15 Reacties
één maand geleden
Het is altijd vervelend als mensen opmerkingen maken over je buik. Je hoort tegen een zwangere vrouw geen opmerking te maken over haar buik. Bij mij zei bij de 13 weken al iemand “weet je zeker dat het er geen twee zijn?” Zo vervelend is dat! Ja ik heb en grote buik, nou en. Baby heeft lekker ruimte en veel vruchtwater. Bij ons zit het in de familie en ik ben er trots op. Maar opmerkingen maken je onzeker. Hoe te veel van aantrekken, ik hou van grote buiken en mijn man ook die heeft het altijd over mijn mooie grote buik en dat is echt heel fijn
één maand geleden
Reactie op lotteelise4424
Het is altijd vervelend als mensen opmerkingen maken over je buik. Je hoort ...
*niet te veel van aantrekken
één maand geleden
Reactie op lotteelise4424
Het is altijd vervelend als mensen opmerkingen maken over je buik. Je hoort ...
Huh, maar ik snap echt dat er verschillen zijn in soorten opmerkingen. Zo zou ik "je bent dik geworden" of "weet je zeker dat het er geen twee zijn?" vervelend vinden, maar als mensen gewoon tegen me zeggen dat m'n buik goed groeit kan ik niet meer doen dan dat beamen. Is toch juist fijn dat het groeit? Kan niet anders dan trots zijn op mijn zwangere buik 🥰
één maand geleden
Reactie op KVS95
Huh, maar ik snap echt dat er verschillen zijn in soorten opmerkingen. Zo z ...
Jaa dat is ook zo maar toch maakt het me dan ok onzeker. En zeker goed dat het groeit maar telkens te horen word wel een beetje flauw. Ik weet het niet het maakt me helaas onzeker en zal vast aan mij liggen en mijn hormonen..
één maand geleden
Reactie op Lana Lane
Jaa dat is ook zo maar toch maakt het me dan ok onzeker. En zeker goed dat ...
Het is ook lastig hoor, zo'n veranderend lichaam terwijl je er eerst anders uit zag. Dat snap ik helemaal! Maar toch denk ik dat we het allemaal wat meer mogen omdenken (buiten de echt negatieve reacties om natuurlijk) en het allemaal niet zo snel als slecht moeten opvatten. Mensen bedoelen het, denk ik, vaak juist als compliment, omdat ze er vanuit gaan dat een aanstaande mama blij en trots is. Denk aan de kleine meid of kleine man die in je groeit en die jij gewoon aan het creëren bent in jouw mooie ronde buik 🩷🩵
één maand geleden
Pfff hou op,.word er deze zwangerschap ook weer niet goed van.
Hij is of te groot of te klein ! Bij mij is die wel heel erg klein volgens velen🙄
Probeer het me ene oor in en andere oor uit te laten gaan maar het is wel vermoeiend. Vandaag werd ik wel wat geïrriteerd van de zoveelste opmerking, dus volgende x weer tot 10 tellen.
Vermoeiend is het wel!laat ze maar lekker dokteren
één maand geleden
Ik heb bij elke zwangerschap zulke opmerkingen gekregen, nu zwanger van de 4e. Bij de oudste twee vond ik de opmerkingen vervelend, maar daarna heb ik het losgelaten. Ik krijg nu eenmaal een grote buik en groei snel. Met 8 weken kon ik mijn broeken al niet meer aan, nu met ruim 24 weken heb ik een buik die er uit ziet alsof ik tegen het eind loop. Als mensen er iets van zeggen, zeg ik vaak iets als "ja, de kleine heeft alle ruimte om te stuiteren" of "zo kan hij lekker rondzwemmen". Heb alleen mezelf er mee als ik er zwaar aan til
één maand geleden
Reactie op KVS95
Het is ook lastig hoor, zo'n veranderend lichaam terwijl je er eerst anders ...
Hier ben ik het mee eens! Ondanks dat het mijn tweede zwangerschap is, zeg ik dit namelijk zelf ook tegen zwangere vrouwen af en toe: oh je buik is lekker aan het groeien!!! Totaal niet bessefend dat sommige er onzeker van worden🙈
Gewoon omdat ik zelf een leuke opmerking vind, ervaar het totaal niet als vervelend.
En inderdaad er zit verschil in wat voor soort opmerking en vooral ook hoe die gebracht word natuurlijk.
één maand geleden
Reactie op LV00
Hier ben ik het mee eens! Ondanks dat het mijn tweede zwangerschap is, zeg ...
Het is inderdaad ok wel hoe dat het gezegd word. Dat ik dikker word vind ok totaal niet erg, is zelfs alleen maar goed ook haha het is meer de manier waarop hoe dat het gezegd word en hoe vaak. Maar ik begrijp wat je bedoeld inderdaad! Waarschijnlijk mijn hormonen die me dan onzeker maken..
één maand geleden
Reactie op Lana Lane
Het is inderdaad ok wel hoe dat het gezegd word. Dat ik dikker word vind ok ...
Oh nee hoor! Iedereen is anders, en iedereen vat dingen anders op natuurlijk. Ik bedoelde meer dat ik me dat niet realiseerde dat dat ook als vervelend ervaren kon worden!
Mijn zusje zegt bijvoorbeeld vaak (2e zwangerschap), wow jouw buik is nog klein! Dat vind ik geen leuke opmerking, maargoed dat is alleen mijn zusje die laat ik gaan haha