12 Reacties

4 maanden geleden

Ik weet uit ervaring ( zitten zelf al 14 jaar in icsi behandelingen) Dat eerlijk zijn het fijnst is.. En vooral het van jullie zelf horen❤️

4 maanden geleden

Ik snap je helemaal! Ik heb het vanuit de andere kant meegemaakt. Ik had een echo gehad om te kijken of ik schoon was, en drie dagen later kwam m'n schoonzusje vertellen dat ze zwanger was. Ze vond het ook ontzettend lastig vanwege onze miskraam. Het is erg dubbel en confronterend, maar ik denk dat ik het ook heel vervelend had gevonden dat ze het zou achterhouden voor ons. Ik zou het dus wel vertellen, maar wel op een wat intiemere manier zegmaar. Ieder moment blijft moeilijk om te delen de komende periode. Wat wel belangrijk is, is om ze daarna even de tijd te geven om het te laten landen. En misschien ook afspreken om het er over te hebben wanneer zij het aangeeft. Zelf vond ik dat namelijk erg prettig. En ik merk nu bij mezelf dat ik er nu na een tijdje er steeds meer naar vraag.

4 maanden geleden

Ik lees even mee.... vrienden zijn al 4 jaar bezig en lopen bij het ziekenhuis. ik ben nu 5 +5 zwanger... weet eerlijkgezegd ook niet hoe ik het moet vertellen. Het is zo een gevoelig onderwerp. Hun zitten op dit moment in de wacht periode voordat ze mogen testen. Zelf heb ik besloten om iig mijn eigen eerste echo even af te wachten en als alles goed zit ze het daarna te vertellen.

4 maanden geleden

Reactie op Annika0806

Ik weet uit ervaring ( zitten zelf al 14 jaar in icsi behandelingen) Dat ee ...
Ben jij voor het eerst zwanger na 14 jaar😭. Ik ben nog blijer voor jou dan voor mezelf

4 maanden geleden

Op Reddit lees ik veel dat koppels die te maken hebben met infertiliteit het liefste het nieuws via een smsje oid krijgen. Zo kunnen ze meteen hun reactie hebben als ze keihard willen huilen en kunnen ze reageren wanneer ze er klaar voor zijn. Ik denk dat als ik vrienden had in zo'n traject ik het op die manier zou doen. En dan ook in het smsje uitleggen dat je het zo doet om hen de ruimte te geven omdat ik snap dat ze zowel blij als verdrietig kunnen zijn in zo'n moment.

4 maanden geleden

Gefeliciteerd! Zelf zou ik wegblijven bij details over hoe snel je zwanger bent geworden (als dat überhaupt het geval is) en misschien ook gewoon benoemen dat je het wat lastig vind om het te zeggen? Daaruit kan ze horen dat je er overna gedacht hebt en betrokken bent en dat is vaak al genoeg ❤️

4 maanden geleden

Reactie op Annika0806

Ik weet uit ervaring ( zitten zelf al 14 jaar in icsi behandelingen) Dat ee ...
Jeetje wat heftig ❤️ super bedankt voor u eerlijke bericht! Ik wil hun het idd gewoon persoonlijk vertellen niet via via

4 maanden geleden

Reactie op Ro91x

Ik snap je helemaal! Ik heb het vanuit de andere kant meegemaakt. Ik had ee ...
Hartstikke bedankt voor u open en eerlijke reactie! Ik ga het gewoon rustig en intiem vertellen niet met te veel mensen als ze dan even willen huilen kan dat ook gewoon bij ons!

4 maanden geleden

Reactie op K120225

Ik lees even mee.... vrienden zijn al 4 jaar bezig en lopen bij het ziekenh ...
Heel lastig idd hopelijk hebben hun straks ook een positieve test!!

4 maanden geleden

Reactie op babydreams

Op Reddit lees ik veel dat koppels die te maken hebben met infertiliteit he ...
Hele goede tip dankejwel ❤️ wel wcht zulke goede vrienden dat face to face ook wel zou kunnen denk ik!

4 maanden geleden

Reactie op Lousb12

Gefeliciteerd! Zelf zou ik wegblijven bij details over hoe snel je zwanger ...
Dankjewel ❤️ en Dankjewel voor u reactie ik zal idd niet te veel op details beginnen alleen als het vragen zal ik gaan antwoorden.

4 maanden geleden

Reactie op babydreams

Op Reddit lees ik veel dat koppels die te maken hebben met infertiliteit he ...
Hier ben ik het helemaal mee eens! Dat vond ik zelf ook het fijnst ja.