15 Reacties

17 dagen geleden

Ik volg even vraag met dit ook af.. momenteel heb ik sinds gister echt steken heel onderin m’n buik en geen idee of dat als harde buik word gezien

17 dagen geleden

Ik heb tijdens mijn eerste zwangerschap nooit harde buiken gehad. Nu voel ik ze wel en vermoed dat het harde buiken zijn. Ik voel ze al vanaf 14 weken zo nu en dan. De verloskundige ging er niet zo op in. Voor mij voelt het als een soort kramp waardoor mijn buik harder wordt en ik die ook moeilijk kan bewegen op het moment. Ik zou het geen pijn noemen maar fijn is anders. Ik voel het voornamelijk in het midden van mijn buik nu met 17+5

17 dagen geleden

Ik heb bij m'n eerste nooit harde buiken gehad. Misschien onwetend 1 of 2 keer. Niet iedereen hoeft ze te krijgen!

17 dagen geleden

Ik denk dat ik er 1 keer een heb gehad in de 15e week. Ik voelde een enorme druk van binnenuit. Op hetzelde momen was het net of er een band heel strak om me heen getrokken was. Heel vervelend gevoel was het. Was 's avonds na een dag waar ik over mijn grenzen heen was gegaan.

17 dagen geleden

Reactie op mymiracle94

Ik volg even vraag met dit ook af.. momenteel heb ik sinds gister echt stek ...
Dit lijkt me bandenpijn door het groeien van je baarmoeder?

17 dagen geleden

Het voelt alsof je buik onderin helemaal samentrekt en een soort harde bal wordt. Alsof je spieren aanspannen en niet meer willen ontspannen. Bij mij helpt liggen en focussen op ontspannen van mn buik en zachtjes over mn buik aaien. Je merkt vanzelf of je het krijgt en het kan ook dat je het niet krijgt of niet echt krijgt.

17 dagen geleden

Bij mijn eerste regelmatig harde buiken gehad, weet alleen niet meer vanaf wanneer dat begon. Was voornamelijk als ik druk geweest was, huishouden/lange wandeling /lange autorit /.. Voelt alsof je buik helemaal aantrekt en je buik voelt op dat moment ook hard aan. Is niet echt pijnlijk maar eerder een lastig gevoel. Bij mij voelde die dan ook enkele uren daarna nog gevoelig.

17 dagen geleden

Reactie op mymiracle94

Ik volg even vraag met dit ook af.. momenteel heb ik sinds gister echt stek ...
Nee een harde buik is pijnloos. Klinkt meer als bandenpijn

17 dagen geleden

Toevallig vorige week eerste keer een harde buik gehad. Dit kwam omdat ik te druk bezig was met het huishouden. Even rustig liggen en toen was het weer weg. Voelt als een harde bal in je buik je kan dan ook goed je baarmoeder voelen. :)

16 dagen geleden

Bij mn eerste zwangerschap nooit harde buiken gehad. Doordat ik het telkens om me heen hoorde was ik er wel continu mee bezig "Is dit dan een harde buik??", maar nooit het gevoel ervaren wat vrouwen altijd omschreven.

16 dagen geleden

Bij mijn 1 e heel veel last van gehad en vaak gedacht het is begonnen. Het voelt gewoon als een stenen buik met kramp. Maargoed nu ik weet hoe weeën voelen ben ik er wel achter dat je dat gelijk doorhebt haha.

16 dagen geleden

Reactie op jopieee

Bij mijn 1 e heel veel last van gehad en vaak gedacht het is begonnen. Het ...
Ik had het vanaf 24 weken denk ik. En vanaf week 30 heel veel (ondanks bedrust ivm veel te hoge bloeddruk) stond snachts geregeld te douchen om het te verlichten

16 dagen geleden

Niet iedereen krijgt harde buiken en dus ook niet perse vanaf een bepaalde hoeveelheid weken, en hoewel het er soms bij hoort is het ook niet perse altijd een goed teken. Als je veel harde buiken ineens hebt kan het bijvoorbeeld teken zijn van een blaasonsteking zei mijn VK (en dat klopt, 2x gehad, en jahoor, 2x blaasontsteking en nu dexe zwangerschap ookal weer een keer). Mocht je dit dus ooit hebben is mijn advies urine laten testen, ik heb tijdens een zwangerschap namelijk 0 andere klachten van een blaasonsteking als die harde buiken. Dat is blijkbaar beetje zwangerschap eigen vertelde de VK. Daarnaast kan het ook betekenen dat je over je grenzen gaat en teveel van je lichaam vraagt waardoor je ze krijgt. En dus meer rust moet nemen. Echter kan het soms dus ook normaal zijn, zo had ik het best vaak in mijn zwangerschapsverlof tegen het einde, juist toen ik rustig aan deed. Voelt idd alsof je een bal in je buik hebt, je baarmoeder word helemaal hard. Doet niet pijn, maar is ook zeker niet perse fijn

16 dagen geleden

Bij de eerste aan 16 weken en nu de tweede rond 17,5 weken gestart. Deze keer voorlopig nog niet zo heftig. Wees blij dat je er gene hebt. Is normaal zo vroeg ook niet de bedoeling.

16 dagen geleden

Reactie op Ikigai

Dit lijkt me bandenpijn door het groeien van je baarmoeder?
Klopt inderdaad