285 Reacties

4 maanden geleden

Reactie op bobbie3000

Hi! Hoe weet je eigenlijk zo precies je hcg levels? Sta je onder controle b ...
In België is het veel gebruikelijker om HcG te laten meten/prikken door middel van een bloedtest. Dit kan je aanvragen bij de huisarts. In Nederland is dit veel minder gebruikelijk en wordt dit alleen gedaan op medische noodzaak.

4 maanden geleden

Reactie op MenMF

Ik heb 11 juni een echo als ik 6 weken ben. Ze gave aan dat het wel twijfel ...
Wij doen het ook zo om die reden, ik ben zelf op Vaderdag geboren dus dat vond ik speciaal om dan te kunnen zeggen dat wij ook in verwachting zijn. We zijn dan pas 5 weken plus 3 geloof ik dus echt heel heel heel vroeg maar de verloskundige zei dat het met een inwendige echo zou kunnen. We hebben ons erop ingesteld dat de kans groot is dat het hartje nog niet klopt maar het zou dus wel kunnen en hoe mooi zou dat zijn.

4 maanden geleden

Reactie op bobbie3000

Hi! Hoe weet je eigenlijk zo precies je hcg levels? Sta je onder controle b ...
In België wonen 😅 Als je het ook wil zou ik het aan je huisarts vragen. Volgens mij heb je daar gewoon recht op? Ik ben wel blij dat het hier standaard is want die bloeduitslag heeft alle stress van mijn wisselende testuitslagen weggenomen.

4 maanden geleden

1 juli echo gepland! Kon net voor onze vakantie, ben dan 7+4 dagen als alles goed mag gaan 😊 Super spannend allemaal 🙈

4 maanden geleden

Ik heb net de oproep gekregen van het ziekenhuis, de eerste echo staat gepland op 19 juni. Als het goed is, ben ik dan 7 weken

4 maanden geleden

Reactie op Sharons97

Wij doen het ook zo om die reden, ik ben zelf op Vaderdag geboren dus dat v ...
Ohh wauw gaaf hoor. Ja ik hoop dat als ze niet voldoene zien ze ook bij mij een inwendige echo gaan maken dan zie je idd meer

4 maanden geleden

27 juni echo en eerste afspraak vk

4 maanden geleden

Reactie op Ikigai

Morgen bel ik. Ik hoop een 1e echo te kunnen krijgen met 19 juni. Dan ben i ...
3 juli op 8 weken 😊 Ik bedacht me dat mijn zus naar hetzelfde ziekenhuis gaat en rond die periode haar 6 weken afspraak na de bevalling moest hebben. Dus heb gevraagd of ze dat even wilde nakijken... ja hoor, 3 juli 😅 maar ik wilde per se ook die dag dus ze heeft me nog in de namiddag gepropt gezien mijn zus in de voormiddag moet 🤣 En ik durfde hierna niet meer te vragen of ik ook een vroege echo mocht op 6 weken 🙄🙃 is het raar om terug te bellen? Of toch maar gewoon wachten tot 8 weken...

4 maanden geleden

Reactie op Ikigai

3 juli op 8 weken 😊 Ik bedacht me dat mijn zus naar hetzelfde ziekenhuis ...
Als je heel graag een vroege echo op 6 weken zou willen, zou je dat zeker kunnen vragen. Weet wel dat een echo met 6 weken juist heel veel onzekerheid met zich mee kan brengen; Er is mogelijk nog geen kloppend hartje te zien, wat je na een miskraam mogelijk meer onzeker kan maken..

