16 Reacties

2 maanden geleden

Lieve assie.. ik kreeg kippenvel toen ik een melding kreeg van je topic. Helaas heb ik er wel ervaring mee. Mijn eerste kindje had ook een verdikte nekplooi. Dit was in 2015. Dit is toen rond de 11 weken Ontdekt. Daarna vele onderzoeken verder hebben wij halverwege de zwangerschap afscheid moeten nemen van haar. Ze was een prachtig meisje Maar inderdaad heel veel afwijkingen. Ik wil je zeker niet bang maken Maar laat je goed informeren en kijk goed naar wat jouw opties zijn met betrekking tot Eventuele onderzoeken. Ik heb toen een vruchtwaterpunctie gehad en nog meer, en dat heeft bij onze doorslag gegeven om zwangerschap te beëindigen omdat ze gewoon weg niet levensvatbaar was. Een hele dikke knuffel voor jou Want ik voel je onzekerheid. ❤️

2 maanden geleden

Heey. Mijn zus had dit ook op een echo. Maar het was bij de volgende echo weggetrokken 🙏

2 maanden geleden

Reactie op LvanB25

Heey. Mijn zus had dit ook op een echo. Maar het was bij de volgende echo w ...
Dankjewel voor je reactie! 🥰 We moeten nog 2,5 weken wachten op de volgende echo. Maar die gaan lang duren. Hopelijk hebben we hetzelfde als jouw zus!

2 maanden geleden

Reactie op Marielledehaan

Lieve assie.. ik kreeg kippenvel toen ik een melding kreeg van je topic. He ...
He Marielle, Bedankt voor je reactie 😘 Wat erg om te horen dat jullie afscheid van jullie meisje hebben moeten nemen. Dat moet erg lastig zijn geweest 😔 Hopelijk hebben jullie daarna wel nog een of meerdere gezonde kindjes mogen krijgen! Wij moeten nog 2,5 week wachten op de volgende echo, dus nog 'even' geduld...

2 maanden geleden

Reactie op assie93

He Marielle, Bedankt voor je reactie 😘 Wat erg om te horen dat jullie afs ...
We hebben daarna inderdaad nog 2 gezonde kindjes mogen krijgen (nu 8 & 6 jaar). ❤️ en nu samen met mijn huidige partner verwachten we ons eerste kindje samen. Voor jullie is het vooral nu spannend. Maar inderdaad het kan gewoon weg trekken en ga daar ook zeker van uit ❤️🍀

2 maanden geleden

Kunnen ze dat nu al zien?

2 maanden geleden

Hopelijk trekt het allemaal weg, wanneer heb je weer een echo?

2 maanden geleden

Allereerst wat rot om dit te horen, moet ook eerlijk bekennen dat ik de uitspraak je moet je niet ongerust maken bij een zwangere die vol met hormonen zit niet heel tactvol vind maargoed daar kunnen we allemaal wat van vinden maar neemt jou bezorgdheid natuurlijk niet af. Ik lees er wel veel dingen ook voornamelijk dat het vaak bij nader inzien goed is achteraf ik wil je even een virituele knuffel geven en zeggen houd moed ❤️💋

2 maanden geleden

Heel moeilijk, maar heb vertrouwen en wacht rustig af! Ik heb een prachtige zoon van 7 jaar die een normale nekplooi had, en combinatietest wees niks uit. Toch bleek hij na de geboorte Down Syndroom te hebben. Ben supergek op hem en zou hem absoluut niet willen missen! Mijn collega kreeg meerdere onderzoeken in een academisch ziekenhuis, omdat haar zoon een ernstig verdikte nekplooi had. Heel veel stress en zorgen in de zwangerschap. Uiteindelijk een gezonde zoon zonder afwijkingen gekregen. Wat ik ermee wil zeggen: probeer te ontspannen ondanks de onzekerheid, wie weet valt het mee en maak je je zorgen om niets!

2 maanden geleden

Reactie op Lummeltje2025

Heel moeilijk, maar heb vertrouwen en wacht rustig af! Ik heb een prachtig ...
Dankjewel voor je lieve berichtje 😘 We moeten inderdaad maar even afwachten en tot die tijd toch proberen te genieten van de zwangerschap.

2 maanden geleden

Reactie op nice88

Allereerst wat rot om dit te horen, moet ook eerlijk bekennen dat ik de uit ...
Dankjewel voor je lieve berichtje 🥰 De gynaecoloog heeft het niet echt tactisch overgebracht inderdaad. Gisteren heb ik contact opgenomen met de verloskundige en zei gaf aan dat het veel te vroeg is om hier überhaupt iets over te zeggen. Om ons gerust te stellen mogen we volgende week bij de verpleegkundige een echo laten maken ipv over 2.5 week op het ziekenhuis. Dan zitten we gelukkig een dikke week minder in spanning

2 maanden geleden

Reactie op Babii

Hopelijk trekt het allemaal weg, wanneer heb je weer een echo?
We hopen het ook! We hebben volgende week dinsdag bij de verloskundige een afspraak kunnen regelen.

2 maanden geleden

Reactie op assie93

Dankjewel voor je lieve berichtje 🥰 De gynaecoloog heeft het niet echt tac ...
Hé Meis bedankt voor je berichtje fijn dat je toch volgende week terecht kan dat scheelt alweer een week met wachten. Vind het best apart dat in deze vorm van zorg ook heel veel verschil zit qwa metingen en conclusies die getrokken worden door zorgverleners. Ik duim voor jou dat het gewoon goed is 💋

2 maanden geleden

Ach wat rot , 9 weken is nog wel echt vroeg . Er is een reden dat er niet naar afwijkingen wordt gezocht op een 9 weken echo. Je kan het nog echt niet zo goed beoordelen als op de 13 weken echo , wie weet trekt het nog weg. Wel stom, ik had het zelf dan liever niet geweten bij de 9 weken echo als het een “misschien” is. Heeft nu toch voor stress gezorgd terwijl het misschien voor niks is

één maand geleden

Hoe is het afgelopen?

één maand geleden

Hier precies hetzelfde nekplooi 9 weken 3.1 hellemaal in de stres met 12 weken 1.9 zag er allemaal verder mooi uit