8 Reacties

één maand geleden

Hoe bemoeit ze zich als je geen contact hebt? Wat doet ze of laat ze je man zeggen? Zou het kunnen dat ze het enorm jammer vindt buiten het leven van haar toekomstige kleinkind gehouden te worden en connectie zoekt? Ik weet niet wat er in het verleden is gebeurt, maar kan je haar een nieuwe kans geven?

één maand geleden

Reactie op Ikigai

Hoe bemoeit ze zich als je geen contact hebt? Wat doet ze of laat ze je man ...
Nieuwe kans geven zit er niet in ze blijft mij aan alle kanten in de grond trappen laatst nog een nieuwe kans gegeven en door dat ze bezopen was mij voor alles uit gemaakt en alles draait nu om het kindje. Via mijn vriend blijft ze zich overal mee bemoeien en dit komt dan weer bij mij terecht ze wil mij vertellen hoe ik mijn kind straks moet op gaan voeden ik merk dat ik door al het gedoe zoveel stress hierdoor krijg en het negatieve juist probeer tegen te gaan

één maand geleden

Als jij geen contact meer hebt met haar dan hoor je waarschijnlijk vis he man haar bemoeienis. Als ze bijvoorbeeld zegt ' je kunt het beste nu al eten in slaan voor als de baby er is' kun je ook zeggen dat is een goeie tip. Dan sluit je het onderwerp gelijk en laat je het van je afglijden. Je spreekt haar toch niet

één maand geleden

Reactie op Vlm

Als jij geen contact meer hebt met haar dan hoor je waarschijnlijk vis he m ...
Dat is inderdaad een goede tip dankjewel! Alleen mijn vriend ziet al mijn reacties naar z’n moeder toe als negatief dus het is soms best lastig

één maand geleden

Ik zou met mijn vriend overleggen om geen dingen van en over zijn moeder met jou bespreken. Gooi het desnoods op je hormonen, dat je het daarom even niet trekt. Wat je niet hoort kan je ook niet raken.. succes!

één maand geleden

☹️wat een lastige driehoek is dit... Klinkt echt alsof er tussen jou en je partner gesprek nodig is en samen bepalen waar grenzen liggen. Wat als het zijn schoonmoeder was en hij steeds de pineut was van kritiek en bemoeienissen? Misschien kunnen jullie samen afspreken wat jullie gezond vinden en hoe jullie het contact met familie zien ook straks als de baby er is. Ook een kans voor je partner om niet meer afhankelijk van zijn moeder te zijn (als dat zo is) voor goedkeuring etc. Maar te merken dat hij als man en vader zijn eigen beslissingen kan maken. Wat over jouw grenzen gaat, hoef je niet te accepteren. Voel jij je veilig dan komt er ontspanning en ruimte voor genieten. Veel liefs en wijsheid gewenst ❤️

één maand geleden

Denk dat het vooral heel belangrijk is dat jij en je partner aan één kant staan. Als ze nu al ruzie tussen jullie veroorzaakt, dan wil ik niet weten wat het gaat zijn als het kindje er is. Tijd om met je partner rond de tafel te zitten en te praten over verwachtingen en de rol van je schoonmoeder in jullie leven en dat van jullie kind. Probeer stress te vermijden…

één maand geleden

Heel vervelende situatie, mijn schoonmoeder bemoeide zich ook overal mee, heel veel gepikt, tot een bepaald punt, toen uiteindelijk via mediation wel weer oppervlakkig contact kunnen opbouwen...klinkt helaas alsof jullie al een stuk te ver uit elkaar zijn daarvoor...maar want ons wel hielp is dat voor de mediation mijn vriend en ik echt moesten uitspreken na elkaar hoe we dingen wilde/zagen etc, omdat we dit duidelijk samen moesten aangeven bij de mediation....tip is dus zoek hulp samen, ga praten met een therapeut of coach samen, zodat jullie ergernissen rondom je schoonmoeder niet jullie relatie kapot maakt en dat lukt bijna niet zonder een onpartijdige partij erbij