2 Reacties

één maand geleden

Advies: Bel je huisarts en vraag om medicatie tegen de misselijkheid. Een verloskundige mag niets voorschrijven, maar er zijn echt verschillende opties die je huisarts wel mag voorschrijven. Zeker omdat die reispillen bij mijn misselijkheid echt niets uithalen. Ik neem daarnaast echt enorm mn rust en zorg voor zo weinig mogelijk prikkels. Autorijden, televisie kijken, geluid om me heen.. kan ik allemaal niet hebben. Maar als ik rustig op bed lig zonder al die prikkels, lukt het me vaak wel om even een uurtje op m’n laptop of telefoon iets te doen. Wellicht helpt jou dat ook wel om dan net even iets aan school te kunnen doen? Daarnaast werd mij bij de eerste klachten qua misselijkheid al direct verteld dat drinken belangrijker is dan eten. En dat je vooral moet eten waar je wel trek in hebt, al zou dat betekenen dat je daardoor iets te weinig groente binnen krijgt. Succes in elk geval, hopelijk trekken je klachten snel weg 🤞🏽

één maand geleden

Zetpillen vragen tegen de misselijkheid bij de huisarts! Meestal krijg je er eerst een paar om te proberen paar dagen.. helpt het niet vraag om anderen! Heb ik ook gedaan.. verder helpt kleine beetjes eten elke keer (niet wachten tot je trek krijgt of echt misselijk). En rusten helpt mij goed.. maar belangrijkste is de medicatie