23 Reacties

2 maanden geleden

Kunstmatig. Heb ik bij mijn eerste ook gedaan, en ik vond de vrijheid die het met zich mee bracht echt heerlijk! Mijn vriend vond het ook erg fijn, zo kon hij snachts ook zijn steentje bijdragen en konden we elkaar afwisselen. Daarnaast vond hij zelf flesjes kunnen geven ook erg fijn. Ook de opa’s en oma’s vonden dit natuurlijk niet vervelend. Zowel mijn moeder als schoonmoeder hebben ook allebei kunst gegeven, dus het is ook niet perse dat ik borstvoeding van hun als advies kreeg. Dat is ook niet de reden dat ik voor kunst koos, gewoon een gevoel waardoor ik dit gekozen heb, en het feit dat ik absoluut niet tijdens werk wilde kolven en ik na 3 maanden weer zou gaan werken.

2 maanden geleden

Ik ga weer borstvoeding proberen, want dat zou ik toch het liefst willen. Vorige keer vanwege ondervoeding in het begin al snel een combi moeten doen van kunstvoeding en borstvoeding. Ik ga wel minder lang afzien en als het weer heel moeizaam gaat eerder de knoop doorhakken om volledig over te gaan op kunstvoeding.

2 maanden geleden

Ik ga weer borstvoeding geven. Sws het eerste half jaar ga ik doen. En daarna kijk ik of ik nog verder wil. Ik vind dit heel belangrijk en heeft zoveel voordelen voor de baby. Hoop dat het weer mag lukken deze keer. Ik vind het ook heerlijk om lekker dat momentje samen te hebben.

2 maanden geleden

Als het lukt, wil ik weer borstvoeding geven. Ik vond dat altijd hele fijne bindingsmomentjes met mijn eerste kindje.

2 maanden geleden

Daarbij ook gezegd: beide keuzes zijn natuurlijk helemaal prima! Gewoon doen/ proberen wat je gevoel je zegt.

2 maanden geleden

Hopelijk borstvoeding. Lijkt me heel bijzonder om je kindje ook na de bevalling te blijven voeden met je lichaam. Ik geloof ook dat ons lichaam, waar het kindje in gegroeid is, het best weet wat dat kindje nodig heeft. Verder heb ik niets tegen kunstvoeding, als borstvoeding niet lukt heb ik geen moeite over te stappen.

2 maanden geleden

Kunstvoeding, borstvoeding is echt niets voor mij.

2 maanden geleden

Ik ga nu voor borstvoeding en dan direct kolven, als ik ook maar even denk wat een ellende weer, dan stap ik over op kunstvoeding. Heb het de eerste keer 6 weken volgehouden en vond het echt helemaal niks. Maar het kwam wel goed op gang dus uit gemak wel even gedaan, maar de pijnlijke borsten , al dat lekken en geplak en het feit dat alleen ik haar kon voeden vond ik dus niks haha

2 maanden geleden

Borstvoeding als het lukt, het liefst tot 1.5/2 jaar.

2 maanden geleden

Borstvoeding maar geen idee hoe lang, wil ook meteen een lactatiekundige deze keer erbij hebben want de vorige keer helaas eerder gestopt dan ik wilde.

2 maanden geleden

Flesvoeding. Na 2x geprobeerd borstvoeding hebben te geven, zonder succes ga ik dat mijzelf en de andere kindjes nu niet aan doen. Ben er bij de eerste bijna zelf aan onder doorgegaan. Ben echt tot het gaatje gegaan en veel geld uit gegeven aan lactatiekundige maar het mocht niet baten.

2 maanden geleden

Ik wil borstvoeding proberen. Maar ik twijfel nog teveel haha

2 maanden geleden

Flesvoeding. Ik heb bij mijn zoontje borstvoeding gegeven. Dat verliep heeeeeeel stroef ondanks alle goeie hulp die ik kreeg (zoontje had medische aandoening waardoor drinken tout court heel moeilijk was, aan de borst en aan de fles). Uiteindelijk nog maaaaaaandenlang fulltime gekolfd en het gevoel gehad dat ik daardoor zoveel momenten met mijn zoontje miste. Dagen dat ik alleen met hem bleef was het ook pure chaos om dat kolven er 8x per dag tussen te krijgen. Hele bijzondere periode dat wel maar voor een tweede starten we meteen met flesvoeding zodat ik maximaal tijd heb voor beide kindjes!

2 maanden geleden

Borstvoeding. Puur natuur! Ik heb zelf jarenlang borstvoeding gehad en heb daar nog steeds heel fijne herinneringen aan. Echt een gezellig moment met mama, en dan nog al die gratis afweerstofjes die je als kind erbij krijgt van het immuunsysteem van je moeder; een fantastisch systeem! Moet het nog wel lukken natuurlijk…het is mijn eerste kind… maar ik hoop het heel erg.

2 maanden geleden

Pffff lastig! Heb tot gisteren altijd geroepen kunstvoeding omdat ik mij niet de moeder vind die in bijzijn van anderen borstvoeding geeft. Daarnaast heb ik er eigenlijk ook nooit zoveel voor gevoeld.. En wil ik ook graag dat mijn vriend maar ook ouders/schoonouders ed. een keer een flesje kunnen geven. Maar ook, ik hou van 'controle' ik denk dat ik het prettig vind om te weten wat me kindje binnenkrijgt. Maar.... met mijn achtergrond als dietist weet ik de voordelen van borstvoeding tov kunstvoeding. Ik wil dit tzt toch even met een lactatiekundige bespreken. Wellicht is er wel een manier dat aansluit bij mij/ons. Ik zit zelf voor nu te denken aan gedeeltelijk borstvoeding en gedeeltelijk kolven en/of flesvoeding (?). Onduidelijk of dat uberhaupt allemaal kan hoor, maar dat zal besproken moeten worden met iemand die er verstand van heeft haha.

2 maanden geleden

Reactie op bobbie3000

Borstvoeding. Puur natuur! Ik heb zelf jarenlang borstvoeding gehad en heb ...
Oh herinner je je echt dat je borstvoeding kreeg? Wat bijzonder! Hoelang werd je gevoed?

2 maanden geleden

Ik heb alle kinderen borstvoeding gegeven de jongste het langst bijna een jaar en ga dit nu weer doen maar ga het sneller afbouwen omdat mijn man ook alleen met onze kleine zou zijn en bij de jongste was dit een drama omdat hij geen flesje wou accepteren.

2 maanden geleden

Reactie op Ikigai

Oh herinner je je echt dat je borstvoeding kreeg? Wat bijzonder! Hoelang we ...
Ja bijzonder he. Mijn moeder gaf me borstvoeding tot ik vier was. Er kwam geen kind na mij, dus ik kon gewoon zo lang doorgaan als ik wilde, zij vond het ook leuk en gezellig.

2 maanden geleden

Borstvoeding! De andere kleine krijgt ook nog borstvoeding (2 jaar 3 maand) en heb er gelukkig vooral positieve ervaringen mee. Ik had gedacht dat hij misschien niet meer aan de borst zou willen als ik zwanger zou raken, maar dat is nog niet gebeurd haha. Dus wellicht wordt het tandemvoeden :p. Maar tegen die tijd zal hij waarschijnlijk toch alleen nog maar 1 voeding voor het slapen gaan hebben, dus dat zal niet voor veel last zorgen.

2 maanden geleden

Ik twijfel dus heel erg aangezien ik na 12 weken weer 32 uur ga werken..