9 Reacties
17 dagen geleden
Ik heb hier niet specifiek ervaring mee, maar bij ons werd gezegd dat je na 2-3 metingen om de zoveel weken pas van een trend kan spreken. Bij de 13 weken echo waren bij ons de beentjes onder het gemiddelde, met de 20 weken boven het gemiddelde, kan echt alle kanten op gaan in deze periode 😅
Als je je echt zorgen maakt zou ik gewoon je verloskundige even bellen morgen en uitleggen waarom je je zorgen maakt. Misschien kunnen zij je geruststellen
17 dagen geleden
Mogen ze wel meten bij een pretecho? Kan een foutmarche zijn, maar ook aan de andere manier van meten/ apparatuur liggen.
Hier werd ze met 16 en 21 weken groot geschat. Nu met 25 weken gemiddeld. Ik maakte me zorgen om een grote baby, nu blij met een gemiddelde baby. Maarja, toch ergens weer de vraag waarom nu plots kleiner. Mijn vroedvrouw zegt dat ze met deze termijn nog niet zoveel kunnn zeggen. Zolang de baby het goed doet hoef ik mij geen zorgen te maken.
17 dagen geleden
Ah dat valt best mee lijkt me, mijn kindje word nu op p4 gemeenten met het buikje als dat p3 word dan moet ik streng in de gaten gehouden worden. Dus dat is wel heel shit en hoop dat ze bij mij gewoon verkeerd hebben gemeten vrijdag over een week gaan we meer horen dan word er weer gemeten, beentje is hier trouwens op p11 ook klein en met 20 weken zat dat nog op p25 dus hopenlijk gaat ze nu weer even een groei spurt maken
15 dagen geleden
Bij mijn kindje was het bovenbeentje met de 20 weken echo ook klein (p2,9). Gisteren was ik 27.2 weken en heeft de verloskundige het bovenbeentje 3x gemeten: op 25.1, 25.6 en 27.2 weken. Gemiddeld p3 nu. Ik vond dat er veel verschil tussen de metingen zat. De verloskundige zei dat de lengte van het bovenbeentje minder belangrijk was dan hoe het buikje groeit en dat we ons geen zorgen hoefden te maken.
15 dagen geleden
Reactie op Twatje
Bij mijn kindje was het bovenbeentje met de 20 weken echo ook klein (p2,9). ...
Mag ik wat vragen? Bedoel je dat tijdens dezélfde echo op hetzelfde moment de verloskundige op 3 verschillende weken uitkwam mbt de lengte vd beentjes??
Zo ja, dan vind ik het verschil ook wel errrug groot! Ik zie op dit forum vaak verhalen voorbij komen van vrouwen die zich zorgen maken omdat een bepaalde meting 'te klein' of 'te groot' is, en uiteindelijk komt het altijd goed 😅. Het is ook zo lastig om iets te meten wat in je buik zit..
(Dit is overigens precies te reden dat ik geen echo's meer neem, behalve de termijn+13+20 weken echo. Ik snap het als iemand wel meer echo's wilt hoor, zekere voor het onzekere! Maar ik wil niet onnodig ongerust worden gemaakt. De 20 weken echo is voor mij voldoende bevestiging, daarna hoeft het van mij niet meer...)
14 dagen geleden
Dank voor jullie reacties! Omdat het me toch niet helemaal lekker lag mocht ik nog eens langskomen voor een nieuwe meting en die was keurig! De verloskundige vermoed dat het gelegen kan hebben aan de houding de eerste meting. De 2e meting loopt precies op schema dus ik ben gerustgesteld 🥰