5 Reacties

7 maanden geleden

Yes, herkenbaar bij mijn beide kinderen. Ze begonnen daar beide mee rond 10 weken. Soms al snel na 20 minuten, dus bij de overgang naar de volgende slaapfase. En soms pas na een uur of anderhalf uur. Schijnt prikkelverwerking te zijn inderdaad. Bij de oudste weet ik even niet wanneer het gestopt is. Volgens mij wel een paar maandjes, maar dan wel steeds minder. Op een gegeven moment niet meer elke dag zeg maar. En gelukkig geen last van in de toekomst, onze peuter slaapt heel erg goed!

7 maanden geleden

Dit doet onze baby ook soms in de nacht. Dan geef ik even een speentje en dan is het gelijk goed.

7 maanden geleden

Herkenbaar heeft mijn oudste lang gedaan, wat ik zeg is ‘mama is hier, je bent veilig’. Dan zie je haar ontspannen…

7 maanden geleden

Hier ook een kindje dat kan huilen/gillen in zijn slaap. Vooral overdag. Eigenlijk laten we hem nu altijd gewoon liggen, omdat we merken dat hij anders wakker van ons wordt.

7 maanden geleden

Fijn dat er herkenning is! Wij doen er verder nu niks mee, want hij lijkt dus niet wakker/onrustig er door te worden en slaapt dus gewoon. Ook zijn de nachten niet slechter geworden ofzo. Speen gebruikt hij niet, dus dat 'probleem' hebben we ook niet 🤭. Sinds gisteravond lijkt hij nu op zijn linkerzij in slaap te willen vallen (leggen hem wel op zijn rug weg) en hij heeft het ook niet meer gedaan.