29 Reacties
8 maanden geleden
Ze zeggen 9 maanden zwanger - 9 maanden ontzwangeren. Voor je echt volledig hersteld bent duurt het 12 tot 18 maanden.
Bij mij was de ergste buik meteen weg en die bolling als ik rechtop sta was ook snel weg, maar kwam toen terug haha. Ik weet niet precies wat het is, maar het is geen vet en toch echt nog wat herstellen. De ene dag zit er een bolling, andere dagen is mijn buik plat. Intussen bijna 15 weken geleden bevallen en ik begin weer af te vallen zonder iets te doen. Er lijkt dus weer vanalles in mijn lichaam te gebeuren kwa herstel! Het is wat geduld hebben helaas.
8 maanden geleden
Reactie op Ikigai
Ze zeggen 9 maanden zwanger - 9 maanden ontzwangeren. Voor je echt volledig ...
Eigen kleding gaat overigens ook nog niet. Nog 2 kilo te gaan om het gewicht van voor mijn bevalling terug te hebben, maar mijn broeken zitten nog veel te strak en staan 10cm open 😅
8 maanden geleden
Ik denk dat je veel te veel verwacht. Bij de eerste kon ik na 1,5 jaar pas weer in mijn oude kleding (wel blijvende fysieke klachten waardoor bewegen moeilijk was). Ik heb toen geïnvesteerd in een aantal mooie, nieuwe broeken. Toen voelde ik me een stuk beter.
Nu (9 weken pp) zit ik nog op +4 kilo. Gelukkig een beter herstel dit keer dus ben ik nu weer aan het sporten. Maar het lijkt wel alsof er door de borstvoeding geen gram af gaat 🤷🏻♀️.
Ik heb voorlopig nog geduld. Bij de eerste zwangerschap zag ik er na 1,5 jaar dus weer zo uit als voor de zwangerschap. Het komt vast wel weer ☺️. Wees niet te streng voor jezelf!
8 maanden geleden
Ik had al heel snel weer mijn oude figuur terug, dacht ik... Mijn heupen zijn toch wat breder dus nu 14 weken pp pas ik mijn broeken nog niet. Dus ook maar een aantal nieuwe gekocht 🤷🏼♀️ Maak je geen zorgen, je lichaam heeft topsport geleverd, dat heeft echt tijd nodig
8 maanden geleden
Ik ben 13 weken pp en moet nog zeker 4 kilo voor mijn oude gewicht. Maar gewicht is niet alles want mijn buik idd 's zo bol!
Normaal had ik een taille van 84cm omtrek en nu van 114cm!! En 4 kilo is normaal 1 maat groter, maar 1 maat groter is dan ook geveer 88 cm Taille. Dus die buik moet echt nog terug in vorm. Hoe? Geen idee. Ik beweeg en ga langzaam weer sporten. Maar dit wacht ik met ongeduld af.
8 maanden geleden
Reactie op diplodocus
Ik denk dat je veel te veel verwacht. Bij de eerste kon ik na 1,5 jaar pas ...
Vraagje😊: waarom zeg je dat je denkt dat er door de borstvoeding niks af gaat? Het is toch juist zo dat je tot wel 500 kcal extra per dag verbrand door bv?
Reden dat ik het vraag is omdat ik ook inmiddels echt geen gram meer afval. Ik beweeg en wandel veel, eet supergoed, en blijf nu wéér twee weken hangen op hetzelfde gewicht. Alsof ik voor niks mezelf pest. Kan dit dan door bv komen en zo ja, why?
8 maanden geleden
Reactie op Kiimi
Vraagje😊: waarom zeg je dat je denkt dat er door de borstvoeding niks af g ...
Je leest dat inderdaad overal, maar hier ging het er ook niet af. Op veel fora lees je van vrouwen die pas na stoppen gingen afvallen. Bij mij lijkt het nu met 3,5 maand te gebeuren! Hiervoor ook geen gram.
