29 Reacties

4 maanden geleden

Gefeliciteerd met uw zwangerschap! Wij hebben nu onze eerste positieve test in handen na 2 jaar ‘klussen’.. 7 februari uitgerekend dus nu ongeveer 3 weken en 4 dagen zwanger, ondanks dat er nog veel fout kan gaan hebben wij het verteld aan de familie en vriendengroep.. we gaan er niet vanuit maar het kan altijd fout gaan.. succes 🍀 doen wat je gevoel zegt

4 maanden geleden

Hi! Ik ben 4+5 en ik heb het ook al aan vrienden en familie verteld, ik zou het ze ook vertellen als het wel mis gaat.. waar je niet vanuit gaat maar het kan altijd.. ik denk dat je gewoon je gevoel daarin moet volgen! ❤️

4 maanden geleden

Wij willen wachten tot de 1e echo. Als we dan een kloppend hartje zien vertellen we het als eerst aan onze dochter (4), daarna ook aan de rest van de familie en vrienden. Tot de 12 weken geheim houden voor onze dochter vind ik te lastig🤭 Mocht het toch misgaan, dan vertellen we dat ook aan onze dierbaren. Gewoon lekker doen waar je jezelf goed bij voelt! 🤗

4 maanden geleden

4+5 hier. Wij vertellen het wel aan familie en goede vrienden. Als het misgaat, wil ik ook mijn verdriet kunnen delen. Natuurlijk kan het misgaan, maar het tijdperk dat dat een taboe was, zijn we inmiddels wel voorbij, toch? Vooral doen wat voor jou goed voelt. Wat anderen vinden, moeten ze lekker zelf weten.

4 maanden geleden

Wij zijn vandaag 4+2 en hebben het aan onze ouders en beste vrienden verteld. De rest van de familie en vrienden willen we het vertellen na de eerste echo, als we het hartje hebben horen kloppen 🥰

4 maanden geleden

Dank voor jullie reacties dames! En eens, er kan altijd wat mis gaan maar we moeten vertrouwen houden dat het deze keer helemaal goed komt 🍀 maar het blijft extreem spannend.

4 maanden geleden

Gefeliciteerd! 🤩 Wij hebben besproken om het wel pas rond de 12 weken te vertellen, in ieder geval dan pas aan vrienden. Misschien familie eerder, afhankelijk van hoe het loopt. Ik moet m’n beste vriendin het wel vertellen, omdat we op een soort wijnweekendje gaan. Als het dan nog goed gaat, vertellen we het haar wel (samen). Ben alleen nog een beetje huiverig, gezien m’n temperatuur wat is gedaald.. dus de voorzichtigheid daarin is juist toegenomen. ☺️

4 maanden geleden

Wij volgen gewoon ons gevoel met wanneer we het willen vertellen :) Maar willen zo lang mogelijk wachten (2e echo).

4 maanden geleden

Dit is ons 3e en laatste kindje/zwangerschap. Bij de eerste 2 vertelden wij het aan directe familie en beste vrienden na de eerste echo met +- 9 weken. De rest na de 13 weken echo. Omdat dit de laatste keer is, wil ik graag langer genieten van elke fase .. dus ook de fase dat niemand het weet, behalve mijn man en ik. Ons geheim.. We gaan het aan directe familie en beste vrienden vertellen na de termijn echo, dus met 12 weken ongeveer. De rest weer na de 13 weken echo.

4 maanden geleden

Ik ben van het vertellen aan de mensen waar je ook steun van wil als het mis gaat. Ik had deze ochtend een tuurstreepje op 10dpo en mijn zus en 2 vrienden weten het al 😅 maar die wisten ook dat ik al best een tijdje aan het proberen ben dus vond het maar zo eerlijk ze op de hoogte te houden.

4 maanden geleden

Reactie op Ikigai

Ik ben van het vertellen aan de mensen waar je ook steun van wil als het mi ...
Spannend, gefeliciteerd!! Wij hebben ook besloten om het wel tegen vrienden te zeggen als het zo uitkomt. We hebben regelmatig etentjes met vrienden en ik ben een echte wijnliefhebber. Naast dat het opvalt dat ik wat anders dan de rest krijg op mijn bordje, valt het ook op als ik helemaal geen wijntje drink 🙈 bij de vorige zwangerschap hadden we veel afgezegd tot de eerste echo, maar dat ging helaas mis. We proberen er nu wat relaxter mee om te gaan door wel gewoon alle leuke etentjes te laten staan en het mooie nieuws dan maar wat eerder te delen dan we anders misschien zouden doen.

