12 Reacties

4 maanden geleden

Ik hou me er eerlijk gezegd helemaal al. Die paar maanden bepaalde dingen niet eten vind ik echt niet zo erg. Ik zou het mezelf nooit vergeven als er iets mis mocht gaan doordat ik iets gedaan of gelaten zou hebben. Ik ben zelf ook inmiddels 3 miskramen verder dus mogelijk dat dit ook een rol speelt? Ik vind het iig geen probleem dingen de komen de 9 maanden te laten voor mijn kindje.

4 maanden geleden

Hmmh bij de eerste niet zo zwaar aan getild. Niks gegeten waarvan de zwangerhap app zei dat het niet mocht maar verder gewoon gegeten. Ik mis alleen de file en carpaccio maar die laat ik met alle liefde staan 9 maanden. Ik drink wel gewoon 1 kop koffie per dag etc 😊

4 maanden geleden

Reactie op Joycani

Ik hou me er eerlijk gezegd helemaal al. Die paar maanden bepaalde dingen n ...
Ik heb nu nu over dingen die het voedingscentrum als veilig aanduid, maar volgens andere bronnen beter vermeden worden. Aan de ene kant denk ik als jou, het is maar een paar maanden. Aan de andere kan schiet er als vegetatiër niet veel meer over.

4 maanden geleden

Mag ik vragen wat je precies ingewikkeld vind? Volgens mij doe je al heel goed je best toch? Ik heb de ZwangerHap app en daar kijk ik regelmatig op. Ik drink in plaats van 4 kopjes koffie nu Max 2. Thee drink ik altijd al cafeïne vrij. Verder pas ik zeker op. Maar eet sommige dingen wel met mate en pas dan wel goed op, zoals zalm (niet rauw). Zie hier juist alleen maar voordelen van in. Moet zeggen de regels worden ook steeds strenger, mocht in mijn eerste zwangerschap veel meer eten als nu. Toen mocht je gewoon nog tonijn eten bijvoorbeeld en nu niet meer

4 maanden geleden

Reactie op MK-89

Mag ik vragen wat je precies ingewikkeld vind? Volgens mij doe je al heel g ...
Ik vond nu dat je best geen hummus uit de winkel eet. Geen producten gemaakt van sesamzaadjes. Bonen, ... bijna een heel vegetarisch dieet dus 😬 volgens het voedingscentrum mag het wel gewoon allemaal.

4 maanden geleden

Reactie op Ikigai

Ik heb nu nu over dingen die het voedingscentrum als veilig aanduid, maar v ...
Kan je eens een paar voorbeelden noemen? Ik gebruikte tijdens mijn zwangerschap de zwangerhap app regelmatig om even te checken.

4 maanden geleden

Reactie op Ikigai

Ik vond nu dat je best geen hummus uit de winkel eet. Geen producten gemaak ...
Ik zou hierbij echt het voedingcentrum aanhouden! En niet alles ‘geloven’ wat je verder op internet leest. Bonen zijn super gezond en bevatten heel veel goede vitaminen en mineralen

4 maanden geleden

Reactie op MK-89

Ik zou hierbij echt het voedingcentrum aanhouden! En niet alles ‘geloven’ w ...
Dat dacht ik ook. Tot iemand me gisteren artikelen over het gebruik van soja tijdens de zwangerschap linktd en hierin stond dus dat niet enkel soja, maar ook gewone bonen het geslachtsorgaan van ontwikkelende jongens kan aantasten en zelf een nog grotere kans geeft dan soja. Vind het toch maar een enge gedachte. Van hieruit ging ik verder googlen en vond nog veel meer. Misschien moet ik het gewoon maar weer vergeten. Als het de kans zoveel groter maakt zou het voedingscentrum er ook al weet van hebben zeker?

4 maanden geleden

Waar je denk ik ook rekening mee moet houden is dat advies vanuit de VS bijvoorbeeld misschien wel om een goede reden anders is. Zij gebruiken nog heel veel stoffen (waaronder in chips maar ook landbouw) die in Europa allang verboden zijn. Ik denk dat er daarom in Nederland minder zorgen is om bepaalde andere dingen. Tenminste, ik denk dat dit een rol speelt.

4 maanden geleden

Reactie op Ikigai

Dat dacht ik ook. Tot iemand me gisteren artikelen over het gebruik van so ...
Snap je bezorgdheid maar volgens mij zoekt voedingscentrum echt dingen goed uit. Plus wat babydreams ook zegt, in Europa gelden hele strenge voedsel maatregelen, ik zou mij echt niet zorgen maken. Die artikelen zijn die wetenschappelijk onderbouwd? Door wie zijn ze geschreven? Je moet ook proberen beetje rationeel te denken, want wat wil je dan nog eten als je geen bonen etc. meer mag? Dan wordt je eet patroon er niet veel gezonder op

4 maanden geleden

Ik hou aan wat het voedingcentrum en de zwangerhap adviseert. Dingen die worden afgeraden eet ik gewoon niet. Caffeine zoals koffie of cola drink ik matig. Vind dat de lijst wat afgeraden word wel steeds groter wordt, maar die adviezen zullen ze goed over nagedacht hebben. Ik probeer verder niet teveel te lezen op het hele internet. Van de meeste dingen weet ik wel of ik het wel of niet mag hebben. Als ik ergens anders eet pak ik weleens de app er bij voor de zekerheid :)

4 maanden geleden

Alle adviezen van het voedingscentrum, en dus de app ‘Zwangerhap’ zijn gebaseerd op de meest recente wetenschap. Maak jezelf niet te gek, er staat veel onzin op internet.