50 Reacties

2 maanden geleden

Ik herken wel wat je zegt. Ik heb 3 meiden en mijn man had heel graag een zoon gehad. Dus voor hem zou ik het leuk vinden maar mijn gevoel zegt weer een meisje❤️

2 maanden geleden

Jahoor wij zijn er ook gewoon eerlijk over. We hebben al een zoon en we zouden heel graag een dochter erbij willen. Uiteraard is gezondheid het aller belangrijkste maar we hebben zeker een voorkeur:)

2 maanden geleden

Grappig, ik luisterde vandaag naar de 12 weken podcast waarin ze het hadden over de taboe op voorkeur en dat het eigenlijk heel menselijk is om een voorkeur te hebben voor geslacht én ook teleurgesteld mag zijn als het anders is. Betekent niet dat het andere geslacht niet welkom is maar je kan ook emotionele reden hebben waarom je voorkeur hebt. Zo hopen wij op een meisje, omdat mijn band met mijn eigen moeder niet fantastisch is en ik juist mooi zo vinden dat van de andere kant te willen beleven. Mijn vriend is ook veel beter en geduldiger met meisjes (afgaand van de ervaringen met andere kinderen in onze omgeving). Een jongetje zou hem teveel confronteren met zijn eigen valkuilen. Leuke uitdaging wel voor het opvoeden 😁

2 maanden geleden

Hier eerst een jongen, dan een meisje. Lichte voorkeur voor een jongen omdat mijn oudste zo’n heerlijke knuffelbaby was en dat lijkt me zo leuk als afsluiter! Maar het geslacht zegt natuurlijk helemaal niks of het een knuffelkont wordt, al lijkt me de kans met een jongetje iets groter 🤭

2 maanden geleden

Zelf antwoord ik altijd eerlijk "een meisje" als mensen vragen of ik een voorkeur heb voor een geslacht. Hoop dat het taboe daar ergens mee weggaat en moet zeggen dat mensen ook altijd begrijpend (over een voorkeur hebben) reageren. Ik heb een prachtig zoontje en een broertje voor hem lijkt me ook leuk, maar gezien dit waarschijnlijk mn laatste zwangerschap is zou ik het toch een wens in vervulling zien gaan als dit kindje een meisje zal zijn. Volgende week een geslachtecho en ik zal vast even een dag teleurgesteld zijn als het een jongen is en dat gevoel mag er denk ik ook zijn

2 maanden geleden

Wij zijn een samengesteld gezin. Ik heb een J&M en m'n vriend 2 M. Nu zijn we in verwachting van Twinnies en hoop stiekum wel op een jongen. Nou is het beide goed hé, maar toch. Zou het voor m'n vriend ook zo leuk vinden.

2 maanden geleden

Wat een mooie verhalen allemaal waarom jullie juist een meisje of een jongen willen. Ik had altijd graag 4 meiden gehad dat leek me heerlijk maar heb 2 zoons ook en dit is een zegen , zijn zulke super lieve en heerlijk knuffelende boys.

2 maanden geleden

Reactie op Lauwiene

Hier eerst een jongen, dan een meisje. Lichte voorkeur voor een jongen omda ...
Ik was een echte knuffelbaby 😁 hoop mijn dochtertje ook. Lees inderdaad dat het vaker lijkt voor te komen bij jongens. Ik had een kleine voorkeur voor een jongen. Krijg een meisje wat even schakelen is, maar ben al helemaal dol op het idee intussen. En eerlijk, toen de ramzi theorie op een jongen uitkwam was ik net even teleurgesteld geen meisje te krijgen 😅

2 maanden geleden

Reactie op Lousb12

Zelf antwoord ik altijd eerlijk "een meisje" als mensen vragen of ik een vo ...
100% eens. Ik gaf een keer een voorkeur aan bij iemand die het vroeg, maar die zelf blijkbaar moeite had met kinderen krijgen. Nou ik kreeg de wind van voren hoor. Ik moest maar gewoon blij zijn dat ik überhaupt zwanger mocht zijn, blaaablabla. Ja sorry, heel sneu voor je, maar zulke mensen heb ik echt geen boodschap aan. Ik hoop nu op een (tweede) meisje. Partner hoopt op een jongen. De eerste wilde ik juist een jongen, maar toen ik eenmaal een meisje in m'n handen had...🤤🥰
Hier heb ik twee jongens al die ik voor geen goud zou willen missen… Maar ik zou nu heel graag toch een meisje willen en de reden ik zou graag haar willen vernoemen naar mijn moeder (is al jong overleden aan kanker) Mijn moeder op haar sterfbed belooft als ik een meisje zou krijgen dat ze haar naam zou krijgen♥️ Overigens heeft onze eerste zoon als tweede naam ook haar naam erin verwerkt gekregen😃 En natuurlijk is gezondheid het belangrijkste maar er is niks mis met een voorkeur voor geslacht. Iedereen mag natuurlijk zijn eigen mening en gevoelens daarover hebben als we elkaar maar in ieders waarde laten♥️

