9 Reacties

één maand geleden

Dit hangt volgens mij echt een beetje van de opvang af. Bij een cliënt van mij mag het kindje al niet naar de opvang als het 38 graden heeft, of hij nou verder fit is of niet. Bij de opvang waar wij naartoe gaan straks, mag het in principe niet vanaf 38,5, maar kijken ze wel hoe het kindje verder is. Als het gewoon mee kan komen met de groep en zich verder prima voelt, zou die gewoon mogen blijven. Maar als er echt extra zorg nodig is en het kindje / de groep eronder lijdt, dan zou het kind opgehaald moeten worden

één maand geleden

Ik ben zelf pedagogisch medewerker. Er zijn altijd wel verkouden kindjes op de groep. Zeker het eerste jaar zal de baby vaker ziek zijn. Bij koorts dus vanaf 38 graden moet het kindje thuisblijven en bellen we ouders ook op als ze al bij ons zijn. Verder is een verkoudheid, ontstoken oogje, oortjes etc eerder regel dan uitzondering 😂 Is het kindje echt ziek, spugen etc. Maar geen koorts is het ook beter oppas te zoeken of zelf thuis te blijven. Op een kinderopvang heeft een kind nog meer prikkels te verwerken.

één maand geleden

Bij ons mag je kindjes zelf als ze ziek zijn en met koorts brengen, pas als ze echt 1 op 1 verzorging nodig hebben moet je ze ophalen/thuis houden Maar verkoudheid, waterpokken, vijfde ziekte, noem het maar op: gewoon brengen! Check het even bij je opvang😊

één maand geleden

Onze gastouder is niet zo moeilijk, als ze echt ziek is, is het natuurlijk voor het kind fijner om thuis te zijn, maar verkouden etc geen probleem, ze hebben elkaar toch al lang aangestoken. En mocht ze dan een keer echt meer dan 38 hebben, maar verder oke, gewoon lekker daar op de bank hangen ipv thuis.

één maand geleden

Bij ons zijn ze ook niet zo streng. In 2 jaar tijd is onze dochter 2x naar huis gestuurd omdat ze te hoge koorts had en ook echt niet fit was (en dus veel zorg nodig had). Vaak werd mijn man dan pas ergens na de middag gebeld. Verder hebben wij haar denk ik 1x zelf thuis gehouden. Ze gaat 1x per week trouwens. Het is geen antwoord op je vraag maar wel iets wat je preventief zou kunnen doen. Ik heb 1,5 jaar borstvoeding kunnen geven en ik heb echt het idee dat onze dochter mede daardoor echt heel weinig ziek ik geweest. Als ze verkouden was hield ik haar lekker dicht bij (veel knuffelen en vooral kusjes geven) me zodat ik zelf antistoffen aanmaakte en deze via de borstvoeding aan haar kon geven. Dit werkte perfect! Ik begrijp ook dat borstvoeding niet voor iedereen mogelijk is en dat moet iedereen ook voor zichzelf beslissen maar mocht je overwegen om borstvoeding te geven zou dit misschien mee kunnen wegen in je besluit.

één maand geleden

Verkouden mag je ze wel gewoon brengen, bij onze opvang is het pas vanaf 38,5 dat ze bellen, maar ze tempen pas als ze aan je kindje ook echt merken dat hij zich niet lekker voelt. Wij hebben ons zoontje wel een aantal keer thuis gehouden, maar we zijn maar 3 keet gebeld om hem op te halen (in 17 maanden)

één maand geleden

Verkouden mag bijna overal wel alleen echt ziek (huilerig of koorts) niet. Je zit wel in een lastige situatie zo maar je werkgever moet ook rekening houden met je kind sus evt calamiteiten of kort zorgverlof geven

één maand geleden

Hey, je hebt het nu over je ongeboren kind toch? 😄 ik ben ook alleenstaande moeder (gelukkig wel support van mijn moeder, niet van de vader). Verkoudheid zal waarschijnlijk inderdaad vaak voorkomen, koorts niet perse. Mijn dochter had denk ik gemiddeld 4x per jaar koorts ofzo? Probeer jezelf nog niet gek te maken met dit soort vragen, ik denk dat je dan nu al veel spanning gaat krijgen over dingen waar je nu nog niet mee hoeft te dealen. Heb je een baan waarbij je eventueel vanuit huis zou kunnen werken, of waar je je uren op een ander moment in zou kunnen halen? Weet je, als het uiteindelijk zo ver is en je kindje inderdaad een aantal keer zo ziek is dat jij niet op je werk kunt blijven, dan is dat gewoon zo. Leuk en handig is het niet, maar uiteindelijk zal je dan zelf ook niets liever willen dan voor je kleintje kunnen zorgen. Je werk mag er niet onder lijden, maar ze zullen toch op de 1 of andere manier moeten meedenken om het werken als alleenstaande moeder tot een succes te kunnen maken. Als ze een beetje redelijk zijn, zullen ze er vast alle begrip voor hebben.

één maand geleden

Bij ons kijken ze vooral naar hoe hij zelf reageert en zich voelt. Soms had hij 38.5graden koorts, maar was hij nog heel leuk aan het spelen en merkte je dat vrijwel niet. Dan mocht hij gewoon blijven.. De keren dat hij thuis is gebleven, waren de momenten dat we het ook echt te zielig vonden om hem naar de opvang te laten gaan en we gewoon zelf voor hem wilde zorgen! De meeste ziektes lopen ze op de opvang op en dan hebben zoveel kindjes er al last van dat het thuisblijven geen zin heeft voor de opvang en ze dus mogen komen 😇