8 maanden geleden
Heb wel echt een ander figuur gekregen. Mijn heupen zijn veel wijder dus ik vraag me af of mijn oude broeken me ooit nog gaan passen. Maar goed, op het moment 13 weken geleden bevallen, ik weeg nog 8 kg meer dan een jaar geleden toen ik zwanger raakte. Ik wandel een hoop, sport ook weer af en toe, en ik probeer niet te veel te snoepen, maar ik denk dat zolang ik met de borstvoeding bezig ben ik ook wat extra vet vast zal blijven houden. Komt vanzelf tijd voor
8 maanden geleden
Reactie op Kiimi
Vraagje😊: waarom zeg je dat je denkt dat er door de borstvoeding niks af g ...
Voor sommige vrouwen vertraagd de stofwisseling. Je lijf wil zichzelf beschermen terwijl het voeding voor je kindje maakt en houdt dus makkelijk aan alles vast. Te weinig eten kan ook juist zorgen voor dat je niet afvalt.
8 maanden geleden
Reactie op babydreams
Voor sommige vrouwen vertraagd de stofwisseling. Je lijf wil zichzelf besch ...
Dit is inderdaad mijn gedachtegang. Ik ben van mezelf vrij slank (weeg nu /58/59kg, kwam van 54kg bij 1.63m) en ik heb het idee dat mijn lichaam reserves vast wil houden voor de borstvoeding ofzo. Ik sport inmiddels weer intensief 2x per week en eet gezond, maar zeker ook voldoende. En toch wil er dus helemaal niks af. Ik lees het vaak, dat vrouwen ineens pas afvallen als ze gestopt zijn met borstvoeding.
8 maanden geleden
12 weken na je bevalling is nog vroeg hoor, ik denk dat je veel van jezelf verwacht om dan al in je oude kleding te passen.
Ik geef borstvoeding en in mijn geval heeft dat enorm geholpen om slanker te worden iig. Ik ben niet op dieet en eet gewoon wat ik wil, wel gevarieerd en soms snacken
8 maanden geleden
Reactie op diplodocus
Dit is inderdaad mijn gedachtegang. Ik ben van mezelf vrij slank (weeg nu / ...
Ik heb dit ook! Geef borstvoeding en iedereen zegt dat de kilo’s er dan af vliegen. Nou, helemaal niet! De kilo’s komen er eerder bij. Ik ben slank van mezelf, 53 kg bij 167cm, en weeg nu nog steeds bijna 10kg meer. Ben er echt niet blij mee, ik wandel veel en sport 2 keer per week, maar toch verandert er niks.
8 maanden geleden
Reactie op bobbie3000
Ik heb dit ook! Geef borstvoeding en iedereen zegt dat de kilo’s er dan af ...
Frustrerend hè! Vooral omdat ik veel mensen hoor zeggen dat het met borstvoeding zo lekker snel gaat. Nou, mooi niet dus 😅
8 maanden geleden
Reactie op babydreams
Voor sommige vrouwen vertraagd de stofwisseling. Je lijf wil zichzelf besch ...
Dat klinkt op zich logisch. De borstvoeding gaat waarschijnlijk voor. Ik vind het in die zin ook niet 'erg', maar ik ben best veel aangekomen en hoopte voor de zomer gewoon het ergste er 'ff' af te krijgen.
Ik eet ook nog wel voldoende, het is niet dat ik mezelf uithonger, maar ik sla werkelijk elk aanbod van een suikerbevattend troepje af 😅. Geen enkele vorm van chocola, gebakje, of wat dan ook.. Verder eet ik veel groente, fruit, volkoren spul, etcetera. Drie hoofdmaaltijden en twee of drie tussendoortjes. En toch gebeurt er niks meer...
Frustrerend zeg 😅. Naja ik word er in elk geval wel gezonder van I guess :).
8 maanden geleden
Reactie op Kiimi
Dat klinkt op zich logisch. De borstvoeding gaat waarschijnlijk voor. Ik vi ...
Probeer het inderdaad te zien als dat je er wel gezonder van wordt! En dit legt een fantastische basis voor als het straks wel lukt.
Ik ben ook nog steeds +7 kilo en dat gaat er gewoon niet af. Baal er ook wel van maar het is wat het is. Alles is een fase :)