8 Reacties
7 maanden geleden
Gebruik Nutrilon AR voor mijn zoontje van 12 weken. Spuugt vrijwel niet meer, is ook een stuk rustiger met (ver)slikken en sinds we aantal ml hebben opgehoogd, is het ook een stuk makkelijker om de 3u vol te houden 馃き.
Voor de eventuele krampjes gebruikte ik al Sab Simplex (15 druppels voor elke fles, minder was niet effectief) in combinatie met probiatica van Protectis Easydrops.
In begin werd poepen even iets moeilijker, maar daar zijn we inmiddels doorhee en werkt dit vooralsnog voor 2 weken erg goed! 馃檹
7 maanden geleden
Reactie op YH89
Gebruik Nutrilon AR voor mijn zoontje van 12 weken. Spuugt vrijwel niet mee ...
Merk je dat de nutrilon AR dikker is? Ik vind namelijk de hero niet veel dikker is ofzo, alhoewel het door de speen maat 2 moeizaam gaat als ik de witte ring vd fles niet losser draai. Maat 3 gaat mi veel te snel. Dan is hij niet verzadigd en verergerd ook de reflux. Ik heb nog difrax m gekocht omdat deze tussen 2 en 3 zit maar dir is het ook niet.
Zijn er nog mensen die van AR zijn overgestapt tussen merk en dat dit verschil maakte?
7 maanden geleden
Reactie op Cupcake19
Merk je dat de nutrilon AR dikker is? Ik vind namelijk de hero niet veel di ...
Het is voor mijn gevoel wel dikker dan normale Nutrilon, er blijft een dikker laagje schuim over aan het einde van de fles.
Wij gebruiken alleen de Philips Avent flessen (uit noodzaak vanwege beperkte aanbod hier in het buitenland).
Normaal had hij speenmaat 2, nu speenmaat 3, waar hij 10-15 min over doet.
Speen 4 gaat te snel (5-10 min) en verslikt hij zich weer in.
7 maanden geleden
Ik ben ondertussen overgestapt naar nutrilon AR. Resultaat: vanaf dag 1 nagenoeg niet meer gespuugd! Darmen moetrn wel nog wat wennen, geen krampjes maar wel veel poepluiers!
Wat typisch is, is dat Hero 5 jaar de verpakking veranderd heeft (maar volgens eigen zeggen niet de receptuur). Kinderen gingen meer spugen/werden ziek. Na veel gedoe bij de klantenservice werd toen gezegd dat de hoofd receptuur niet veranderd was, maar wel de vulstoffen.
2 jaar geleden opnieuw veel klachten rondom Hero AR, waarbij ouders aangaven dat ze het idee hadden dat er geen johannesbrood pitmeel meer in zat aangezien kinderen weer meer moesten spugen en het zuur hadden. Volgens Hero was wederom niet het recept aangepast alleen de verpakking.
Typisch dat nu een aantal weken weer de verpakking veranderd is rond de tijd dat mijn zoontje ook ineens begon te spugen.
Ik heb contact gehad met Hero omdat zij onduidelijk zijn over het percentage johannesbrood pitmeel in hun voeding. Bij Nutrilon is dit 3.5%. Volgens Hero is dat lastig te zeggen omdat zij zowel maiszetmeel als jbpm gebruiken om de voeding in te dikken. Ik denk wel dat ik weet waarom zij dit niet willen delen.. maiszetmeel is veel goedkoper dan jbpm dus ze zullen de kosten wel willen drukken.
7 maanden geleden
Reactie op Cupcake19
Ik ben ondertussen overgestapt naar nutrilon AR. Resultaat: vanaf dag 1 nag ...
Fijn dat Nutrilon werkt!
Hier begint de werking wat minder te worden lijkt het.
Af en toe weer wat meer spugen en nog veel slikken/bellen blazen + de krampjes nemen weer iets toe...馃ゲ
Misschien stomme vraag, maar kan je Nutrilon AR gewoon overal makkelijk (fysiek) kopen in Nederland (bijv. Kruidvat/Etos of supermarkt)?
Gaan vrijdag op vakantie naar Nederland, dus de vraag is of we hier nog bijkopen of gewoon in Nederland (scheelt namelijk weer wat ruimte 馃き).