8 Reacties

4 maanden geleden

Hi, Allereerst gefeliciteerd! Ik ben ook afgelopen week achter gekomen zwanger te zijn van ons eerste kindje. Nu wil ik morgen ook de verloskundige bellen. Maar geen idee op basis van wat je een verloskundige uitkiest.

4 maanden geleden

Reactie op Annie246

Hi, Allereerst gefeliciteerd! Ik ben ook afgelopen week achter gekomen zwan ...
dankjewel! jij ook gefeliciteerd! ik hoop dat voor ons dat er medemama's zijn die ons kunnen helpen hahah!

4 maanden geleden

Reactie op Juliavds

dankjewel! jij ook gefeliciteerd! ik hoop dat voor ons dat er medemama's z ...
Ja dat zou mooi zijn!😁

4 maanden geleden

Mij is aangeraden een verloskundige te kiezen vlakbij je woonplaats dan al niet in! Wij hadden er 1 in onze woonplaats zelf, maar voor deze zwangerschap gekozen voor een verloskundige een dorp verderop. Die ik eerst had voelde echt niet fijn nu, ik wilde hun niet eens bellen met het nieuws. Dus dacht dat zegt genoeg :). En de buurvrouw was mega tevreden over haar verloskundige dus naar die gegaan 😊

4 maanden geleden

Heyhey, Persoonlijk vind ik 3 maanden te lang om die verloskundige in je andere woonplaats te kiezen. Overstappen valt best mee met hoe erg dat is, ik heb het ook gedaan en dat verliep heel soepel. Maar je kan ook even die praktijk die je wil bellen voor advies en alvast een plekje te claimen :)

4 maanden geleden

Reactie op Annie246

Hi, Allereerst gefeliciteerd! Ik ben ook afgelopen week achter gekomen zwan ...
Ik heb op basis van wat bekenden zeiden gedaan. Stel je hebt het er nog nooit met hun over gehad dan zou ik via Google even kijken naar wie op een manier werkt die je aanspreekt of de beste review. En daarnaast als je geen klik heb kan je altijd nog naar een ander.

4 maanden geleden

Hii! Ik zou gelijk verloskundige kiezen uit het dorp waar je gaat wonen! Zeker als je daar ook al wekelijks komt! Switchen valt ook nest wel mee, maar ik denk dan: waarom die onrust als je toch al wekelijks in het dorp bent waar je naar toe gaat verhuizen. 3 maandjes zijn straks ook zomaar om en de komende weken (op een paar extra echo's na) zit er toch nog 4 weken tussen elke afspraak🥰

4 maanden geleden

Eerst van harte gefeliciteerd met je zwangerschap:). Het meest praktische is om verloskundige in de omgeving van je nieuwe woonplaats te kiezen zeker als je er al weekelijks komt. Echter overstappen is helemaal niet moeilijk dat heb ik ook gedaan tijdens de zwangerschap van mijn dochter omdat ik de praktijk niet fijn vond. Een verloskundige begeleid je op een heel kwetsbaar moment in je leven en het us belangrijk dat je gied en vertrouwd bij de mensen van de praktijk voelt. Er zijn vaak verschillende praktijken met verschillende methoden, ik ben voor een antroposofische verloskundige gegaan en ik voel me volledig op mijn gemak bij hen. De vorige voelde ik me een nummer, dingen werden met andere cliënten door elkaar gehaald en kreeg amper begeleiding nog duidelijk uitleg bij de eerdere miskraam. Het was een overstap bij 8 maanden maar ik ben zeer blij dat ik het gedaan had.