17 Reacties

één maand geleden

Ik wacht zelf tot na de nipt om het aan "het grote publiek" te vertellen.

één maand geleden

Hoe moeilijk ik het ook vind bij goede vrienden hebben we samen besloten te wachten tot na de 13 weken echo. Dit wilden we de vorige keer eigenlijk ook. Toen was de NIPT wel goed maar de 13 weken echo niet goed. We hebben toen nog een stuk langer gewacht met vertellen buiten onze kleine kring. Volgens mij zelfs na de 20 weken echo toen we iets meer wisten en alles een plekje hadden gegeven.

één maand geleden

Maar uiteraard vooral doen waar je je goed bij voelt! Het is jouw/jullie zwangerschap en keuze.

één maand geleden

Ik heb gister de 13weken echo gehad en gelijk erna bekendgemaakt, maar je moet doen wat voor jullie goed voelt, geen regels voor en iedereen doet het anders 🥰

één maand geleden

Bij hoeveel weken hebben jullie de NIPT? Ik heb volgende week de 13 weken echo maar ben dan bijna 12 weken. Maar wij gaan op vakantie waardoor volgens de verloskundige de NIPT niet gedaan kan worden want dat kan echt pas vanaf 13 weken.... vervolgens geeft ze me een flyer mee waar in staat dat het al kan vanaf 10 weken

één maand geleden

Reactie op naomi-1997

Bij hoeveel weken hebben jullie de NIPT? Ik heb volgende week de 13 weken e ...
De NIPT kan echt wel eerder dan 13 weken 😅. Idd vanaf 10 weken. Ik zou hier nog eens contact over opnemen als je de NIPT wel wilt laten doen

één maand geleden

Reactie op naomi-1997

Bij hoeveel weken hebben jullie de NIPT? Ik heb volgende week de 13 weken e ...
Mijne was gisteren rond de 12 weken.

één maand geleden

Reactie op naomi-1997

Bij hoeveel weken hebben jullie de NIPT? Ik heb volgende week de 13 weken e ...
Ik heb m vandaag gedaan en ben nu 10+2. Kan inderdaad al vanaf 10 weken! Het is dat ze maandag geen plek hadden anders mocht ik meteen door om te laten prikken. Toch maar even navragen misschien?

één maand geleden

Reactie op naomi-1997

Bij hoeveel weken hebben jullie de NIPT? Ik heb volgende week de 13 weken e ...
Ik heb de Nipt gedaan toen ik 10+4 wad. En vrijdag hebben we de 13 weken echo, dan ben ik 13+1. Als de echo goed is gaan wij het bekend maken

één maand geleden

Reactie op naomi-1997

Bij hoeveel weken hebben jullie de NIPT? Ik heb volgende week de 13 weken e ...
Is al vaker gezegd hier, maar kan zeker eerder! Ik had hem met 10+2

één maand geleden

Reactie op Ikigai

Ik wacht zelf tot na de nipt om het aan "het grote publiek" te vertellen.
Het echt grote publiek krijgt het bij mij inderdaad ook na de nipt en 13-wekenecho te horen. Maar onze ouders, broers, zussen en beste vrienden weten het al wel. Lag nu bij een tweede kindje ook wel meer voor de hand dat het eraan zat te komen.

één maand geleden

Reactie op Zjanies

Het echt grote publiek krijgt het bij mij inderdaad ook na de nipt en 13-we ...
Ja hier weten vrienden en mijn zus het al sinds de dag van mijn positieve test 🤣

één maand geleden

Onze ouders en oma wisten het rond de 9 weken en de rest van de familie inderdaad na de 13 weken en nipt test verteld. Voor derest plaatsen we niks op social media ofzo 😊

één maand geleden

Mensen heel dicht bij ons wisten het vanaf de echo met 8 weken :) Volgende week na de 13 weken echo (en op mijn verjaardag) vertellen we het de rest. NIPT heb ik gisteren terug gekregen :)

één maand geleden

Wij hebben 2 Jr fertiliteit achter de rug waar we heel open over waren. Daarom moesten we het onze vrienden gelijk vertellen in de week vd positieve test want we gingen een weekend weg met z'n allen. Inclusief wijnproeverij en dat omzeil je niet zomaar. We wilden graag zelf het leuke nieuws vertellen ipv achteraf zie je wel! Omdat toen een hele groep vrienden t wisten ook direct onze andere beste vrienden en familie verteld. Vandaag is de termijn echo en krijg ik nipt form mee. Maar toch besloten om straks gelijk leuke foto te maken met de echo en het bekend te maken. Vrienden moeten het al zo lang geheim houden, risico is toch dat het verklapt wordt. Daarbij hebben we vertrouwen. En omdat we een open boek zijn krijgen ze anders toch ook mee dat er iets afwijkende is. Niets ergs aan om hier ook open over te zijn. Ergens snap ik ook niet helemaal het soort van 'taboe' om het vroeger te vertellen. Iedereen daar zijn keus, maar als je daar over na denkt.. 😇😊

één maand geleden

Onze eerste zwangerschap had ik lichte HG en was ik 8 weken zwanger met oud&nieuw. Ik wist toen niet of ik het de hele avond vol zou houden en om die reden hebben wij het toen verteld aan onze groep vrienden. Daardoor dus rond kerst al verteld aan onze ouders. Wij hadden liever wat langer gewacht met het vertellen, maar zo ging het nu eenmaal 😊 Met de tweede zwangerschap hebben wij het pas aangegeven toen we een miskraam hadden, vooral omdat ik uiteindelijk met spoed opgenomen werd en heel veel bloed verloren was. Maar daardoor wist iedereen wel dat we ermee bezig waren & was de hele ‘verassing’ er wel af toen we opnieuw zwanger werden. 🫢 Bij deze zwangerschap hebben we het iedereen verteld bij de 8 weken (we hadden 2 goede echo’s gehad), maar ook weer met de rede dat ik forse HG had en echt nergens meer kwam. Een beetje hulp voor m’n partner in huis en met de kleine is dus fijn. Op werk elke keer pas wel verteld na een goede 13-weken echo NIPT test.

één maand geleden

Wij hebben het vrienden en familie meteen verteld met de positieve test. Week later op het werk, ook ivm de vorige vroege miskraam. Mocht de nipt, 13 of 20 weken niet goed zijn heb je wel een vangnet om op terug te vallen 😊. Maar dat is wat wij fijn vinden, wij zijn sowieso vrij open erover