32 Reacties

2 maanden geleden

Ik lees mee. Ik zit in precies dezelfde situatie op het moment. 🥲

2 maanden geleden

Ah noo! Ik had dit 3 jaar geleden, werd wakker van helse buikpijn en de volgende ochtend in het ziekenhuis geen vruchtje te zien maar wel een hcg van 6 weken. Ben toen savonds om 18 uur met spoed geopereerd en hebben ze mijn eileider verwijderd.. een rot operatie met een rot einde, heel verdrietig. Heel veel sterkte en mijn tip: pijn in je buik is meteen bellen met t ziekenhuis, het kan namelijk klappen en dat kan heel gevaarlijk en zelfs dodelijk zijn. Wees voorzichtig ❤️

2 maanden geleden

Ik heb dit in februari gehad. Omdat mij HCG niet zo hoog was hebben ze 3 weken aangekeken, met telkens om de 48 uur bloedonderzoek en echo. De locatie van het vruchtje hebben ze niet gevonden dus konden daardoor niet opereren. Uiteindelijk na 3 weken aankijken een injectie MTX gekregen. Toen is m’n HCG vrij snel gedaald. Sterkte!!

2 maanden geleden

Och! Wat een rot periode. Ik ben 26 april geopereerd aan een bbz. Vruchtje zag bij mij wel in de eileider. Deze eileider is ook verwijderd. Ik had bij mijn bbz ook 3 weken last gehad van bruin bloedverlies dat enkele dagen voor de echo ook gestopt was. Alleen bij mij is alles in een tijdsbestek van +/- 3 uur gebeurd (16:00 echo, 19:15 geopereerd). Dus heb niet de ervaring dat je er goed over na kan denken. Ik ben op een vrijdag avond geopereerd. Heb tot maandag mentaal erg last van gehad. Het is echt een rollercoaster. Maandag samen met me vriend de knop omgezet. En alles zo positief mogelijk bekeken, voorbeeld:'eileider verwijderd, oke. Ik heb gelukkig de eierstokken nog'. Wellicht loop ik vooruit op de zaken maar wat mij heel erg heeft geholpen heeft was op youtube verhalen van dames die iets soortgelijks hebben meegemaakt. O.a. het verhaal van Dee, maar ook van Romee Reinders. Mocht je specifieke vragen hebben mag je ook gerust een berichtje sturen! 😘

2 maanden geleden

Reactie op Lydia01

Ik lees mee. Ik zit in precies dezelfde situatie op het moment. 🥲
Heb jij ook geen pijn? En hoe gaat het nu bij jou verder? Wij gaan namelijk komende maandag op vakantie!

2 maanden geleden

Reactie op dutch-baby

Och! Wat een rot periode. Ik ben 26 april geopereerd aan een bbz. Vruchtje ...
Heb je even een vriendschapsverzoek gestuurd, heb namelijk een hoop vragen

2 maanden geleden

Reactie op Kim1403

Heb jij ook geen pijn? En hoe gaat het nu bij jou verder? Wij gaan namelijk ...
Ik heb al een langere tijd last van heel licht bloedverlies en vandaag had ik ook ineens krampen. Echo gehad en niks te zien, dus ze vermoeden dat het een bbz kan zijn. Net bloedgeprikt en nu in afwachting op de uitslag. Heb alles echt net gehoord, dus het is nog in het begin stadium. Ik hoop voor jou dat er ook snel duidelijkheid komt en je toch een beetje kan genieten van je vakantie.

2 maanden geleden

Reactie op Lydia01

Ik heb al een langere tijd last van heel licht bloedverlies en vandaag had ...
Zullen we elkaar op de hoogte houden?

2 maanden geleden

Helaas hier ervaringsdeskundige 😔 ik heb mijn 1e bbz in 2018 gehad hcg verdubbelde geen bloeding maar ze konden geen zwanger zien. Ik had wel continu steken pijn trok door mij hele been en schouders uiteindelijk acuut geopereerd. Vorige jaar oktober 2e bbz hcg bleef ook stijgen maar hier heb ik wel tussentijd bloeding gehad en helaas ook weet geopereerd.

2 maanden geleden

Reactie op Liefde85

Helaas hier ervaringsdeskundige 😔 ik heb mijn 1e bbz in 2018 gehad hcg ver ...
Hoe heftig was deze pijn?

