15 Reacties

2 maanden geleden

Ik heb het gisteren verteld met 8+4 ik ben ook echt extreem vermoeid dus leek mij op het werk wel handig dat ze het weten.. ☺️

2 maanden geleden

Ik heb het twee collega's verteld en de rest niet. Wel fijn dat er mensen zijn die het weten en de rest doen we het na de echo van 10 weken als we mijn uitgerekende datum weten.

2 maanden geleden

Hi! Ik ben nu 8 weken zwanger en ik heb het vorige week al verteld aan mijn werkgever omdat we komend weekend met het werk naar Ibiza gaan vond ik het wel fijn dat hij wat eerder op de hoogte is. Je moet gewoon doen waar je je goed bij voelt, je hebt een goede echo gehad ( gefeliciteerd ☺️) en als je het fijn vind om het nu te vertellen zou ik dat lekker doen. Zeker omdat je aangeeft vergeetachtig, dan weten je collega’s hoe dat komt en kunnen ze je misschien daarin helpen 😊

2 maanden geleden

Als je je geen zorgen maakt over een contractverlenging en je hebt klachten zou ik het zsm vertellen. Je werkgever kan namelijk bij het uwv aanvulling krijgen bij verzuim vanwege zwangerschap. Dus voor hem/haar is het ook handig om het eerder te weten.

2 maanden geleden

Ik ga het maandag vertellen, mits de eerste echo vrijdag goed is (7+5 weken) 😊. Ook omdat ze moeten weten dat ik extreem moe ben en vak tussentijds ff ga liggen. Ik werk gelukkig altijd thuis dus kan doen wat ik wil verder. Maar ze moeten het wel weten 😛

2 maanden geleden

Ik heb het vandaag verteld maar alleen omdat ik me moest ziek melden. Ik ben net pas 1 maand weer aan het werk na mijn vorige verlof en nu opnieuw zwanger dus heel blij zijn ze niet 😅

2 maanden geleden

Ik heb het 1.5 week geleden verteld aan mijn werkgever. Erg vroeg, maar ik voelde mij er goed bij. Ik merkte dat ik soms wat misselijk werd en wilde zonder schuldgevoel mijzelf kunnen afmelden mocht dat nodig zijn. Is nog niet nodig geweest tot nu toe, maar het is een fijn idee. 😊

2 maanden geleden

Heel erg bedankt voor jullie reacties. Dit stelt mij gerust om het ook op mijn werk te vertellen:)

2 maanden geleden

Ik heb het aan mijn werk verteld aan HR en mijn leidinggevende in verband met ziekte; Ik werk beperkt thuis. Er is heel lief gereageerd! De rest van het team vertel ik het overigens pas na een goede NIPT/13 weken echo.

2 maanden geleden

Ik heb het gelijk verteld. Ook omdat mijn vorige zwangerschap heel min was en ik er eigenlijk al vrijwel gelijk uitlag door klachten (en zwangerschapsvergiftiging) dan zijn ze voorbereid voor als ik weer een slechte zwangerschap krijg en kunnen ze vast zoeken naar vervanging optijd. Hier vinden ze het alleen maar fijn. Heb zelfs nu een vast contract gekregen terwijl het nog niet heofde en ze weten dat ik er straks uit lig

2 maanden geleden

Ik heb het direct verteld toen ik erachter kwam, toen was ik 2,5 week zwanger. Ik werk met cliënten met gedragsproblemen en voor de veiligheid van mijn baby (en minder stress voor mij) wil ik dus aan 1 kant nu niet staan. Er werd heel lief en goed op gereageerd. Ondertussen ben ik nu 8.2 weken zwanger en na een goede echo vorige week vrijdag, heb ik het hele team het verteld, ook zij reageren allemaal positief ☺️

2 maanden geleden

Ik heb het vorige week verteld met 6 weken, omdat ik altijd al vrij vergeetachtig ben maar nu is het nog erger geworden 😂 ik wilde niet dat mijn manager dacht dat ik mijn werk minder aandacht of prioriteit gaf.

2 maanden geleden

Ik probeer het uit te stellen tot na de NIPT en de 13 weken echo.

2 maanden geleden

Ik stel het uit tot na mijn proeftijd. Ben net begonnen bij een nieuwe werkgever en heb niet zulke erge klachten dat ze dit moeten weten:)

2 maanden geleden

Ivm misselijkheid heb ik het met 6 weken al aan mijn leidinggevende verteld en met 9 weken aan de rest van het team. Blij dat ik dit gedaan heb, want liegen vind ik het lastigste en ergste wat er is 😅