18 Reacties
5 maanden geleden
Precies dit vandaag voorgelegd aan het CB want hetzelfde ‘probleem’. Ik kreeg het advies om alleen de hapjes in de babyset te doen, eventueel met een handdoek in de rug om m’n zoontje wat te ‘stutten’ want zitten kan hij nog niet. Na het hapje er weer uit en eventueel in de newbornset (maar ga dat niet steeds ombouwen, hij kan ook in de wipstoel uitbuiken).
5 maanden geleden
Hier is de newborn set ook niet meer in gebruik, niet vanwege het gewicht maar vanwege frustratie omdat hij alleen nog maar rechtop wil zitten 😅. Echter kan hij nog niet zelfstandig zitten, ik zet hem sowieso 1x per dag in babyset en ondersteun hem, zodat hij het kan ervaren (vind hij helemaal leuk).
Ik weet niet of je een wippertje heb? Daar zit die van ons nu in wanneer hij een hapje krijgt.
5 maanden geleden
Reactie op LiefdevolleRegen511559
Hier is de newborn set ook niet meer in gebruik, niet vanwege het gewicht m ...
Ja deze heb ik, en daar krijgt hij nu ook hapjes uit, alleen kan hij soms door enthousiastme heel wild worden waardoor de hele wipper onder het hapje komt zitten en op delen die ik dan niet schoon krijg dus vind ik dat zonder.
En mijn eigen rug vind het ook niet heel prettig 😅
5 maanden geleden
Onze zoon is al 8,9 kilo en zit nog wel in de newborn set. Ook al is het wel een beetje krap. Hij zal er niet zo maar doorheen zakken denk ik. Ik ga met 6 maanden de baby set erop zetten. Dan begin ook met hapjes.
5 maanden geleden
Hier hetzelfde. M’n zoontje is 20 weken en weegt 8,9kg. Kan nog niet helemaal zelfstandig rechtop..Ik gebruik de newborn set nog, omdat hij het heel leuk vind om met alles mee te kijken haha. Ik denk niet dat ze met 9kg er gelijk doorheen gaan, maar wij gaan wel langzaam de overstap maken met kort in de babyset met ondersteuning
5 maanden geleden
Reactie op Clienvh
Mijn dochter wil al lang niet meer in de new born set. Ze hangt nog een ber ...
Kinderen neer zetten is sowieso niet goed voor de rug, spieren oid.
Zitten echt pas doen als ze zelf kunnen gaan zitten. Niet wanneer je ze neerzet en ze kukelen toevallig niet om.
Dat je kindje er nog overheen hangt zegt genoeg.. Dat is niet goed
Kan je het hapje beter op schoot geven
5 maanden geleden
Reactie op Ghisjhe
Kinderen neer zetten is sowieso niet goed voor de rug, spieren oid.
Zitten ...
Dat hangen was voorsl de eerst keer maar ik denk ook dat ze vooral met r voetjes bezig was. Het is geen lappenpopje, zo bedoel ik het niet. Ze is reuzesterk en al heel vroeg met lang tummytimen, rollen, knietjes onder zich trekken en zich opduwen. Vandaar dat ik denk dat ze er wel ‘ aan toe’ was. Met leren bedoel ik meer wennen aan de kinderstoel. Als ze io schoot zit wil ze ook al zelf rechtop en spant haar buikspieren aan. Ik laat haar altijd tegen mij aan achterover leunen maar ze wil en kan dus echt al zelf rechtop. Maar bedoel jij dat ze pas in een kinderstoel kunnen als ze vanuit rugliggibg tot zit kunnen komen? Dat is gemiddeld toch pas met 9 maanden?