7 Reacties

24 dagen geleden

Misschien een idee, maar je zou ook alvast kunnen solliciteren voor na je verlof, en dan daarmee afspraken maken over je ouderschapsverlof. Bijvoorbeeld: Vanaf 12 mei is einde verlof, dus in je nieuwe baan onderhandelen: ik wil vanaf 12 mei aan het werk, maar dan wil ik 32 uur op contract, en het bijna eerste jaar 1 dag in de week ouderschapsverlof opnemen (dus 24 uur werken). En dan kun je daarna altijd nog kijken of je onbetaald ouderschapsverlof gaat inzetten of wel weer die dag gaat werken. (En dan zeg je dus je huidige baan per 12 mei op, zodat je vanuit daar gewoon nog je wazo krijgt) Ik heb dit zo bij mijn vorige baan gedaan! En er zijn volgens mij zat tekorten in de kinderdagopvang dus lijkt me dat onderhandelen wel moet kunnen

24 dagen geleden

Reactie op LV00

Misschien een idee, maar je zou ook alvast kunnen solliciteren voor na je v ...
Ik heb trouwen wel officieel 4 maanden lang geen baan gehad tussendoor, je moet even uitzoeken of dat dan dus zo werkt met je ouderschapsverlof, maar ik geloof zéker als je er nog niet aan bego nnen bent dat je het dus mee kan nemen naar de nieuwe baan

24 dagen geleden

Reactie op LV00

Ik heb trouwen wel officieel 4 maanden lang geen baan gehad tussendoor, je ...
Dankjewel voor je reactie! Ik ga even verder onderzoeken hoe ik het wil gaan doen!

24 dagen geleden

Je neemt je ouderschapsverlof mee naar een andere baan, maar vind dat zelf nog wel een lastige of ze daar happy mee zouden zijn. Dus ik twijfel of ik niet gewoon de 9 weken achter elkaar opneem en dan een nieuwe baan start

24 dagen geleden

Reactie op ItsB

Je neemt je ouderschapsverlof mee naar een andere baan, maar vind dat zelf ...
Ja dat lijkt mij ook dat ze er niet blij mee zijn, nu kan het altijd wel in het gesprek overlegd worden maar het lijkt mij fijner om dan gewoon een nieuwe baan te starten. En t geeft ook meer tijd om te zoeken naar een andere baan.

24 dagen geleden

Reactie op chiaar22

Ja dat lijkt mij ook dat ze er niet blij mee zijn, nu kan het altijd wel in ...
Is het je eerste kindje? Ik zou namelijk wel voor je bevalling gaan solliciteren. Als je dat erna nog moet doen dan is de kans groot dat je daar geen/weinig motivatie voor kunt vinden

21 dagen geleden

Reactie op Bosdieren

Is het je eerste kindje? Ik zou namelijk wel voor je bevalling gaan sollici ...
Jaa het is ons eerste kindje! En indd is het geen slecht idee om in mijn verlof voorafgaande aan de bevalling al te gaan solliciteren of iig informeren. Want ik wil dan overstappen van de ouderenzorg naar de kinderopvang maar hiervoor zou ik evt nog een cursus voor moeten gaan volgen. Zou mooi zijn als ik die cursus zou kunnen doen tijdens de ouderschapsverlof en hierna gelijk aan de slag te gaan :)