32 Reacties

2 maanden geleden

Reactie op Lydia01

Hoe gaat het bij jou?
Vanochtend dus weer teruggeweest hcg van 1370 naar 1700 gestegen. Nog altijd nergens een vruchtje of iets anders verdachts te zien (geen vocht of bloeding), conclusie afwachten en zondag weer dezelfde controles. Erg spannend en heel onzeker vooral ook met de vakanties in het vooruitzicht.

2 maanden geleden

Iemand ervaringen om te delen met dit?

2 maanden geleden

Ik heb afgelopen weken hetzelfde meegemaakt en heb het bijna achter de rug. Het begon bij mij ook met bruin bloedverlies. Ik kreeg al snel helderrood bloedverlies met krampen wat ongeveer een half/uurtje duurde. Heb daarna een vervroegde echo gehad en op de echo bleek mijn baarmoeder leeg te zijn. Ik ben doorverwezen naar het ziekenhuis met verdenking op een bbz. In de eerste week was er een lichte daling te zien maar de daling was niet groot genoeg wat bij een miskraam zou passen. Ze gingen uit van een bbz met onbekende locatie en er is toen geadviseerd om de chemo injectie te zetten. Op de dag dat ik naar het ziekenhuis ging om akkoord te geven voor de injectie was mijn hcg met 50% gedaald binnen 2 dagen! Vandaag weer bloed prikken en mijn hcg zit op 58. Hopelijk daalt het bij jou ook voldoende zodat een injectie of operatie niet nodig is.

2 maanden geleden

Reactie op sannix

Ik heb afgelopen weken hetzelfde meegemaakt en heb het bijna achter de rug. ...
Dank je wel voor het verhaal! Dat hoop ik inderdaad ook, mag ik vragen hoe ver je was vanaf het moment van die eerste bloeding? En hoeveel tijd zat er tussen die sterke daling?

2 maanden geleden

Reactie op Kim1403

Dank je wel voor het verhaal! Dat hoop ik inderdaad ook, mag ik vragen hoe ...
Ik was 6 weken toen mijn eerste bloeding begon. Begin van de week was het oud bloed en in de loop van de week kreeg ik 2 keer helderrood bloedverlies. De week daarop had ik dagelijks rood bloedverlies met weefsel en ben daarna ook echt een stolsel verloren. 2 weken later was mijn hcg flink gedaald (vorige week). Vorige week woensdag zag ik op de 570 en vorige week vrijdag op de 280. Vandaag zat mijn hcg op de 58. Het kan dus wel even duren voordat je op de 0 zit. Bij mij steeg het niet en daarnaast had ik ook niet tussendoor heel veel krampen. Vandaar dat we in eerste instantie hebben gewacht totdat mn lichaam het zelf zou opruimen. Vorige week woensdag ging ik wel naar het ziekenhuis omdat ik heftige krampen had, toen werd dus de injectie geadviseerd ivm mijn pijn en de minimale daling. En gelukkig twee dagen later flink gedaald.

2 maanden geleden

Reactie op sannix

Ik was 6 weken toen mijn eerste bloeding begon. Begin van de week was het o ...
Ik hoop dat het bij mij zondag ook gedaald is! Maar in ieder geval dat ze actie gaan ondernemen, vooral met de vakantie in het vooruitzicht

2 maanden geleden

Reactie op Kim1403

Mag ik vragen waarom je dan wilde wachten? Het heeft toch geen kans van sla ...
Omdat de hcg steady bleef groeien en ze mij n beetje hoop gaven dat t “soms gewoon moeilijk te vinden is” :(

2 maanden geleden

Reactie op babylempertje

Omdat de hcg steady bleef groeien en ze mij n beetje hoop gaven dat t “soms ...
Dat het toch in je baarmoeder zou zitten bedoel je?

2 maanden geleden

Ik heb zelf in november 2021 een bbz gehad. Dit is ontdekt bij 9 weken zwangerschap. Ik heb PCOS dus ik had / heb geen idee van hoe mijn cyclus is. Hierdoor is zwangerschap mij pas na 8,5 week opgevallen. Toen een positieve test. Dag hierna bloedverlies en enorme krampen. Enkele dagen erna kreeg ik ondraaglijke pijn in mijn lies. Uiteindelijk bleek de zwangerschap te zijn genesteld in mijn eileider. Deze is destijds met spoed weggehaald. Uiteraard veel verdriet en ongeloof. Je gaat je leven toch inbeelden met een kleintje erbij. Misschien om in een positieve spiraal te blijven… een maand erna was ik zwanger van mijn dochter geboren in 2022. Nu wederom zwanger. Het is een hele verdrietige gebeurtenis, maar er is hoop! Houd die vast. Hopelijk weet je snel meer. 😘

2 maanden geleden

Reactie op LBL2018

Ik heb zelf in november 2021 een bbz gehad. Dit is ontdekt bij 9 weken zwan ...
Goed te horen dit soort verhalen! Ik ga vooral kapot van de onzekerheid 🤔

2 maanden geleden

Reactie op Kim1403

Dat het toch in je baarmoeder zou zitten bedoel je?
Ja, precies.. ze kunnen wel vaker iets niet vinden bij me (laatste 3 echos ook mn rechter eierstokken zoek bv), dus destijds gaven ze mij het idee dat het nog kon. En t was mn eerste zwangerschap, had weinig echo foto ervaring, dus ik bleef hoop houden..

2 maanden geleden

Reactie op babylempertje

Ja, precies.. ze kunnen wel vaker iets niet vinden bij me (laatste 3 echos ...
Ik snap het! Heb zojuist de injectie gekregen, nu afwachten