7 Reacties

één maand geleden

Ik slik zelf calcium van schussler zout bij om mijn calcium te boosten, maar zou vooral overleggen met verloskundige wat zij zeggen

één maand geleden

Geef je over? Bij veel overgeven kan je een kalium tekort krijgen. Kalium zit veel in aardappel en banaan, groente en fruit in het algemeen en is belangrijk voor de vochtregeling in je lichaam. Ook natrium verlies je bij overgeven en heeft eenzelfde rol in je lichaam. Natrium is zout dus wat meer zout toevoegen aan je eten zou kunnen helpen (alles even uit mijn hoofd dus neem het niet te precies). Maar ik zou je verloskundige/ gynaecoloog/ huisarts bellen om uitleg en advies. Je waarden zijn wat laag maar wel binnen de gezonde richtlijn.

één maand geleden

Ik zou het even overleggen met je verloskundige, of anders zal het wss wel aangehaald worden tijdens je volgende consult. Voor zover ik kan zien ligt alles nog wel binnen de normaalwaarden (behalve de sodium, maar dat is ook net aan, dat kan een moment opname zijn), en hoef je waarschijnlijk niet zoveel te veranderen. Je zou wat zoute dropjes kunnen eten op een dag, of een kopje zoute bouillon extra drinken, maar teveel zout is ook niet goed, en je bloeddruk is keurig, dus daar zou ik me niet te druk om maken 🙂 Een mild tekort aan kalium is niet zo erg, en geeft over het algemeen geen klachten(en je zit nog binnen de normaal waarden), dus daar zou ik me niet druk om maken, een te hoog kalium is veel gevaarlijker dan te laag. Al met al helemaal niet zulke slechte bloedwaarden hoor, dus ik zou niet al te veel veranderen 🙂.

één maand geleden

Reactie op Ikigai

Geef je over? Bij veel overgeven kan je een kalium tekort krijgen. Kalium z ...
Nee, ik heb tot nu toe eigenlijk een probleemloze zwangerschap zonder 1 dag misselijk en/of overgeven (*klopt af*).🙏. Heb ook genoeg dagen ertussen met 'ongezond' eten (lees zoutrijk), maar ook eet oom de genoemde dingen hierboven, dus vandaar mijn lichte verbazing 😅. Heb pas over 4 weken volgende nieuwe afspraak wegens drukte en haar vakantie, maar de gynaecoloog krijgt uitslagen wel binnen, dus zolang het niet ernstig is, zal het dan wel dan ter sprake komen

één maand geleden

Reactie op Eeneneen

Ik zou het even overleggen met je verloskundige, of anders zal het wss wel ...
Bedankt voor je reactie. Ik zal inderdaad de volgende keer als ik Nederland ben een zak dropjes kopen 🤤😇. Ik dacht altijd al wel redelijk zoutrijk te eten, dus vandaar de lichte verbazing 😅. Volgende afspraak is pas over 4 weken, wegens drukte en haar vakantie, maar gynaecoloog krijgt uitslagen wel binnen. Zolang het niet ernstig is, zal het dan wel ter sprake komen.

één maand geleden

Reactie op YH89

Bedankt voor je reactie. Ik zal inderdaad de volgende keer als ik Nederland ...
Laag zout kan heel goed komen door heet weer 🤷‍♀️. Dan zweet je meer dan normaal, en met zweten verlies je ook echt veel zout. Bij mij is die eigenlijk ook altijd aan de lage kant, terwijl ik ook best zoutrijk eet in de zwangerschap door mijn lage bloeddruk 🙂. Als je niks hoort van de gynaecoloog zou ik er idd vanuit gaan dat het geen kwaad kan!

één maand geleden

Dit zijn gewoon hele nette waarden! Echt niks aan doen. Te veel zout is niet goed voor je bloeddruk (wordt daar te hoog van) en je nieren.