zaterdag 19 weken zwanger en nog altijd last ervan als ik lang in een houding zit/ harde ondergrond zit. Ik heb een zwembandje geprobeerd maar dit deed me eerlijk gezegd niet minder pijn, ik lag vooral op m’n zij en buik (dat ging met 7 weken nog). Neem vooral paracetamol was het advies van mijn verloskundige, het gaat alleen maar meer pijn doen. Ik ben zelf ook erg bang voor de bevalling gezien het na 12 weken nog niet weg is, maar goed ik heb nog even. Luister naar je lichaam en doe rustig aan, veel beterschap 🍀❤️

14 dagen geleden

Ik ben in januari van de trap gevallen. Dokter wilde geen foto maken omdat behandeling bij kneuzing of breuk hetzelfde is, namelijk geen behandeling. Een zwembandje zorgt voor juist alleen maar meer druk op je stuitje. Ik.heb er nu 9 maanden later nog steeds last van, niet continu maar met name lang zitten of zitten op harde oppervlakken. Mijn beste vriendin heeft ongeveer hetzelfde als mij alleen zij is zn 20 jaar geleden gevallen en nu nog last van. Zelfde klachten als ik. Maar tijdens haar bevalling heeft ze er geen hinder van ondervonden. Na haar bevalling wel meer pijnklachten in haar onderrug en toen heeft de fysio haar adviezen gegeven.

14 dagen geleden

Ahh wat super vervelend. Ik heb een stuit ‘trauma’ opgelopen tijdens de bevalling door het schoudertje wat bleef steken. Die immense pijn was echt een verschrikking, uit bed komen was bijna niet te doen. Inmiddels is mijn stuitje al tientallen keren recht gezet en inmiddels weer veel last van. Ik had via Medipoint een stuitkussen, daar zit een uitsparing in voor je stuit. Niet dat dat heel goed ging in het begin, maar zo zitten was beter te handelen dan op een recht oppervlak. Verder ben ik veel naar de Bekkenfysio gegaan, die kunnen vaak van alles met je stuit. Het is echt geen pretje. Wissel regelmatig van positie, als je zit ga dan regelmatig even staan of een klein stukje lopen. Denk aan jezelf en zorg ervoor dat je jezelf niet overbelast. Veel sterkte!

14 dagen geleden

Reactie op Lisavnbk

Ahh wat super vervelend. Ik heb een stuit ‘trauma’ opgelopen tijdens de bev ...
Ps. Bij de bevalling van mijn 2e was ik heel bang dat m’n stuit weer zo’n zeer zou doen omdat dit heel de zwangerschap zo was. Tijdens en na de bevalling juist minder last van m’n stuit gehad!

14 dagen geleden

Hoi, ik ben in mei van de trap gevallen toen ik net zwanger was en het nog niet wist. Stuitje was niet gebroken, denk gekneusd. Helaas nog steeds last maar niet meer zo erg dat ik helemaal niet kan zitten. Ga naar de bekkenfysio maar nog niet echt het idee dat echt werkt. Wat mij helpt is om wat naar voren op een stoel te zitten en naar voren te leunen. Hopelijk wordt de pijn stel minder!

14 dagen geleden

Ik ben 4 jaar geleden van de trap gevallen, stuitje wel gebroken. Op een ring zitten kan helpen maar dit was bij mij niet zo. (Alleen maar meer druk op mijn stuitje) Ik probeerde steeds alles af te wisselen.. zitten/liggen/lopen Op een gegeven moment is het juist goed om op een harde ondergrond te zitten voor de heling.