37 Reacties

één maand geleden

Ik zelf ben best wat te zwaar, ben nu ‘pas’ 13 weken, maar ik ga er maar even vanuit voor mezelf dat ik pas na 30 weken echt een zwangere buik krijg. Waarschijnlijk zullen mensen eerst denken dat ik gewoon nog meer aangekomen ben 😂 Ik weet bij mijn zus (lang en heel slank) dat het zelfs bij de 2e en 3e nog redelijk lang duurde voor je wat zag. Dus verschilt echt zo per persoon en per lichaam hoe de buik groeit! Zou me er vooral niet te veel zorgen om proberen te maken ☺️ iedereen is anders 😃

één maand geleden

Dit is bij iedereen echt zo anders ! Bij mij zag je ook al snel wat. Ik heb een tenger postuur en ben klein. Ik had voor de zwangerschap al dat ik ‘s avonds last kon hebben van opgeblazen darmen maar dat is nu veeeel erger geworden en daarbij zijn mijn darmen naar boven toe gemigreerd waardoor de bolling vanaf de bovenbuik al begint. En het is nu in de ochtend al aanwezig terwijl ik voorheen sochtends op stond met een platte buik. Dit zijn allemaal dingen waar ik juist onzeker van wordt. Verder ben ik nu over de 14 weken en begin je vanaf de onderkant nu wel een duidelijke bolling te zien. De baby is zo groot als een perzik met nog een placenta erbij en begint iets over je schaambot heen te steken dus dat zou je kunnen gaan zien. Ik ken vrouwen die pas vanaf week 25 een kleine buik kregen, als je baarmoeder naar achter zit bijvoorbeeld.

één maand geleden

Heel fijn om al jullie reacties te lezen!! 🥰🥰 Het is inderdaad waar dat ieder lichaam anders is en ik kan dan ook niet anders dan wachten. Gelukkig over een week de geslachtsecho en dat zijn toch de momenten van bevestiging.

één maand geleden

Hier was ik 19wk zwanger van ons eerste kindje, het kwam ook echt “laat” bij mij. Werd er ook onzeker van destijds, nu met een 2e kindje gaat het wel iets sneller merk ik!

één maand geleden

Bij mij sinds deze week (15w) echt duidelijk te zien, pas mijn gewone broeken ook echt niet meer en mijn shirts zijn nu te kort :( dus snel aan het shoppen. Heb wel een hele holle rug en was vanaf begin op de echo te zien dat mijn baarmoeder helemaal naar voren komt (daardoor wel sinds 7w makkelijke buik echo’s). Geniet nog even van je eigen broeken!

één maand geleden

Dit is mijn derde zwangerschap en buikje is ook nauwelijks zichtbaar. Dit is een foto van mijn derde zwangerschap bij 13 weken. Ik kan nog steeds buiktopjes aan en gwn strakke dingen zonder iets te zien. Mijn gynaecoloog gaf ook aan dat ik een kleine buik heb en heeft daarom zelfs wel eens vaker de baby opgemeten voor de zekerheid.

één maand geleden

Mijn zusje wist tot de 20 weken niet eens dat ze zwanger was, ook helemaal geen buikje te zien pas daarna ging je iets zien, haar placenta lag voorop! het komt allemaal goed ❤️
Hier mijn 3e zwangerschap en ben nu 13 weken ik krijg nu iets wat moeite met de broeken dichtdoen. Kreeg ook gister te horen dat mijn placenta ervoor lag dus dat dit een reden kon zijn dat je het nog niet zo snel ziet.. S’avonds wel een opgezet buik(je)

één maand geleden

Vorige keer bij mij pas na de 20 weken zichtbaar bij eerste zwangerschap. Dit is 23 weken. Nu ben ik 11 weken en het lijkt al een beetje te komen, nog wel te verstoppen in mijn broek.

één maand geleden

Reactie op Ikigai

Ik dacht juist omgekeerd. Niet om gemeen te doen naar iemand, maar de meest ...
Bij mij dus niet omgekeerd. Ik was al veel voller en nu lijkt het gewoon of ik wat dikker ben geworden. Echt een zwangere buik vind ik vaak meer opvallen bij de slanke dames.

één maand geleden

Ik heb inmiddels bij 14+5 een zichtbaar buikje zwanger van de tweede vitale zwangerschap. Ik keek gisteren foto’s terug van de eerste en daar kon ik het zelf pas zien rond 17 weken en het buikje dat ik nu heb had ik toen pas rond 20 weken. Dus het heeft bij mijn eerste echt wel langer geduurd.

één maand geleden

Reactie op Ina33

Ja hier ben ik het ook mee eens 🫣 en dat is idd niet lullig bedoeld!
Haha klopt! Ik heb al een buikje van mijzelf iets, en lijk echt al wel 20 weken... word wat🤣

één maand geleden

Ik ben ook voor de tweede keer zwanger en merk dat het nu sneller zichtbaar is. Bij mijn eerste zwangerschap liet het ook langer op zich wachten en dat voelde in het begin frustrerend, maar het komt écht en dan blijft het groeien en groeien 😄

één maand geleden

Ik ben nu zwaarder dan gemiddeld en bij mijn eerste zwangerschap (toen nog gemiddeld) paste ik met 10 weken niet meer in mijn eigen kleding, ging vrij snel qua groei buik. Nu mijn vierde zwangerschap, maar tweede kindje en ik heb al een flinke buik vind ik zelf. Deels natuurlijk omdat ik steviger ben, maar zeker ook vanwege de zwangerschap. Met 6 weken ging hier mijn eigen broek al niet meer dicht🫨. En geloof me dat ik van deze snelle groei ook baal. Op vakantie vroeg zelfs iemand of ik bijna op het eind was 🫣. Ik denk ook wat hier al meer wordt gezegd: het ligt echt aan je bouw en lichaam, dit verschilt zo erg! Ik begrijp dat je je zwangere buik graag wil showen, maar die gaat ook echt nog wel komen! Nu vooral genieten dat ie nog niet in de weg zit 🤭.

één maand geleden

Ik heb het ook hoor. Nu zwanger van de 3e. 15 weken en nog niks te zien. Bij mijn tweede heb ik gesolliciteerd met 7.5 maanden en ze keken raar op toen ik zei dat ik pas na mijn bevalverlof kon starten, een los vallend blousje verhulde met 7 maanden nog steeds dat ik zwanger was. Het gaat er bij iedereen weer anders aan toe denk ik dan maar

één maand geleden

Reactie op cynthiaaaa

Dit is mijn derde zwangerschap en buikje is ook nauwelijks zichtbaar. Dit ...
Hier ook 3e zwangerschap 17 weken en amper wat te zien haha wel aangekomen door eten maar buikje (ook als ik ‘s ochtends wakker wordt en lig) niet. Kan nog lekker op mijn buik liggen ‘s nachts haha ja de 2e was wel wat sneller maargoed! Enjoy deze zwangerschap 😘