21 Reacties
één maand geleden
Reactie op QueXan
Het kan nu nog. Niet meer als de baby er is. Tenzij jij de hulp goed kan ...
Dat is inderdaad het zinnetje die ook steeds terug komt in mijn hoofd, ik denk ook dat mijn hormonen niet mee werken.
Maar iedere zondag dronken thuis komen is een beetje veel van het goede toch?
één maand geleden
Is heel persoonlijk. Ik had het zelf voor mijn zwangerschap al niet gewaardeerd, al zeker niet elke zondag. Communicatie is hierin heel belangrijk, ik hoop dat je hierin open kan zijn naar je partner!
één maand geleden
Reactie op Ikigai
Als jij dat vindt en hem liever thuis hebt dan wel. Dit is echt iets wat je ...
Ik snap wel dat wij dit zelf moeten bepalen maar vind hierbij meningen van andere even fijn. In mijn hoofd is het een twee strijd en als ik dat probeer te communiceren word ik niet goed begrepen voor mijn gevoel. Communicatie is sowieso lastig voor hem 😔
één maand geleden
Het voetbal opzich is niet zo erg, ook je partner moet dingen voor zichzelf hebben. Wel kan je met hem bespreken dat je het bijvoorbeeld fijn zou vinden als ie daarna gewoon naar huis komt. Communicatie is belangrijk hierin samen met je partner. Elke week en dan dronken thuiskomen zou ik persoonlijk ook niet blij van worden, als ik 1x gebeurt in de zoveel tijd is het wat anders.
Blijven praten met elkaar! Ook hij moet dingen veranderen en groeien in zijn vaderrol voor straks.
één maand geleden
Ik vind wel dat je allebei wat voor jezelf moet kunnen hebben. Misschien niet elke zondag de hele dag en kun je daar in een compromis vinden. Of de eerste paar maanden wat minder en dan af en toe kijken hoe t wel fijn is. Ik vond het namelijk ook wel top om af en toe lekker op zondag met de kleine naar mn ouders te gaan of te lunchen met vriendinnen en kids zonder mn vriend er bij. Dan plande ik dat op de dagen dat hij ook wat anders deed
één maand geleden
Bedoel je nu of als jullie kindje straks is geboren? Want ik kan me goed voorstellen dat je straks gewoon tijd met je gezin wil hebben in het weekend, en dat niet de hele dag om voetbal draait, maar bijvoorbeeld wedstrijd, 1 biertje en dan iets met het gezin doen.
één maand geleden
Ik zou dit al niet fijn hebben gevonden voordat we kinderen hadden, laat staan erna🥲
Dus nee: ik vind op een leeftijd dat je aan kinderen begint er ook een bepaalde verantwoordelijkheid mee komt en iedere zondag dronken thuiskomen dus totaal overdreven is.
Wellicht kun je een middenweg vinden van 1 keer in de maand en rest meteen (of na 1 drankje) naar huis, of om de week ofzo?
één maand geleden
Als iemand die zelf van alcohol houdt en voor de zwangerschap rustig een tot in de vroege uurtjes stond te feesten, vind ik het toch niet kunnen. Mijn vriend mag ook niet meer drinken dan dat hij veilig kan rijden, dus max 2. Als er iets gebeurd wil je niet iemand anders moeten vragen om te rijden omdat je vent dronken is. Een paar keer in de zwangerschap een uitzondering gegeven voor zijn verjaardag bijvoorbeeld, maar zeker niet elke zondag.
één maand geleden
Iedere week dronken thuiskomen kan ik sowieso niet waarderen. Verder zou ik het prima vinden als we geen kinderen zouden hebben als hij elke zondag de hele dag weg zou zijn. Nu met een dochter van 1.5 en een 2e op komst zou ik hier duidelijke afspraken over maken, bijv om de week ofzo. Maar dan nog steeds minus het deel waarbij die dronken thuis komt. Sporadisch een x in de zomer na een festival een biertje te veel vind ik echt geen probleem, maar structureel zou voor mij echt een 🚩 zijn.
één maand geleden
Structureel elke zondag van 1200 tot 2100 zuipen zou ik sowieso niet echt waarderen, maar dat is denk ik heel persoonlijk.
Een hele dag wegblijven had ik voor we kinderen hadden geen moeite mee, en nu met dreumes en mijn zwangerschap vind ik dat eigenlijk nog steeds wel prima 🤷♀️. Mijn man gaat nu wel vaker zonder mij naar feestjes omdat ik dat ff niet zo goed trek, en dan mag hij van mij best dronken thuiskomen, ik vind het belangrijk dat hij ook gewoon zijn eigen ding kan doen. Maar elke zondag dronken vind ik wel overdreven 😅.
