14 Reacties

één maand geleden

Ik ben nu 13 weken, heb nu ook nieuwe pilletjes gekregen van de huisarts, ze halen het meest erge eraf maar blijf overgeven, bijwerking is wel extreme vermoeidheid dus ben benieuwd hoe ik me over een paar dagen voel! Merk ook dat er in mijn omgeving (werk) weinig begrip is. Heb jij daar ook last van? Daardoor snel het gevoel dat ik me aanstel..

één maand geleden

Voor iedereen is het anders. K ben net als jou vanaf week 5 misselijk, moe, duizelig en braken ect..., bn nu 13+4. Maar ik hoor juist van andere dat ze na week 12 weer hun normale zelf worden. K hoop dat we(alle zieke, vermoeide en misselijke zwangere dames) snel ook ons normale zelf mogen worden.

één maand geleden

Helaas zit ik er zelf met 13+2 nog midden in! Maar ik had het tijdens mijn eerste zwangerschap ook en toen was ik vanaf het tweede trimester echt minder ziek en hielden de klachten qua misselijkheid op rond de 16 weken 🤞🏽 Beide zwangerschappen overigens HG, dus ik hou hoop dat het met deze zwangerschap weer over gaat rond week 16.

één maand geleden

Ik hoop voor je dat het weg mag gaan! Hier is het sinds 2 dagen terug, al twijfel ik of het door de warmte komt. Net tijdens het koken werd ik misselijk en voor ik kon bedenken of het door de honger kwam of door wat ik aan het koken was, begonnen mijn oren te suizen en kwam ik slecht. Ook barstende hoofdpijn ondanks genoeg water drinken. Het is echt lastig die kwaaltjes. Zelf als je denkt er vanaf te zijn blijven ze om de hoek kijken. Hopelijk gaan ze toch eens volledig weg! Je leest toch vaak dat het 2e trimester het beste is 🤞🍀

één maand geleden

Hier misschien even wat positiever bericht. Ik heb me vanaf week 6 af en aan heel slecht gevoeld. De hele dag misselijk, overgeven, ‘s ochtends maar ook soms na de lunch of zelfs d avonds. Ik merkte dat de tijd die tussen de dagen met overgeven zat steeds wat langer werd. Ook had ik steeds beter door wat triggers waren voor overgeven, dus welk eten, welke geur, te weinig slaap etc. Ook werkte suprimal goed bij mij op slechte dagen. Ik ben nu 13w en voel me echt beter. Veel minder vermoeid en ook minder misselijk; kan weer normaal avondeten en normaal water drinken. Sinds twee weken denk ik zo ongeveer. Ik hoop dat het je wat perspectief geeft. Luister goed naar je eigen lichaam en iedereen is anders. Sommige vriendinnen hebben tot ver in het tweede trimester last gehouden van kwaaltjes. Ik hoop dat je je snel wat beter voelt!

één maand geleden

Toevallig heb ik mezelf precies zo gevoeld.. vanaf week 6 tot 12+4 was het super zwaar.. nu begin ik verlichting te voelen ben morgen 13 weken.

één maand geleden

Bij mij is het inmiddels zo goed als voorbij, ook meer energie. Ik had met 3,5 week al.last van misselijkheid, met medicatie wel wat onder controle kunnen houden. Vorige week vrijdag de laatste pil genomen en sinds dien geen misselijkheid meer gehad. Wel nog wat last van misselijkheid van maagzuur, maar daar nam ik eerder ook 4x per dag medicatie voor en nu ook niet meer. Het trekt vaak snel weg. Ik ben vandaag 13 weken zwanger, dus met 12,5 week werd het echt beter bij mij. Hopelijk trekt het bij jou ook snel weg 🤞

één maand geleden

Ik wil het niet erger maken🫣 maar bij mijn 1e zwangerschap heb ik van week 6 tot week 20 moeten spugen en voelde ik mij verrot. Bij deze zwangerschap is het iets later begonnen, week 7 of 8. Maar nu ben ik week 13 en wordt het alleen maar erger.😖 Elke zwangerschap is anders. En ik hoop dat we er allemaal zsm vanaf zijn. Maar ik houd voor mijzelf rekening met de helft van mijn zwangerschap weer boven de toilet hangen🥲

één maand geleden

Morgen 12w en het wordt hier wel echt aanzienlijk beter. Het verschilt nog wel van dag tot dag. Tijdens mijn vorige zwangerschap was ik veel zieker 4x per dag overgeven was de norm. Dat was met 13 weken plotseling over. Het kan dus, maar verschilt per persoon. Ik duim voor je dat je gauw van je zwangerschap kunt gaan genieten!

één maand geleden

Gelukkig heb ik daar geen last van 🙏 de vermoeidheid is nu wel iets minder 13weken

één maand geleden

Ben niet misselijk geweest, wel algehele malaise en dood- maar dan ook DOOD-moe. Nu 11+nogwat en het wordt wat minder.. Ik zit ook echt te bidden dat het op stipt 12 weken weg is 😔. Ik sliep soms 14u op een dag.. Dat is nu iets minder maar nog steeds veel.

één maand geleden

Ik zit morgen op 11 weken. Nu een week niet meer misselijk . 1x suprimal gebruikt maar daar werd ik echt zombie mode van. Eigenlijk mag ik echt niet klagen . Alleen al vanaf het begin af aan krampen , en nu wss bandenpijn enzo . Houden het maar op een bewegelijke baby denk ik dan . Ik snap dat mensen hier echt wanhopig en moedeloos van worden.

één maand geleden

Ik ben nu 13+2. En misselijk vanaf week 4. Tot week 10 was ik hele dag door misselijk en niet lekker. En nu als ik misselijk ben het gevoel van overgeven en kokhalzen..

één maand geleden

Ik ben morgen 13 wkn, vanaf week 6 ben ik misselijk. Vooral in de avonden, iedere avond heb ik wel overgeven tot afgelopen weekend. Ineens was ik wel nog misselijk maar niet meer zo erg dat ik ervan moet overgeven. Het begint dus geleidelijk af te nemen.