15 Reacties

één maand geleden

Hey, ik heb ADD en ervaar zeker nu ik mijn medicatie niet meer slik veel somberheidsklachten en piekeren. Heb binnen nu en twee weken overleg met gynaecoloog, om te kijken wat mogelijk passende oplossingen kunnen zijn. Heb jij dat ook of ervaar je ander soort klachten? Ben zelf behandelaar in de ggz, maar blijft toch lastig alles op jezelf toe te passen☺️

één maand geleden

Ik heb adhd (add bestaat als officiele diagnose niet meer) maar ik ben 3.5 jaar geleden gestopt met medicatie (trok het fysiek ineens niet meer). Ik merk wel dat ik nu nog vergeetachtiger ben dan normaal en zeker als ik moe ben mijn adhd chaos alleen maar toeneemt 😂 op zich valt het verschil voor mij wel mee, maar merk wel een iets verergering dus.

één maand geleden

Hier nog een met adhd. De verstrooidheid is wel wat toegenomen maar dat schrijf ik maar toe aan de zwangerschap haha. Maar ik ervaar zeker meer somberheidsklachten , het depressieve 'zomer'weer en de enorm heftige misselijkheid helpen er ook niet aan mee. Ik mag morgen weer naar mijn behandelaar dus maar eens overleggen... pop poli zie ik nog niet zitten, ik wil het zo graag zelf doen en daarnaast moeten die afspraken er dan óók nog bij

één maand geleden

Ik heb enorm last van vergeetachtigheid (meer dan normaal) en ben ook super afwezig. Ik merk dat zodra mijn man thuis is ik erop vertrouw dat hij op let op ons dochtertje en dan niets meer mee krijg. Dit gaat helemaal onbewust en ik baal er zelf heel erg van En de misselijkheid helpt absoluut niet

één maand geleden

Reactie op flora1993

Hey, ik heb ADD en ervaar zeker nu ik mijn medicatie niet meer slik veel so ...
Spannend, hopelijk vinden ze een passende oplossing! Tja voor jezelf is het is altijd anders dan voor anderen.. ik heb zelf de diagnose nog niet zo lang, ben daarom ook nog niet aan de medicatie (wat misschien wel fijn is want dan weet ik het verschil ook nog niet), maar met mn vorige zwangerschap wist ik het nog niet. Nu dus wel en lijk ik er veel meer ‘last’ van te hebben. Ben vooral nieuwsgierig naar anderen omdat het nog vrij nieuw voor mij is, zeker icm een zwangerschap!

één maand geleden

Hi, ik heb add en slikte hiervoor medicatie. Sinds de zwangerschap hiermee gestopt. De medicatie hielp mij enorm om goed te kunnen functioneren op mijn werk. Nu is het elke dag strijden om de concentratie erbij te houden, terwijl ik door de zwangerschap ook erg last heb van vermoeidheid. Ik ervaar ook meer somsheidsklachten, maar zie vooral het verband met de energie die het kost om mijn werk te doen (en het nog niet lukt om het werk te leveren zoals ik dat met medicatie wel kon...).

één maand geleden

Ik heb adhd en slikte ook medicatie. Maar direct mee gestopt toen ik wist zwanger te zijn op aanraden van de psychiater die ze me ook had voorgeschreven. Nou weet ik niet of de meeste adhd kwalen sterk aanwezig zijn door gebrek aan medicatie of door de zwangerschap.. ik weet in elk geval wel dat ik niet kan wachten weer te slikken na de bevalling.. om me weer mezelf te voelen.. maar zoals ik al zei.. kan ook door alle kwalen komen van de zwangerschap..

één maand geleden

Ik heb in overleg met artsen het eerste trimester mn medicatie gebruikt. Ik bouw nu af, omdat er minder onderzoek is gedaan naar het effect van medicatie in het tweede trimester. Zie er nu al tegenop...

