7 Reacties

17 dagen geleden

Zelf geen last van maar ik slik ook vitamine b12 extra die kan je gewoon zelf kopen bij de drogist eventueel.

17 dagen geleden

Reactie op nice88

Zelf geen last van maar ik slik ook vitamine b12 extra die kan je gewoon ze ...
Veel mensen hebben een vitamine b12 opname probleem. Dus dan doen pilletjes helaas niet zoveel

17 dagen geleden

Klopt dat veel mensen last hebben van een opname probleem. Mijn ervaring is dat deze pilletjes in de best opneembare vorm zijn dus wellicht helpend kunnen zijb: https://www.deonlinedrogist.nl/vitals-vitamine-b12-2000mcg-zuigtabletten-p-59530.html

17 dagen geleden

Reactie op annelynnn

Klopt dat veel mensen last hebben van een opname probleem. Mijn ervaring is ...
Dank! Ik weet dat dat ook een probleem (hoogstwaarschijnlijk) bij mij is. Het neemt niet goed op ivm gevoelige maag. Ik moet morgen de HA weer bellen. Ik heb met mijn tweede dochter namelijk b12 spuiten gehad. Misschien dat ik dat deze laatste drie maanden ook wel moet. Ik wacht nog even af!

17 dagen geleden

Ga je alsjeblieft inlezen via stichting B12 tekort. Tenzij je het mist in je eten door bijvoorbeeld een vegan dieet zonder goede alternatieven, is er een kans dat je een opnameprobleem hebt. Dit gaan pillen niet oplossen, die verhogen de waarde in je bloed, maar niet op celniveau. Ik heb 7 jaar met een tekort rondgelopen (af en toe een stootkuur injecties, waarna het heel lamg duurde voor het weer zichtbaar was in bloedonderzoek), omdat mijn arts "er niet in geloofde", met blijvende schade als gevolg. Inmiddels heb ik ruim 10 jaar injecties

16 dagen geleden

Reactie op NikkyV

Ga je alsjeblieft inlezen via stichting B12 tekort. Tenzij je het mist in j ...
Ik heb inderdaad al op deze site gekeken. Voor mij niet heel verrassend wat erin staat. Is er bij jou een oorzaak gevonden? Ik hoor sinds gisteren dat inderdaad veel mensen b12 tekort hebben.

16 dagen geleden

Reactie op Annechien-

Ik heb inderdaad al op deze site gekeken. Voor mij niet heel verrassend wat ...
Ik testte positief op antistoffen tegen de intrinsieke factor, dus bij mij is het auto-immuun. Ik maak antistoffen tegen het eiwit dat je lijf nodig heeft om B12 uit voeding om te zetten in B12 die je lijf kan opnemen. Dus kan het zo veel innemen als ik wil, mijn lijf kan het niet omzetten, dus plas ik het weer uit