13 Reacties

8 dagen geleden

🥺 Jeetje, wat intens voor je. Heb je die magnesium om in te nemen? Magnesium in bad/voetenbad en/of smeren is toch veeel beter icm slikken. Magnesium floaten doet bij mij echt wonderen. Alles ontspant. Ik zou ook zeker 2x per een ademhalingsoefening doen, je wilt zoveel mogelijk zuurstof aan je lijf geven en gifstoffen loslaten. Vaak gaan dit soort dingen gepaard met het emotionele stuk en stress. Alles wat je doet normaliter voor je ontspanning moet je nu X4 doen voor jezelf en je kindje. Naar de sauna gaan helpt ook, uiteraard goed voelen wat goed voor je is. Ik ben heel wat gewend, maar ben je dat niet dan is 6 tot 8 minuten genoeg. Rustig aan! Wees extra extra lief voor jezelf🤍

7 dagen geleden

Ik heb exact dezelfde klachten. Weet mij geen houding meer te geven. Voor de zekerheid bij de verloskundige geweest, die zegt dat het niks gevaarlijks is. Bekkeninstabiliteit was al wel aanwezig bij mij. Maar de steken en harde buiken. Ook de pijn in het si gewricht is bij mij echt pas een week aanwezig. Inclusief met enorme bandenpijn. Volgens de verloskundige moeten de harde buiken niet regelmatig worden en is er een goeie kans dat ik rond dit termijn in een groeispurt zit. Weet ook niet zo goed wat ik er aan kan doen, maar dit houd ik geen 18 weken vol met die pijn hoor.

7 dagen geleden

Reactie op Miesvdv

Ik heb exact dezelfde klachten. Weet mij geen houding meer te geven. Voor d ...
Zo vervelend! Ik hou dit dus ook echt niet nog zolang vol. Het is mijn derde zwangerschap en mijn vorige 2 kwamen met 35+3? En 36+5. Is dit jouw eerste? En mag ik vragen wat je verloskundige precies heeft gdn? Of alleen naar je verhaal geluisterd en verder geen bmh gemeten, ctg scan etc.

7 dagen geleden

Reactie op Selflovefirst

🥺 Jeetje, wat intens voor je. Heb je die magnesium om in te nemen? Magnesi ...
Heb magnesium tabletten voorgeschreven gekregen op recept. Magnesium floaten zou ik idd eventueel kunnen proberen. Verloskundige gaf idd aan lekker te gaan ontspannen wat een beetje moeilijk gaat met 2 kinderen 😅

7 dagen geleden

Reactie op cynthiaaaa

Zo vervelend! Ik hou dit dus ook echt niet nog zolang vol. Het is mijn de ...
Dit is mijn eerste, maar ze heeft mijn bmh gemeten, hartje geluisterd en gevoeld voor evt ontsluiting. Maar alles was goed en baby beweegt goed. Maar het doet zo'n vreselijk pijn. En enige wat kan is paracetamol en kruik.

7 dagen geleden

Wat vervelend voor ons maar wat fijn om te weten dat ik niet de enigr ben. Nu 20+3 en ik heb al langer last van bekken en met name si-gewricht, waarbij ook vaak linkerbeen compleet doof word, maar sinds deze week ook echt flink buikpijn. Fysio geeft aan bandenpijn, verloskundige ga ik maandag heen.. een zeurderige continue aanwezige pijn. Vaak ook het gevoel dat ik een beetje ineen gedoken moet zitten omdat anders mijn gehele buik een wat trekkend gevoel geeft..

7 dagen geleden

Zelfde hier! Ben nu 21+3 en afgelopen maandag naar het ziekenhuis geweest ivm harde buiken(minimaal 3 per uur, ook in rust) en in het weekend 2 mega krampen gehad wat op een voorwee leek. De bmh is opgemeten en de rest bekeken, nog geen risico op vroeggeboorte. Als ik die mega pijn weer heb moet ik weer terug om de bmh op te meten. Ik ga moest per direct rust nemen en merk nu na 4 dagen eindelijk dag het nut heeft en de harde buiken minder zijn geworden. Nog steeds wel min. 10 per dag maar echt een stuk minder dan het was. Vanaf maandag ga ik 50% werken, hopen dat dat gaat. Goed op je lichaam letten en neem vooral die rust

7 dagen geleden

Oja en ik heb magnesium olie om op je buik/spieren in te masseren. Het prikt even maar dit neemt je huid heel goed op en ontspant direct je spieren!

7 dagen geleden

Reactie op Jesssz

Zelfde hier! Ben nu 21+3 en afgelopen maandag naar het ziekenhuis geweest i ...
Ik ben ook sinds afgelopen week 50% gaan werken. Hopelijk gaat dat helpen uiteindelijk

7 dagen geleden

Reactie op Miesvdv

Ik ben ook sinds afgelopen week 50% gaan werken. Hopelijk gaat dat helpen u ...
Fijn dames! Hopelijk gaat het dan wat beter. Ik heb gelukkig nog verlof van mijn vorige zwangerschap (3jaar, duitsland) maar heb wel 2 kinderen wat soms nog wel zwaarder kan zijn dan werken🤣

7 dagen geleden

Vorige zwangerschap ool gehad. Mijn tip is om ook een gecertificeerde bekkenfysio/bekkenbodemfysio te zoeken!! Die heeft echt veel verstand van de bekkenregio en goede oefeningen (anders dan gewone fysio, die hebben naar mijn ervaring niet de goede kennis hierover). En mij werd ook een warme kruik getipt om zo wat meer ontspanning in de buik te krijgen. Ohja en paracetamol. Wel spannend, hopelijk doet het niets met je baarmoederhals.

6 dagen geleden

Draagt er hier trouwens iemand een bekkenband? Zo ja/nee wrm?

6 dagen geleden

Reactie op cynthiaaaa

Draagt er hier trouwens iemand een bekkenband? Zo ja/nee wrm?
Mijn fysio raadde het juist af omdat je spieren dan gaat ‘helpen’ en ze dus eigenlijk nog meer de kans krijgen om te kunnen verslappen terwijl ze het wel zelf moeten blijven doen. Alleen gebruiken als je echt krom ligt van de pijn vind ik. Ikheb wel last en pijn maar wil het ook niet juist erger maken door telkens die band te gaan dragen. En het is ook geen pijn waarvan ik denk nu kan ik echt niks meer.. gewoon vervelend maar niet mega erg ofzo