één maand geleden

Ik ben rond 8 weken gestopt met medicatie omdat een lagere dosis niet leverbaar was. De vorige keer ben ik na 11 weken gestopt. Ik ben nog steeds erg bang dat de medicatie toch kwaad kan dus vond het ook niet erg om eerder te stoppen. Ik merk wel dat de klachten toenemen. Vooral in het begin. Vergeetachtig en sneller moe na mentale inspanning. Heb ik weinig zin om te werken met dit warme weer terwijl ik normaal erg gedreven ben. Ik merk wel dat het elle week een stukje beter gaat. De vorige keer leken de hormonen (?) de symptomen te drukken en deze keer begint dat nu ook langzaam te komen. Ik geloof dat vooral omdat na mijn vorige zwangerschap de medicatie niet werkte. Dat heeft echt weken tot maanden geduurd voordat ik er weer iets van voelde. Nog iets geks; ik ben heel bang mij te verspreken. Er zit wat minder een rem op nu maar we willen wachten tot na de 13 weken echo. Nog maar een paar dagen gelukkig. Vind dat nog wel de grootste strijd nu haha

één maand geleden

Reactie op 123Julie

Ik heb in overleg met artsen het eerste trimester mn medicatie gebruikt. Ik ...
Dat snap ik! Hopelijk kun je snel wennen aan de nieuwe situatie en valt het allemaalmee.

één maand geleden

Ik heb ADD slik al jaren geen medicatie meer. Ben wel verstrooider dan normaal. Komt ook door het slechte slapen en het vele piekeren. Merk dat ik ook fouten maak op werk en heeeeel veel dingen vergeet. 😅

één maand geleden

Hoi! Hier nog een mede-adhd’er! Ik slik nog tot vrijdag lisdex (eerste trimester) en krijg vandaag te horen wat ik dan evt mag slikken. Ik wist de twee voorgaande zwangerschappen niet dat ik adhd heb en werd toen steeds neerslachtiger/depressiever. Ik vind het mega lastig om te stoppen met lisdex, ik heb zoveel aan die medicatie maar ik hoop dat ze met een fijn alternatief komen. Als is het maar een milde anti depressiva. Ik kan spanning niet goed hebben in een zwangerschap en daar word ik gelijk ook super misselijk van, waardoor ik ga afvallen. Maar ik heb bij de eerste een bevaltrauma opgelopen, dus niet echt de meeste ideale combinatie 🙈 Gelukkig zijn ze super lief en meedenken bij het ziekenhuis (pop-poli)!

één maand geleden

Ik heb ook adhd. Ik merk het aan de vergeetachtigheid en verstrooidheid. Daarnaast krijg ik mijn hoofd niet uit waardoor ik slecht slaap. Ik heb geen energie in mijn lichaam, maar mijn hoofd is super druk. Normaal zorgde ik voor voldoende lichamelijke activiteit, zodat ik in de avond moe werd en zo makkelijk in slaap val. Alleen lukt dat nu dus niet🙃

één maand geleden

Ik heb ADHD en ADD. Donderdag begint mijn traject, afgelopen februari diagnose gekregen. Ik loop niet meer perse vast in woorden zoeken maar mijn zinnen kloppen ooit voor geen meter 🤣. Dat ik echt iets zeg wat nergens op slaat, me erover verbaas en dan het goede zeg. Verder met vlagen heel moe, maar dat heb ik altijd gehad. Wat waarschijnlijk dus wel te wijten is aan de ADHD/ADD

één maand geleden

🙋🏿‍♀️ Sinds augustus 2022 gestopt met de concerta omdat die niet mag met een zwangerschap. Na jaren proberen en 3 miskramen nu in verwachting van een tweeling. Ben nu 3 weken aan het afbouwen met mn slaapmedicatie. Vanaf vandaag proberen zonder. Vandaag ook de intake op de POP-poli gehad. Want deze zwangerschap 🤯 Kan zo weinig prikkels hebben.... Irriteer me aan van alles....