14 Reacties

2 maanden geleden

Ik slik deze en is ook vegan

2 maanden geleden

Ik heb deze capsules: https://www.hollandandbarrett.nl/shop/product/arctic-blue-omega-3-algenolie-met-dha-epa-60048333

2 maanden geleden

Ik heb de vegan omega 3 van Yummy gums, deze wordt van algenolie gemaakt (zoiets) en heeft daardoor ook geen vissmaak. Of het voldoende is dat weet ik niet, ik denk het zelf van wel.

2 maanden geleden

Die van mompwdr zijn vegan

2 maanden geleden

Op basis van algen 😃

2 maanden geleden

Ja ik! Van vitakruid, op aanraden van verloskundige.

2 maanden geleden

Reactie op Jk2023k

Ik heb de vegan omega 3 van Yummy gums, deze wordt van algenolie gemaakt (z ...
Ze smaken niet naar visolie, maar wel naar algenolie en dat is mijn inziens met zo goor. Ik vind deze echt heel erg vies. Daarnaast bevatten kauwbare vitaminen, zoals deze vaak te weinig van bepaalde stoffen of enkel de synthetische vorm (die niet altijd even goed opneembaar is). Ik zou zelf voor een ander merk kiezen als Laveen of Vitals.

2 maanden geleden

Dit is echt een heeele goeie! Op alg basis: https://www.plnktn.com/nl/products/vegan-omega-3-algenolie?gad_source=1&gbraid=0AAAAAB-oncQ-mFPgaHQnE4clH8fXqMaMN&gclid=CjwKCAjwy8i0BhAkEiwAdFaeGFPwHjOqPFb8mMMx2pTcduHh3C2SwSdQig17E4eF9R_LyGF1_crsIRoCqOIQAvD_BwE

2 maanden geleden

Reactie op Lien6

Op basis van algen 😃
Deze ga ik ook weer halen. Prima bevallen de vorige keer. De tip zag ik toen ook op dit forum.

2 maanden geleden

Ze smaken niet naar visolie, maar wel naar algenolie en dat is mijn inziens ...
Oké ik heb er zelf gelukkig geen last van van die smaak 😛 Ik kies er bewust voor omdat ik pillen moeilijk weg krijg en al helemaal als het om visolie gaat, zijn het vaak van die grote pillen. Dus als je een beter (kauwbaar) alternatief weet let me know :)

2 maanden geleden

Heb meestal die van arctic sea of die van Holland and Barrett, die laatste zijn nu 1+1 gratis.

2 maanden geleden

Reactie op AmandaVos

Heb meestal die van arctic sea of die van Holland and Barrett, die laatste ...
Deze heb ik inderdaad weer gehaald. Er maar vanuit gaan dat 250 DHA voor nu voldoende is. Vind die vegan omega 3 behoorlijk prijzig, dus wil wel het goede halen, maar ook niet teveel betalen 😅

2 maanden geleden

In een boek van Lisa Steltenpool (diëtist vegan) staat dat je Ala uit plantaardige bronnen kunt halen zoals lijnzaad en Chinazaad. Je lichaam kan dat omzetten naar EPA maar slechts heel beperkt naar DHA. Dus ze adviseert om dagelijks minimaal 200 mg DHA bij te nemen.

2 maanden geleden

Hier zie je de percentages die je lichaam kan omzetten. Schijnt ook nog afhankelijk te zijn van of je de ideale verhouding omega 3 en 6 binnen krijgt. Die ligt idealiter 1:1. Maar volgens mij als je goed lijn/chia/hennepzaad eet en dus DHA erbij dan zit je wel goed.