4 maanden geleden

Na 3 miskramen ben ik het "wachten om te vertellen" wel zat. Moest nu met terugwerkende kracht vertellen dat ik zwanger was, wat ik helemaal vervelend vond. Deel nu met vrienden en familie wel dat ik zwanger ben, rest laat ik nog even zitten tot eerste echo met 7 weken.

4 maanden geleden

Ik ben nu 5+4 en ik heb het aan mijn 3 beste vriendinnen verteld die ik dagelijks spreek. Het is toch fijn als je je vreugde met iemand kan delen, en ze kunnen je dan ook goed steunen als het niet goed gaat. Ik denk vooral dat je het het beste zelf kan inschatten en bekijken wat jij fijn vindt!

4 maanden geleden

Wij zijn nu 4 weken en ik neig ook na het wel vertellen. In iedergeval (schoon)ouders, broer/zus en aanhang. Voor de rest houden we het nog even geheim. Vorige keer hebben wij kort voordat ik na de operatietafel ging mijn (schoon)ouders moeten bellen om te vertellen dat ik zwanger was maar het niet goed zat. Als ik daaraan terug denk krijg ik nog steeds kippenvel. Ik besef me al te goed dat het heel pril is en er nog een hoop mis kan gaan, maar het op terugwerkende kracht vertellen vond ik toch te vervelend...

4 maanden geleden

Wij willen het pas na de 13 weken echo gaan vertellen, als dat haalbaar is (bij de vorige zwangerschap groeide mijn buik heel snel). We vermoeden dat de eerste reactie niet heel positief gaat zijn, dus dat stel ik liever nog even uit 😅

4 maanden geleden

Reactie op NikkyV

Wij willen het pas na de 13 weken echo gaan vertellen, als dat haalbaar is ...
Oei waarom niet positief?

4 maanden geleden

Reactie op ItsB

Oei waarom niet positief?
Ik heb twee kinderen uit een eerder huwelijk, mijn vriend en ik hadden beide uitgesproken geen kinderen (meer) te willen. We waren nog geen half jaar samen toen ik ongepland zwanger raakte. Zijn familie heeft wel wat tijd nodig gehad hier aan te wennen. Wat ik ook wel begrijp hoor, ik had ze nog maar 2x eerder gezien toen we het ze vertelden. Inmiddels zijn de dol op onze kleine man, maar hebben wel duidelijk laten merken dat ze vinden dat we het hier bij moeten laten. Hij heeft een verborgen op ruggetje, dus er zijn wel wat zorgen rondom het mannetje. Ook deze zwangerschap is niet gepland, ik heb afgelopen week intake gehad voor sterilisatie, maar schijnbaar zijn wij samen nogal vruchtbaar. We verwachten dat ze het in het begin weer moeilijk gaan vinden, dus ik kijk niet uit naar dat gesprek

4 maanden geleden

Reactie op Lousb12

Na 3 miskramen ben ik het "wachten om te vertellen" wel zat. Moest nu met t ...
Hier precies zo inderdaad. Veel vriendinnen weten het al, behalve de ouders nog niet

4 maanden geleden

Denk dat ik de eerste echo afwacht voor goede vrienden en familie. Maar misschien dat we het onze ouders wel al eerder vertellen. Ook als het mis zou gaan wil je dat vertellen. Wacht denk ik wel tot na de 13 weken echo voor we het op social media zetten :)

4 maanden geleden

Wij willen het aan onze ouders gaan vertellen (dus mijn ouders en zijn moeder) als we de eerste echo hebben gehad. Hij wilt het zelf graag eerst gezien hebben en dan een foto van de echo als verassing aan de ouders geven, hier sluit ik me bij aan omdat ik dit idee heel leuk vind. Vind het wel lastig om niks tegen mijn eigen moeder te zeggen nog, ik spreek haar namelijk elke dag en vertelde haar alles haha. Voor de rest vertellen we het pas na de 12 weken denken we. En dan eerst de opa's en oma. Mijn opa zouden we ook graag in het ziekenhuis willen laten wachten zodat die na de bevalling gelijk erbij kan zijn en het kindje als 1 van de eerste vast kan houden, dus die krijgt het van dat rijtje als eerste te horen.