2 maanden geleden

Wij hebben al een zoontje en voornamelijk voor hem zou ik nog een jongen toch wel leuker vinden. Hij heeft twee mama’s en anders groeit hij dus op met 3 vrouwen. Nu denken we een meisje te krijgen, maar stiekem hoop ik vrijdag toch een piemeltje te zien bij de geslachtsecho 🫢

2 maanden geleden

Mijn voorkeur verschuift steeds. Wij hebben al een jongen en krijgen nu een tweede kindje. Wij zijn niet van plan om een derde kindje te krijgen, dus ergens hoop ik daarom nu op een meisje. Ook voor mijn man zou ik een dochter echt een verdieping vinden op het vaderschap. Ik denk wel dat ik een te romantisch beeld heb van een meisje: lekker knutselen, tutten, rustiger spel, etc. Hoeft natuurlijk helemaal niet zo te zijn. Nu een erg knuffelige zoon en voor hem zou ik een broertje juist leuker vinden. Beeld van 2 jongens hier in huis klopt ook beter nu in mijn hoofd ofzo. Dus ja, waar nou de voorkeur precies ligt? Ik laat het maar over mij heen komen. Duurt ook nog even voordat we het weten!

2 maanden geleden

Denk dat het heel normaal is om een voorkeur te hebben hoor. Snap ook niet zo goed waarom het zo'n taboe is want dat je een voorkeur hebt betekent niet dat het andere geslacht minder welkom of geliefd is. Ik heb altijd heel graag een dochter gewild en die heb ik nu 🙏🏼❤️. Of deze baby nu een jongen of meisje is maakt voor mij niets uit. Voor mn dochter zou ik nog een meisje leuk vinden, voor mn man een jongen. 🥰

2 maanden geleden

Wat heerlijk al deze eerlijke reacties! Vind het ook echt belachelijk dat hier zo'n taboe op heerst. Ik denk iedereen een bepaald beeld in zijn/haar hoofd heeft voor je een gezin gaat stichten. Ik heb altijd gezegd dat ik graag een zoontje wil. Dus ook echt wel een duidelijke voorkeur. Voor mijn vriend was dit hetzelfde, maarja dat is natuurlijk bij de meeste mannen zo. Ik ben gewoon zelf altijd 'one of the guys' geweest, dus zag mezelf op de één of andere manier echt als boysmom. Toch had ik al vrij snel het gevoel dat ik zwanger was van een meisje en dat gevoel is bij de 13 weken echo bevestigd het was overduidelijk 😅 Echt even schakelen omdat het beeld wat ik in mijn hoofd had nu niet meer klopt. Maar ik ben natuurlijk ontzettend blij dat ze hartstikke gezond is dat is het belangrijkste en ik begin nu ook al te fantaseren over hoe we dan straks samen naar de stad gaan e.d. 😊

2 maanden geleden

Wij hebben al een meisje en destijds was ik rotsvast overtuigd dat het een jongetje ging zijn. Was ook even schakelen na de echo 😅 maar nu bij het tweede hoop ik eigenlijk terug op een meisje omdat ikzelf heel wat heb gehad aan mijn zus die maar een paar jaar jonger was en ik gun mijn dochter dat ook. Al besef ik rationeel ook dat dat bij een broertje kan, twee meisjes zou ik ergens fijner vinden ofzo.

