18 Reacties
één maand geleden
Reactie op Jottem12
Oke dus dat is dan prima wist het even niet meer. Bedankt voor je reactie. ...
Nee dan zit je goed hoor! En het zal ook niet ineens schadelijk zijn als je het wel nog een dag later eet. Soms weet ik ook niet helemaal meer wanneer het open is gegaan, dus heb het vast nog wel eens gegeten op dag 3 dat het open was. Maar ik doe wel mn best om er op te letten:)
één maand geleden
Wij eten het echt nog veel langer dan twee / drie dagen na openen. Van maandag tot en met woensdag krijgen wij echt geen tien plakjes ham of kipfilet op. Het gaat dan ten minste mee tot en met vrijdag, en gerust nog een zaterdagje. Hetzelfde geldt voor open melk, yoghurt, soms een pot kwark.
(Al 30 jaar, nog nooit ziek geworden, dus vraag me af of die richtlijn niet eens verruimd moet worden).
één maand geleden
Reactie op Fier
Oh ik normaal ook hoor! Vooral in de zwangerschap let ik erop haha. Mijn ma ...
Al let ik er met melk en yoghurt etc dan weer niet echt op😅 Normaal niet, maar nu ook niet. Zo lang het nog houdbaar is, vind ik het prima. Maar gezien het met vlees er specifiek bijstaat in de app, ben ik daar toch bewuster mee bezig
één maand geleden
Reactie op Kiimi
Ik dacht al 😅. Ik zou zooooveel eten weggooien als ik me aan die richtlijn ...
Nou inderdaad haha, normaal doen we wel max een week met vleeswaren. Tenzij het er niet meer goed uit ziet of ruikt natuurlijk. Vind het ook irritant dat ik nu soms op dag 3 keuze stress heb voor wat ik dan wel ga eten. Maar wil nu geen risico nemen
één maand geleden
Zo lang het er nog goed uitziet en ruikt, vind ik (voedingsdeskundige) dat je je gewoon aan de normale richtlijnen kunt houden (Voedingscentrum/Nederlandse richtlijnen schieten soms echt te ver door).
Ik maak het op voordat de houdbaarheidsdatum verstreken is. Dat kan een paar dagen zijn, maar ook (langer dan) een week.
Het ligt hier in een vershoudbakje, doe dit altijd al zo en nog nooit ziek ervan geworden en word ook met regelmaat (bloed)getest hierop.
één maand geleden
Reactie op LV00
Gewoon ruiken en proeven, het ligt bij mij ook aan de houdbaarheidatum: is ...
Ik wist niet eens dat hier een speciale richtlijn voor was🥲 En ik ben verder echt wel voorzichtig in wat ik wat eet, maar iets wat ik gewoon mag eten behandel ik hetzelfde als altijd