10 Reacties

4 maanden geleden

Ik heb 2 dochters van 5 en 4 jaar. Ik denk dat wij het vertellen na de goede nipt/13 weken echo? Familie zal het dan wel eerder weten. Dus als ze het dan mee krijgen is het prima. Familie vertellen we het denk ik pas na termijn echo. Ben wel voorzichtig met het aan de kinderen vertellen want vanaf november 3 miskramen gehad, ben blij dat zij dat verdriet niet hebben geweten!

4 maanden geleden

Reactie op MK-89

Ik heb 2 dochters van 5 en 4 jaar. Ik denk dat wij het vertellen na de goed ...
Wooow heftig. Snap inderdaad dag je extra voorzichtig bent met het vertellen dan. Mijne zijn 8 en 5 dus als we het aan familie zouden vertellen dan zullen ze het wel meekrijgen. In ieder geval de oudste 😅. Dus twijfel heel erg in welke volgorde haha. Zij kunnen ook hun mond weer voorbij praten voordat we ze kunnen verassen... Ik wil ook graag wachten als het lukt tot de termijnecho en nipt test, maar weet niet of dat gaat lukken.. of dat je misschien al wat ziet dan? Gaat meestal sneller groeien je buik volgens mij na meerdere zwangerschappen

4 maanden geleden

Wij gaan het ook pas aan onze zoon (4 jaar) vertellen als we een goede nipt en 13-weken-echo hebben gehad. Sommige close familie/vrienden weten het al wat eerder. Uiteraard wel aangegeven dat onze zoon het nu nog niet weet, zodat ze daar rekening mee houden. Rest volgt nadat onze zoon het weet. Ook deze keuze ivm eerdere miskraam idd, het was toen wel fijn dat (schoon)ouders en sommige vrienden het toen al vroeg wisten. Ze konden er toen echt voor ons konden zijn in die moeilijke periode (en nu tijdens deze prille zwangerschap weten bijv mn (schoon)ouders het ook al). Daarbij is onze zoon nogal een praat-graag, dus ik weet dat als we het hem vertellen dat de hele school, iedereen die hij kent, het heel snel weet en dat vinden we nu echt nog veel te vroeg 😅

4 maanden geleden

Oh en als je al wat zou zien aan mijn buik kan ik dat naar verwachting aan onze zoon tot 13 weken nog wel verkopen als "mama heeft teveel gegeten en een heel volle buik", ga ik van uit? 😅

4 maanden geleden

Reactie op miss_summer

Wooow heftig. Snap inderdaad dag je extra voorzichtig bent met het vertelle ...
Oef ja dat is een net wat lastigere leeftijd. Ja kan wel dat je sneller wat ziet maar hoeft natuurlijk niet en op het begin kan je het wellicht nog een beetje verbergen met wat grotere kleding? Ik zou het in jou geval dan tegelijk vertellen, familie en kinderen

4 maanden geleden

Onze dochter is 4. We willen. Het haar graag als eerste vertellen, als we een kloppend hartje hebben gezien met de echo bij 8+5

4 maanden geleden

Wij gaan het onze dochter van 4 vertellen na de eerste termijn echo en een goede nipt en daarna vertellen we het aan vrienden en familie, we willen graag dat onze dochter het als eerste weet 😊

4 maanden geleden

Onze dochter is bijna 3 jaar. We vertellen het haar pas als de eerste echo goed is. De familie weet het al wel. Daar wil ik ook mijn verdriet mee delen als het niet goed gaat gaat. Dat is aan een 3-jarige moeilijk uit te leggen.

4 maanden geleden

Mijn zoontje van 2 heb ik het al wel af en toe gezegd maar komt nog niet echt binnen. Als we goede 13 weken echo en nipt hebben ga ik met hem boekjes erover lezen Op mijn werk weten naaste collegas en kantoor het ivm miskramen en nu uitgevallen omdat ik mij zo slecht voel Kwa familie weten mijn moeder en haar vriend het, mijn schoonouders en mijn broertje de rest pas als de 13 weken echo en de nipt goed is!

4 maanden geleden

Onze dochters zijn bijna 3 en 11 maanden. Ik denk dat we ook even wachten tot de nipt en 13 weken, mocht er iets misgaan dan is het niet zo verwarrend voor ze. De jongste gaat het toch nog niet snappen, maar de oudste denk ik al wel. Familie en werk vertellen we wel eerder, ik voel me vaak slecht dat 1e trimester dus het is fijn om dan open te zijn