2 maanden geleden

Ik snap ook de taboe totaal niet, wist eerlijk gezegd niet eens dat dit een ding was dus ik heb vanaf het begin duidelijk tegen iedereen gezegd dat ik het liefst een meisje wil 😅 Mijn voorkeur was heel duidelijk een meisje. Ik heb heel lang getwijfeld over wel of geen kinderen krijgen. Nu uiteindelijk de knoop doorgehakt. Het maakt het voor mij wat makkelijker dat ik ongeveer weet wat ik kan verwachten met een meisje. Ik vind kinderen krijgen al zo’n sprong in het diepe, dan geeft dit gewoon wat houvast of zo. En daarbij smelt ik bij het idee dat mijn vriend met een klein meisje rondloopt. Hij kan over het algemeen beter met vrouwen dan met mannen dus voor ons allebei voelde het heel logisch en goed om een meisje te krijgen. Ik heb al vaker in het forum gezegd dat ik echt zou moeten schakelen als het een jongetje zou worden. Gelukkig is gisteren mijn gevoel bevestigd en krijgen we inderdaad een meisje! Ik ben heel blij ermee 😍

2 maanden geleden

Wat fijn dat hier nu ook een topic over geopend wordt. Ik ben nu 15 weken zwanger van ons eerste kindje en had altijd de droom dat ik een meisje zou krijgen. Het idee dat jongens vaak druk en wild zijn. Keek ook alleen naar meisjes kleren en het beeld om lekker de haren te kunnen vlechten, noem zo maar op. Nu zagen wij bij de 13 weken echo duidelijk een piemeltje, vrijdag wordt het officieel bevestigd maar denk niet dat het nog gaat veranderen. Ik merk dat ik best moeite heb met het beeld los laten dat we geen meisje krijgen. Ondanks ik natuurlijk ontzettend blij en trots ben dat ons kindje gezond is. En de 2e altijd nog een meisje kan worden. Maar het is toch even schakelen. Ik lees wel steeds vaker dat jongens vaak speciale band met de moeder hebben en vaak van knuffelen houden. Zijn er mama's die dit herkennen of misschien wat tips hebben om wat sneller het beeld los te laten? 😊

2 maanden geleden

Reactie op Cx97

Wat fijn dat hier nu ook een topic over geopend wordt. Ik ben nu 15 weken z ...
Aaahh mijn kleine mannetje is echt zo een vreselijke lieverd. Hij is nu 2,5 en echt helemaal weg van mij, ik ben de liefste leukste mooiste in zijn ogen. Kan altijd een knuffeltje of een kusje krijgen van m. Heerlijke knuffelkont. Ik hoor donderdag wat ik nu krijg maar heb een sterke voorkeur voor een meisje. Zou ook moeten schakelen als het een jongentje zou zijn maar ik weet hoe intens veel liefde ze geven en ik zou het ook wel heel leuk vinden om een boy mom te zijn. Maar toch het trutten met een meisje, je doet hele andere dingen dan. Ben benieuwd!

2 maanden geleden

Reactie op Cx97

Wat fijn dat hier nu ook een topic over geopend wordt. Ik ben nu 15 weken z ...
Ik heb altijd op een meisje gehoopt maar heb nu een zoontje van net 2. Het is een echt knuffelkontje! Anderzijds ook wel een echte rauwdouwer, maar vind het ook wel leuk dat hij 'er een kop op zit' haha. Ik las hier ooit een topic over ook voorkeur voor 'meisje en wat nu qua toekomstbeeld' en daar waren veel reacties dat jongens evengoed het straks misschien leuk vinden om dagje te shoppen of verhalen te delen als ze ouder zijn en dat er veel vrouwen waren die juist geen band hadden met hun moeder (en hun broer wel). Dat liet me ook weer even inzien dat mijn toekomstbeeld ook gebasseerd is op enige stereotyperingen + wat ik van mn eigen broers ken, maar dat dat helemaal niet zo hoeft te zijn.

2 maanden geleden

Reactie op Cx97

Wat fijn dat hier nu ook een topic over geopend wordt. Ik ben nu 15 weken z ...
Hier een grote vriendengroep met al 15 kids, waarmee we regelmatig even iets gezelligs gaan doen. Je ziet hier echt dat de meiden juist enorm druk zijn. Veel kibbelen, ‘krijsend’ spelen, heel druk. De jongens daarentegen die hobbelen er een beetje achteraan en als iets wordt afgepakt of de meiden hebben ruzie dan gaan ze gewoon iets anders doen. Die lijken dus een stuk relaxter en rustiger 😂 Wij moeten er altijd enorm om lachen. Ons zoontje van 2 houdt er wel echt van om even te stoeien, koprollen te maken, de lucht in gegooid te worden.. maar komt ook tussen het spelen door heel vaak een kusje of knuffel brengen, komt heerlijk bij me zitten als hij even een filmpje wilt kijken en is zo’n enorme knuffelkont. Gaat ook echt niet slapen zonder kus en knuffel 🥰