43 Reacties

Hoi! Ja ik laat nu (door schade en schande) melkproducten liggen. Mijn zoontje is nu 16 dagen oud en ik merk dat als ik iets van melkproducten inneem, hij die avond en nacht krampjes heeft en onrustig is. Kan toeval zijn natuurlijk, maar ik laat ze nu wel liggen. Zelf blijf ik wel 1 kopje koffie per dag in de ochtend drinken.

vorige maand

Ik heb een borstvoedingscursus gedaan in de zwangerschap. Hier werd duidelijk verteld dat je alles wat je in de zwangerschap at en dronk ook gewoon met borstvoeding kan eten/drinken, je kindje is hieraan gewend. Enige waar je echt rekening mee moet houden is de alcohol. Alcohol kan je het beste net na een voeding drinken en dan is het 3uur erna er ook alweer uit voor in principe de volgende voeding.
24baby's podcast Samen Groeien

Luister nu naar de nieuwste podcast van 24baby: Samen Groeien. In deze podcast beleven we samen met jou de eerste maanden met je baby. Van de laatste loodjes van je zwangerschap tot alle eerste keren met je baby. Luister de podcast via jouw favoriete podcast-app.

Reactie op Motherin2025

Ik heb een borstvoedingscursus gedaan in de zwangerschap. Hier werd duideli ...
Ohja, ik drink nu ook max 1 glas per dag fris met prik. Voorheen dronk ik veel meer drankjes met prik.

vorige maand

Nee... gisteren broccoli gegeten en koffie gedronken, ze sliep de nacht mooi door.

vorige maand

Enige wat ze tegen mij zeiden is dat bewezen is dat babys krampjes kunnen krijgen van druiven, dus ook rozijnen en chocola. Dus op deze 2 probeer ik wel te letten

vorige maand

Reactie op DierbareFlamingo490875

Ohja, ik drink nu ook max 1 glas per dag fris met prik. Voorheen dronk ik v ...
Wat zou dat moeten doen dan? Die prik komt niet in je melk toch?

vorige maand

Ik eet en drink alles (behalve alcohol). Wel kijk ik als ze bijvoorbeeld meer last heeft van krampjes of het tot relatie kan zijn van wat ik eerder heb gegeten, maar tot nu toe gaat het allemaal gewoon goed :)

vorige maand

Omdat onze twee weken oude dochter mega last heeft van krampen en hier al drie hele nachten van wakker is geweest zijn wij gisteren naar het inloopspreekuur van de kinderarts gegaan op het consultatiebureau. De kinderarts (een vrouw van begin 60) gaf aan dat overal inderdaad wordt aangegeven dat je alles kan eten, maar zij uit ervaring kon vertellen dat het niet zo is. Ze gaf aan dat ik chocolade, frisdrank, kruiden, uien, bananen en kiwi's beter even kan laten staan. Ze belt mij donderdag om te horen of het effect heeft gehad. Ben zelf erg benieuwd en probeer het gewoon even onder het mom baat het niet...

vorige maand

Reactie op Janiq

Omdat onze twee weken oude dochter mega last heeft van krampen en hier al d ...
Ik eet letterkijk al die dingen, afgezien van frisdrank, bijna dagelijks (eergisteren een heel zakje paaseitjes op 🙈😬)en hier nog geen krampjes gehad afgelopen 5 weken. Of heb veel geluk. Al helpt het misschien bij kindjes die al last hebben?

vorige maand

Ik merk zelf niet dat het invloed heeft dus ik eet gewoon alles. Er is ook geen bewijs voor zei de Lactatiekundige

vorige maand

Reactie op Janiq

Omdat onze twee weken oude dochter mega last heeft van krampen en hier al d ...
Vind iemands eigen ervaring toch beperkt in vergelijking met het onderzoek wat er ligt , want als er een duidelijk oorzakelijk verband is; verwacht je toch wel dat het onderzoek wat er is; dat ook gewoon aantoont. Het is al genoeg hard werken in de kraamtijd dus wel zo fijn als je niet een dieet voor niks hoeft te volgen. Als het nou echt werkt, ander verhaal. Een vriendin van me heeft weken lang zo een dieet gevolgd maar tevergeefs .