4 maanden geleden

Reactie op DC22

Als je heel graag een vroege echo op 6 weken zou willen, zou je dat zeker k ...
Ben ik me van bewust en heb hetzelfde advies nog aan iemand anders gegeven. Maar ik raakte het vruchtje kwijt de dag voor de 1e echo en vind het jammer geen enkele echo met het vruchtje te hebben, ergens wil ik een vroege echo als aandenken voor het geval dat. Maar ja, zonder kloppend hartje ga ik vast ook weer stressen en dan is het weer nog 2 weken wachten. Wou dat ik mijn zus was, zij ontdekt elke keer pas dat ze zwanger is wanneer de spannende weken bijna voorbij zijn 😅

4 maanden geleden

Reactie op Ikigai

Ben ik me van bewust en heb hetzelfde advies nog aan iemand anders gegeven. ...
Ik ken je gevoel hoor! Ik ben ook mega onzeker door de eerdere miskraam. Dus de dagen naar die eerste echo gaan zoooo langzaam. Ik had een eerste echo de vorige keer die direct niet goed was (wel kloppend hartje, maar te klein). Dus ik snap wel dat je nu mogelijk een echo zou willen als ‘aandenken’ voor iets wat er toch is geweest. Hopelijk is dat nu niet nodig en krijg je een echo mee naar huis van een kleine frummel die rond februari lekker op je borst ligt 🍀🥰

4 maanden geleden

Reactie op DC22

Ik ken je gevoel hoor! Ik ben ook mega onzeker door de eerdere miskraam. Du ...
Wat naar dat je ook een miskraam had. En dan zo teweten komen tijdens de echo lijkt me ook verschrikkelijk. Hopelijk krijen we allebij onze kleine frummel! Dankje voor je berichtjes 😊

4 maanden geleden

Reactie op DC22

Ik ken je gevoel hoor! Ik ben ook mega onzeker door de eerdere miskraam. Du ...
Zeiden ze dat bij jou ook meteen? Ik had hetzelfde bij de echo (vorige zwangerschap) maar mij werd verteld dat ik me geen zorgen moest maken want dat ze er nog naast konden zitten met meten met die termijn (terwijl het een hele week scheelde en ik wist wanneer m’n eisprong was en ik constant het gevoel had gehad dat het niet goed zat). Vond het zo naar dat ze niet meteen hadden gezegd dat het waarschijnlijk niet goed zat.. Echt 1-2 dagen later hartje gestopt met kloppen waar wij 2 weken daarna met een pretecho achter moesten komen. Hopelijk gaat het deze keer bij ons allemaal goed 🍀

4 maanden geleden

Ik heb 26 juni pas een intake gesprek hierna, krijg ik de eerste echo vind het wel een beetje lang duren. Ben als ik het goed heb rond 3 februari uitgerekend.

4 maanden geleden

26 juni 7 weken echo, 17 juli 10 weken echo 🥰

4 maanden geleden

Op 4 juli.
Ik ook! 😃

4 maanden geleden

18 juni. Maar eerlijk gezegd weet ik niet wanneer ik zwanger ben geworden want ik had geen cyclus (PCOS)

4 maanden geleden

Reactie op Mysecret

Laat het iig weten hoe het is afgelopen en misschien zit je wel in de verke ...
Vandaag bij de gynaecoloog geweest en helaas de bevestiging gekregen dat het een miskraam is. Nu medicatie gekregen om het op te wekken, aangezien we 18 juni op vakantie gaan. Ik hoop dat iedereen een goede en fijne zwangerschap heeft 🥰

4 maanden geleden

Reactie op HappyMom2225

Vandaag bij de gynaecoloog geweest en helaas de bevestiging gekregen dat he ...
Wat een vervelend nieuws, sterkte voor jou ❤️‍🩹 Hoeveel weken was je, en had je al iets van klachten? Of kwam je er toevallig achter op de echo?

4 maanden geleden

Reactie op bobbie3000

Wat een vervelend nieuws, sterkte voor jou ❤️‍🩹 Hoeveel weken was je, en h ...
Het vruchtzakje had een termijn van 6+5. Afgelopen maandag had ik de eerste echo en toen zagen ze niks in het vruchtzakje zitten. Ik had alle zwangerschapskwaaltjes zo'n beetje, dus geen enkel teken dat het niet goed zou zijn. .