200 Reacties

één maand geleden

Vanwege vakantie op 8 aug dan ben ik 14+2

één maand geleden

Ik heb mijn 13 weken echo 6 augustus. Vorige week de NIPT test laten doen wacht daarop nog op uitslag.

één maand geleden

Reactie op QueXan

Volgende week heb ik de termijn echo. Ben dan ongeveer 11 weken. 13 weken e ...
Het is geen straling. Het zijn geluidsgolven. Buiten het feit dat ik je keus respecteer en je daar naartoe helemaal vrij in bent, zou het zonde zijn als je op basis van onjuiste informatie (straling wat dus geen straling is) keuzes maakt

één maand geleden

9 augustus, duurt nog zooo lang 🥲😆

één maand geleden

1 aug heb ik de 11 weken. En 14 aug de 13 weken echo. Ben zo benieuwd weer 😱

één maand geleden

22 augustus ben dan 14w4d ..

één maand geleden

Ik heb hem 8 aug, dan ben ik 12+4

één maand geleden

Ik heb hem 15 augustus, ik ben dan 13+4

één maand geleden

Ik heb hem 8 aug en ben dan 14+1 dus ook best laat ⏰ kwam nou eenmaal zo uit 🤷🏼‍♀️😅😊

één maand geleden

Afgelopen woensdag met 12.3 weken 🥰 alles was goed en het was genieten om weer even te mogen spieken.

één maand geleden

5 augustus! Met precies 13 weken 🤞🏼

één maand geleden

Reactie op QueXan

Volgende week heb ik de termijn echo. Ben dan ongeveer 11 weken. 13 weken e ...
Wat grappig. Ik lees er toevallig net wat over in een boek. Is niet schadelijk inderdaad. Misschien handig om je toch even te opnieuw in te lezen voor dat je straks een keuze maakt die op foutieve dingen is gebaseerd. (Bedoel dit niet aanvallend maar echt puur informatief)

één maand geleden

Reactie op ma9

Het is geen straling. Maar geluidsgolven. En er is veel wetenschappelijk b ...
Mijn verloskundige is het met mij eens en maakt zich zelfs zorgen over mensen die zo veel mogelijk echo's willen. En geluidsgolven ziin ook gewoon straling. Alleen de sterkte verschilt.

één maand geleden

Reactie op anno123123

Wat grappig. Ik lees er toevallig net wat over in een boek. Is niet schadel ...
Je foto is onscherp. Waar staat dit in? Mijn verloskundige is het met mij eens. Ik verwacht dat zij er wel verstand van heeft. Overigens gebruiken wij om dezelfde reden ook geen magnetron. Daar zijn de meningen ook over verdeeld. Ik voorkom liever dingen...

één maand geleden

Dit staat op https://deverloskundige.nl/nieuws/artikel/vijf-belangrijke-vragen-over-echo-s/411#:~:text=Tot%20nu%20toe%20zijn%20er,toegebracht%20aan%20moeder%20en%20kind. Ook zij zeggen dus: doe niet te veel echo's.

één maand geleden

- edit admin Micky - Reactie weggehaald, geen medische bron

één maand geleden

Reactie op QueXan

- edit admin Micky - Reactie weggehaald, geen medische bron
Ik vind een artikel van Gonny de doula nou niet echt een hoogstaand wetenschappelijk artikel. Staan ook echt onjuistheden in. Dit is haar mening en visie op het maken van echo’s wat prima is.

één maand geleden

Reactie op QueXan

Dit staat op https://deverloskundige.nl/nieuws/artikel/vijf-belangrijke-vra ...
Nee dat zeggen ze niet. Dit staat in alle bijsluiters van medicatie en moet bij elk onderzoek worden vermeld. Niets is 100% veilig maar dat betekent in dit geval niet dat er elk jaar kindjes worden geboren met schade van het maken van teveel echo’s.

één maand geleden

Reactie op QueXan

Je foto is onscherp. Waar staat dit in? Mijn verloskundige is het met mij ...
Heh balen, toen ik hem uploadde kon ik hem wel gewoon hier lezen, balen zeg! Ik het boek mama’en. Daarnaast lees ik overal dat het een fabeltje is en niet schadelijk is zoals mensen toen beweerden. Maar als jij je er niet goed bij voelt moet je het vooral niet doen!

één maand geleden

Reactie op QueXan

Mijn verloskundige is het met mij eens en maakt zich zelfs zorgen over mens ...
Vind ik eerlijk gezegd wel vreemd dat zelfs de verloskundige niet weet hoe haar eigen apparaat in werking gaat en dat er dus geen radioactieve stralingen optreden. Je verwacht dat ze toch wel beetje weet wat het inhoudt en dat je doormiddel van geluidsgolven beeld krijgt en dus je kindje kan bekijken. Die geluidsgolven zijn overigens niet hoorbaar voor de mens dus zo ook voor de baby.