vorige maand

Reactie op Ruby3.1

Vind iemands eigen ervaring toch beperkt in vergelijking met het onderzoek ...
Eens hoor, maar omdat ik zelf wel flink paaseieren heb lopen eten laat ik de door de arts genoemde producten even staan om te zien of het effect heeft. Als dat niet het geval is worden er donderdag gewoon weer paaseitjes gekocht 😂

vorige maand

Ik at laatst boerenkool en mijn baby heeft heel de nacht last van scheetjes gehad, dus ik vermijd iig alle kool soorten op het moment

vorige maand

Reactie op ilo1995

Ik at laatst boerenkool en mijn baby heeft heel de nacht last van scheetjes ...
Oh grappig, ik heb het gisteren nog gegeten en hier geen last van gehad. We hadden zelfs de beste nacht sinds de geboorte 🤭.. Zo zie je maar weer hoe verschillend het kan zijn 😅.

vorige maand

Mijn eerste had last van kma en reageerde ook erop als ik koemelk producten nam. Bij mijn huidige zoontje merken we geen reactie op koemelk producten of anderen specifieke voeding. Heel pittig eten kan ik sinds de eerste zwangerschap niet meer tegen, maar verder eten we altijd wel kruidig en mijd ik ook geen koolsoorten of ui bijvoorbeeld. Ik drink sowieso al geen frisdranken en alcohol, koffie alleen sporadisch een keer.

vorige maand

Ja zie je, dit is dus precies het dilemma.. De één zegt dat het niet bewezen is, de ander zweert bij het laten staan van koolsoorten 😅. Het is ook zo lastig te testen natuurlijk. Ik heb gister broccoli op, en merk nou niet per se meer krampjes. Maar hoe weet ik zeker dat ze geen krampjes heeft? Dat weet je nooit zeker 😅. En zou het door de broccoli komen, of had het toeval geweest...who knows.

vorige maand

Reactie op Kiimi

Ja zie je, dit is dus precies het dilemma.. De één zegt dat het niet beweze ...
Ja dat is ook nog eens per kind verschillend om het makkelijker te maken;). Krampen laten de meeste kinderen wel duidelijk merken zowel in type huil en hoe gespannen de buik is, dus als je niets merkt is het redelijk veilig aan te nemen dat je kleintje op dat moment geen krampen heeft. Bij mijn dochter zijn we met een soort dagboek bijgaan houden hoe de reflux en krampen verliep icm wat we aten en dronken en dan wordt een patroon wel duidelijk.

vorige maand

Mijn kraamzorg vertelde me gisteren dat paprika ook krampen kan veroorzaken. Je kunt ze schillen dan schijnt het geen krampen meer te geven 🤷🏻

vorige maand

Ik eet geen melk producten n geen soja omdat onze eerste twee beide kma hadden en we er bij onze tweede pas met 5 maanden achter kwamen waarom hij zo’n huilbaby was. Dus uit voorzorg laat ik het staan. Dit is tot nu toe een stuk blijere baby, dus 🤞 Ik drink wel koffie en straks als ik iets minder moe ben ook wel af en toe een lekker glaasje wijn, daar verheug me ik me al een tijdje op ☺️

vorige maand

Borstvoeding wordt gemaakt uit je bloed (daaruit worden de benodigde stoffen voor je kindje gehaald) en wat er in je maag of darmen zit heeft daar geen enkele invloed op… Dat is echt achterhaalde kennis! De ‘grap’ is namelijk ook dat in veel culturen allemaal andere dingen genoemd worden die je zou moeten laten staan, terwijl als het echt zo zou zijn, het natuurlijk een universeel lijstje zou moeten zijn met wat kramp veroorzaakt. Kramp hoort nu eenmaal bij de rijping van de darmen, maar we vinden het zo sneu voor onze kleintjes dat we graag op wat voor manier dan ook proberen een verklaring te vinden waar we invloed op hebben, om iets te kunnen doen. Maar voedingsmiddelen laten staan heeft echt geen nut.