2 maanden geleden

Reactie op Kim1403

Zullen we elkaar op de hoogte houden?
Is goed. Ik moet morgen weer naar het ziekenhuis voor bloedprikken en een echo. Ze weten niet wat het kan zijn. Dus daarom moet ik morgen weer terug

2 maanden geleden

Reactie op Lydia01

Is goed. Ik moet morgen weer naar het ziekenhuis voor bloedprikken en een ...
Bij mij hetzelfde!

2 maanden geleden

Ik heb dit 2 weken volgehouden omdat ik dacht dat t wel goed kwam bij mijn eerste zwangerschap. Om de 2 dagen bloedgeprikt en omdat t elke keer twijfelachtig groeide wilde ik niet in laten grijpen. Na 2 weken zeiden de artsen dat t echt niet goed kwam en toen heb ik chemo gekregen om de groei te stoppen en alles af te breken. Helaas was dat te laat. De ochtend na de chemo knapte mijn eierstok en ben ik met spoed in ambulance naar t ziekenhuis gegaan voor een operatie (was intern aan t doodbloeden en er was al veel bloed verloren). Een eierstok verwijderd. Ik wil je niet bangmaken, maar wil wel zeggen dat als de artsen binne n paar dagen niks zien groeien, je beter kan stoppen. Althans, dat zou ik nu doen.. op naar de volgende zwangerschap. Hopelijk hoeft t allemaal niet zo ver te komen. Wens je in iedergeval veel sterkte, het is een onzekere vervelende periode ❤️

2 maanden geleden

Dat wil ik sowieso het laten stoppen nu! Ik wil niet afwachten, want ik wil graag op vakantie en door. Dus als ze het vruchtje kunnen verwijderen wil ik dat liever.

2 maanden geleden

Reactie op babylempertje

Ik heb dit 2 weken volgehouden omdat ik dacht dat t wel goed kwam bij mijn ...
Mag ik vragen waarom je dan wilde wachten? Het heeft toch geen kans van slagen buiten de baarmoeder dan kan het toch beter eruit?

2 maanden geleden

Ik zou vandaag eigenlijk mijn eerste echo hebben met 7weken en 6 dagen na een ICSI traject. Ik was zo blij en zo benieuwd.. Maar sinds afgelopen zondagavond heel erge buikkramp, ik ben die nacht met mijn vriend naar het ziekenhuis gereden. Toen was op de echo in mijn baarmoeder ook niets te zien, omdat ik geen bloedverlies had en hoge hcg waardes ben ik al heel de week onder controle bij de gynaecoloog voor bloedonderzoek en echo’s. Er is steeds niets te zien, maar m’n hcg waardes zakken wel maar niet genoeg waardoor ze een bbz niet kunnen uitsluiten. Ik moet morgen weer terug. Inmiddels heb ik wel sinds gisteravond wat licht bloedverlies. Maar ik weet niet of dat betekend of een bbz dan is uit te sluiten of niet. Pfff ik ben zo verdrietig.. en ik heb al vanaf zondagavond zoveel pijn, nu zelfs nog vaak door de pijnstillers heen.. 😞

2 maanden geleden

Ik ben maandag geopereerd omdat er op de echo iets te zien was bij me linkereileider. Vermoedelijk een bbz want tijdens mijn 6 weken echo was mijn baarmoeder leeg en ik was ook al 2 weken licht aan het bloeden. Na de operatie kwam de arts en vertelde mij dat er niks in me eileider is gevonden dus beide zitten er nog. Wel zagen ze een stukje weefsel in me baarmoeder wat ze naar het lab hebben opgestuurd. Ze gaf aan dat mijn lichaam het vruchtje waarschijnlijk vanzelf heeft afgestoten aangezien ze niks hebben gevonden tijdens de operatie. Dinsdag moet ik weer naar het ziekenhuis om bloed te laten prikken. Er is in zo'n korte tijd zoveel gebeurd en kan het nog niet helemaal beseffen.

2 maanden geleden

Pff wat heftig allemaal! Ik mag morgen weer terug 😙🙏🏼

2 maanden geleden

Reactie op Kim1403

Pff wat heftig allemaal! Ik mag morgen weer terug 😙🙏🏼
Hoe gaat het bij jou?

2 maanden geleden

Reactie op Lydia01

Hoe gaat het bij jou?
Ik voeg je even toe goed?