11 Reacties

9 dagen geleden

Kon je ernaast water drinken? Zo snel droog je normaal niet uit hoor. Als je nu meerdere dagen, meerdere keren per dag moet overgeven en ook geen water kan binnenhouden zou ik even bellen om dit te overleggen. Ik kreeg zelf de tip ors poeder te drinken als ik erg moest overgeven. Maar als het bij 2 keer is gebleven zou ik me zelf geen zorgen maken.

9 dagen geleden

Je merkt uitdroging ook wel aan je lichaam. Die keer dat ik een infuus kreeg (na flauwgevallen te zijn, ging niet naar het ziekenhuis door uitdroging ofzo), had ik wel wat verschijnselen van uitdroging waardoor ze me een infuus gaven. Achteraf gezien waren mijn lippen erg droog, had ik last van mijn ogen en ze zeiden iets over mijn ademhaling, maar weet niet meer precies wat. Je kan het ook aan je urine merken. Als je nog goed kan plassen en je urine niet heel donker is/ sterk ruikt ben je vaak niet uitdgedroogt.

9 dagen geleden

Ja drink wel water het blijft wel binnen en plassen doe ik ook nog..ga het even aankijken. Was gewoon benieuwd, omdat ik nu 2 dagen overgeef. Heb net chips gegeten even kijken of dat binnen blijft hahaha!

9 dagen geleden

Reactie op Babii

Ja drink wel water het blijft wel binnen en plassen doe ik ook nog..ga het ...
Dan ben je nog niet uitgedroogd hoor als je water kunt drinken. Ik heb buikgriep gehad en kon ook geen water drinken, na een dag overgeven kon ik in de nacht uiteindelijk wel o.r.s. binnen houden en knapte daar ook echt van op!

9 dagen geleden

Reactie op Bosdieren

Dan ben je nog niet uitgedroogd hoor als je water kunt drinken. Ik heb buik ...
Wat is o.r.s 🙈

9 dagen geleden

Als je gewoon plast ben je niet uitgedroogd. Je kan volgens mij ook de test met je huid doen. Als je een huidplooitje op de bovenkant van je hand pakt en die blijft rechtop staan, ben je uitgedroogd

9 dagen geleden

Reactie op Babii

Wat is o.r.s 🙈
Oral rehydration salt

9 dagen geleden

Reactie op bobbie3000

Oral rehydration salt
Inderdaad. Poeder wat je oplost in water met zouten en suikers. Bij mij was mijn bloeddruk heel erg laag geworden en dit hielp heel goed en voelde me minder flauw

9 dagen geleden

ik geef vanaf mijn nod al elke dag over en ben nu 17+5, ben nog nooit uitgedroogd geweest. Wel medicatie gekregen tegen misselijkheid maar dat helpt niet goed (ben zwanger van een tweeling dus vandaar veel meer klachten zegt het ziekenhuis) Zolang je wel gewoon water binnen houd is er niks aan de hand tenzij je niet meer goed kan plassen. Geloof me ze kunnen heel goed van jou reserves pakken🫶🏻

8 dagen geleden

Even een belangrijke toevoeging over het ‘gewoon’ plassen; De kleur en geur van je urine zijn niet altijd de juiste indicatie. Je moet minimaal 3x per dag voldoende plassen, doe je dat niet kan je beter aan de bel trekken. Het controleren van uitdroging kan heel makkelijk door je urine te testen op ketonen. Dit kan je VK ook voor je doen.

6 dagen geleden

Reactie op Fem_k.e

ik geef vanaf mijn nod al elke dag over en ben nu 17+5, ben nog nooit uitge ...
Welke med gebruik je? Ik heb hetzelfde gehad en ben toen overgestapt naar ondansetron, ben zelf eind 1e trimester al gestart omdat t niet meer te doen was, maar vanaf 2e trimester sowieso veilig in gebruik. Ik vind het echt wel helpen.. zomaar een tip🥰