Ik zou het er gewoon eens met hem over hebben, hoe hij dat voor zich ziet als je verder bent in de zwangerschap of als de kleine er is. Misschien heeft hij zelf ook wel al bedacht dat dat dan niet meer gaat, en 'geniet' hij er nu nog even extra van.
één maand geleden
Dankjewel dames. Ik ga nogmaals proberen om een fatsoenlijk gesprek te starten met mijn partner. Ik ben blij dat ik niet de enige ben die het wat ver vind gaan. Het is prima als dit eens gebeurd maar iedere zondag is echt te veel.
één maand geleden
Ik zou zeggen om de week. Dus 1 weekend voetbalkantine skippen en de andere week wel en later misschien iets verder afbouwen. Het is wel zonde als je als vader 1 hele zondag niet beschikbaar ben voor je kind! Maar vaders kunnen ook niet in 1x helemaal veranderen, dat heeft voor sommige mannen tijd nodig. Ik zou er zeker geen drama van maken, misschien ben je over tijdje wel blij een dagje voor jezelf!
één maand geleden
Hi ladies! Voor iedereen zal dit anders zijn. Zelf ook een man die heel begaan is met voetbal, aanvoerder en enorm geniet van de 3e helft met een biertje. Ik gun hem dit en ook na de geboorte. Ik vertrouw erop dat hij zelf gaat aanvoelen wat voor hemzelf en het gezin fijn is. Ze zullen met een newborn ook gewoon moe zijn en naar huis willen en als blijkt dat hij zich niet aanpast aan het gezin kan je daar altijd over communiceren. Van tevoren allerlei regels opleggen lijkt mij zelf niet zo zinvol, ons hele leven gaat veranderen !
één maand geleden
Reactie op Daisyleeuwarden1981
Ik zou zeggen om de week. Dus 1 weekend voetbalkantine skippen en de andere ...
Ik maak ook niet zo’n drama, daar ben ik niet zo van. Alleen vind ik wel dat als je om 11 uur een wedstrijd hebt die om 1 uur afgelopen is en vervolgens om 9 uur thuis komt met genoeg biertjes achterover not done. Hij laat mij iedere zondag alleen eten en komt bezopen thuis, vervolgens komt hij naast me liggen en snurkt de hele kiet bij elkaar. Afspraken die zijn gemaakt worden op dat moment vergeten dus de boosdoener zijn die biertjes. Van mij mag hij heel de dag wegblijven maar bezopen op zondag op 29 jarige leeftijd gaat mij wel ver. Hier hebben we het van te vore over gehad maar na alcohol worden echt bepaalde dingen vergeten.. helaas 🙈
één maand geleden
Reactie op Miracle2025
Ik maak ook niet zo’n drama, daar ben ik niet zo van. Alleen vind ik wel da ...
Ik snap je! Maar ik zou er nu tijdens de zwangerschap niet ineens een heel probleem van maken, als hij het altijd mocht en nu ineens niet meer, zoiets kan je ook afbouwen toch! Voor je partner gaat er ook veel veranderen en soms staan partners ook niet hetzelfde in een zwangerschap, dat zijn gevoelens die moeten groeien. Het kan best dat hij na de bevalling non stop bij zijn kindje wil zijn en af en toe nog voetbal. Als hij nu zegt prima ik ga dat niet meer doen, probleem opgelost als hij nu zegt ik wil dat wel… zou ik het even zo laten. Stress nu bij jou is veel slechter dan die voetbalzondagen van hem. Als je kindje is geboren zit hij de eerste 3 /4 weken sowieso gebonden aan huis, want je gaat je net bevallen vrouw niet alleen laten. Daarna het gesprek nog eens voeren ❤️ en dan zeg je precies wat jij op dat moment wil.
één maand geleden
Reactie op amomisborn89
Hi ladies! Voor iedereen zal dit anders zijn. Zelf ook een man die heel beg ...
Precies dit! Eigenlijk kan je pas 4/5 weken na je bevalling weer beetje helder denken en juiste beslissingen maken. Je lichaam zit nu vol hormonen en na je bevalling vol adrenaline. Voor mannen is het nu amper mogelijk iets met ons te bespreken waarvan we weten dat we gelijk hebben haha 😂😂😂
één maand geleden
Reactie op Daisyleeuwarden1981
Ik snap je! Maar ik zou er nu tijdens de zwangerschap niet ineens een heel ...
Dus jij vind het normaal dat een man zondag avond bezopen thuis komt en zijn 24 weken zwangere vrouw s’nachts wakker houd.
Ik moet gewoon werken om 07:00, beetje respect zou ik wel waarderen dan vanuit hem.