18 Reacties

één maand geleden

Volgens de zwangerhap app kan je het 2 dagen na openen nog eten. Daar hou ik me persoonlijk ook aan. Dus woensdag is dan inderdaad de laatste dag dat je het kan eten als je die richtlijn wil aanhouden :)

één maand geleden

Oh zijn hier ook richtlijnen voor, zolang het goed ruikt eet ik het op.

één maand geleden

Oke dus dat is dan prima wist het even niet meer. Bedankt voor je reactie. Ik houd deze richtlijn idd ook altijd aan..dus dat is niet te lang dan gelukkig.

één maand geleden

Reactie op Adeny

Ja vermoeiend maar waar..die richtlijnen.

één maand geleden

Reactie op Jottem12

Oke dus dat is dan prima wist het even niet meer. Bedankt voor je reactie. ...
Nee dan zit je goed hoor! En het zal ook niet ineens schadelijk zijn als je het wel nog een dag later eet. Soms weet ik ook niet helemaal meer wanneer het open is gegaan, dus heb het vast nog wel eens gegeten op dag 3 dat het open was. Maar ik doe wel mn best om er op te letten:)

één maand geleden

Wij eten het echt nog veel langer dan twee / drie dagen na openen. Van maandag tot en met woensdag krijgen wij echt geen tien plakjes ham of kipfilet op. Het gaat dan ten minste mee tot en met vrijdag, en gerust nog een zaterdagje. Hetzelfde geldt voor open melk, yoghurt, soms een pot kwark. (Al 30 jaar, nog nooit ziek geworden, dus vraag me af of die richtlijn niet eens verruimd moet worden).

één maand geleden

Reactie op Kiimi

Wij eten het echt nog veel langer dan twee / drie dagen na openen. Van maan ...
Oh ik normaal ook hoor! Vooral in de zwangerschap let ik erop haha. Mijn man maakt het dan de rest van de week op:)

één maand geleden

Reactie op Fier

Oh ik normaal ook hoor! Vooral in de zwangerschap let ik erop haha. Mijn ma ...
Al let ik er met melk en yoghurt etc dan weer niet echt op😅 Normaal niet, maar nu ook niet. Zo lang het nog houdbaar is, vind ik het prima. Maar gezien het met vlees er specifiek bijstaat in de app, ben ik daar toch bewuster mee bezig

één maand geleden

Reactie op Fier

Oh ik normaal ook hoor! Vooral in de zwangerschap let ik erop haha. Mijn ma ...
Ik dacht al 😅. Ik zou zooooveel eten weggooien als ik me aan die richtlijn zou houden! Maar idd sinds zwanger let ik er ook wel iets meer op.

één maand geleden

Reactie op Kiimi

Ik dacht al 😅. Ik zou zooooveel eten weggooien als ik me aan die richtlijn ...
Nou inderdaad haha, normaal doen we wel max een week met vleeswaren. Tenzij het er niet meer goed uit ziet of ruikt natuurlijk. Vind het ook irritant dat ik nu soms op dag 3 keuze stress heb voor wat ik dan wel ga eten. Maar wil nu geen risico nemen

één maand geleden

Zo lang het er nog goed uitziet en ruikt, vind ik (voedingsdeskundige) dat je je gewoon aan de normale richtlijnen kunt houden (Voedingscentrum/Nederlandse richtlijnen schieten soms echt te ver door). Ik maak het op voordat de houdbaarheidsdatum verstreken is. Dat kan een paar dagen zijn, maar ook (langer dan) een week. Het ligt hier in een vershoudbakje, doe dit altijd al zo en nog nooit ziek ervan geworden en word ook met regelmaat (bloed)getest hierop.

één maand geleden

Gewoon ruiken en proeven, het ligt bij mij ook aan de houdbaarheidatum: is het 2 dagen open en is die 3e dag de houdsbaardsdatum dan ben ik voorzichtiger als dat die houdbaarheidsdatum nog 2 dagen latwr is. Maar vooral eerst ruiken en kijken

één maand geleden

Reactie op LV00

Gewoon ruiken en proeven, het ligt bij mij ook aan de houdbaarheidatum: is ...
Ik wist niet eens dat hier een speciale richtlijn voor was🥲 En ik ben verder echt wel voorzichtig in wat ik wat eet, maar iets wat ik gewoon mag eten behandel ik hetzelfde als altijd

één maand geleden

Reactie op Adeny

Same

één maand geleden

Drie dagen zegt de slager. Dat is wat ik doe.

één maand geleden

En ik maar denken dat ik heel voorzichtig ben 😂 maar eet t nog tot de datum die er op staat. Kijk/ruik altijd wel of het er nog goed uitziet.

één maand geleden

Gelukkig is het maar een richtlijn en geen eis. Overigens eet ik ook gewoon Salami. Al mijn zwangerschappen gedaan en nu lees ik ineens dat dit niet mag...

één maand geleden

Ik let er niet op haha. Als het er nog prima uit ziet en niet raar ruikt is het oké voor mij. Ik kijk wel af en toe naar de eind datum maar het kan zo een week open liggen bij ons en dan eet ik het nog wel. Het zit wel in van die vershoudtbakjes.